Vai dīzeļa Golf spēj nobraukt 100 kilometrus ar 2,7 litriem degvielas? - jā, var! (+ FOTO) - iAuto

Vai dīzeļa Golf spēj nobraukt 100 kilometrus ar 2,7 litriem degvielas? - jā, var! (+ FOTO) 71

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 26.jūnijs 2021 5:53

Kāds mūsu lasītājs iesūtījis interesantu novērojumu, ko, ja vien vēlas, var nosaukt arī par amatiera eksperimentu.

Bija novērots, ka 2012.gada Volkswagen Golf ar 1.6 TDI (105 Zs) dzinēju pēc borta datora uzrāda patīkami mazu degvielas patēriņu, ja ir atbilstoši laika apstākļi un augsta gaisa temperatūra. Un tā, vienā no jūnija karstajām dienām šāda situācija "pieteicās pati no sevis". Bija jābrauc uz Rīgu no Vidzemes, termometrs rādīja ap 30 plusā, dienvidu vējš, kas īsti, ne palīdz, ne traucē, turklāt steigties nebija nekādas nepieciešamības. Nedēļas nogalē ceļš galvaspilsētas virzienā bija maz noslogots, tādēļ tika izvēlēts visekonomiskākais ātrums, kurā 105 Zs dīzelis patērē vismazāk degvielas. Pēc autora novērojumiem tie ir 70 km/h, bet, varbūt kādam ir cita pieredze.

Pirmie 7 kilometri bija jāveic pa bedrainu grants ceļu, tālāk varēja pāriet „dreifēšanas režīmā”. Automašīnai ir DSG 7-pakāpju kārba, tādēļ nekādas ietaupīšanas metodes netika lietotas ja neskaita vēlmi noturēties pie izvēlētā ātruma. Kruīzkontrole netika lietota, jo tādas nav (tā vietā komplektācija ar ātrumu pārslēgšanas lāpstiņām), kondicionieris atslēgts (tā vietā pavērts pasažiera logs), pie stūres tikai autors.

Lai netraucētu satiksmi, spoguļos (atceramies Vernona padoma) šoreiz tiešām tika skatīts vairāk nekā uz priekšu, visi apdzīt gribētāji laipni palaisti garām, bet posmi ar nepārtraukto līniju izbraukti 80-90 km/h režīmā, lai nesakrātu aiz sevis rindu.

Eksperiments tika pārtraukts pie Berģiem, rezultāts redzams uzņemtajās bildēs. Tiesa, arī aizbraucot līdz Alfa centram, borta dators vēl palika pie tiem pašiem 2,7 litriem.

Gala rezultātā tika nobraukti 165 km ar vidējo ātrumu 64 km/h, ceļā aizvadot 2,36 stundas un "nodzenot" degvielas patēriņu līdz 2,7 l uz 100 km. Šajā brīdī borta dators rādīja, ka ar ielieto degvielu ir nobraukti 563 km, bet ar atlikušo degvielas krājumu iespējams veikt 1060 km.

2012.gada Golf Latvijā ir 3,5 gadus, pa šo laiku nobraukts 81 000 km, šobrīd uz odometra vairāk par 256 000 km. Eļļas mainītas ik pa 10 000 km, priekšējiem riteņiem nomainīti gultņi, termostats, bremžu diski ar klučiem, neliels remonts arī piekarei, Latvijā nomainīta zobsiksna. Nepatīkamākais saistījās ar kvēpu filtru – neraugoties uz pildīšanos tikai legālās uzpildes stacijās, filtrs aizgāja ciet jau pēc pusgada. Izmēģinot dažādus attīrīšanas paņēmienus un noraidot oficiālā dīlera piedāvājumu par „sākot no 650 līdz…” , iespējams, vainu novērst, tika pieņemts paziņu ieteikums „izgriezt” (tagad to nedarītu).

 

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
71 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Shiira ex-sieva 26.jūnijs 2021 8:56
19 0 Atbildēt

Tu jau šorīt ar plaukstu tikies? Kurš kuru uzveica?

Sievasmāte 26.jūnijs 2021 12:38
16 4 Atbildēt

Tak brauc man garām! Vai tavs auto no kalna vēl jāiestumj, lai ripotu? Ja nav braukšanas prasmju, zvani, sarunāšu ar znotu lai tev pamāca braukt. Apnikuši šitie nespējīgi bābieši biksēs, tas viņiem slikti, šitas nav labi....

Plīts 26.jūnijs 2021 9:58
14 0 Atbildēt

Testerim vajadzēja braukt virs 90km/h, tad būtu realitāte, nevis no 70-90km/h.

Arī te bija raksts par to ka Toyota mirai nobrauca 1000km ar 1 uzpildi.

iauto.lv/zinas/pasaule...u-uzpildi-foto

Tur noteikti arī vilkās, bet kā mēs zinām realitāte ir cita. Jo daudz ko nosaka plūsma, nevis vēlme braukt lēnāk.

Tā kā sanāk to ko nosaka autoražotājs un vēl +2 līdz 3 litri jāliek klāt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 3

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti