Toyota ūdeņraža auto veic vairāk par 1000 km ar vienu uzpildi (+ FOTO) - iAuto

Toyota ūdeņraža auto veic vairāk par 1000 km ar vienu uzpildi (+ FOTO) 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Toyota | 2.jūnijs 2021 7:28

Brauciens sākās trešdien, 26. maijā, pulksten 5.43 no HYSETCO ūdeņraža stacijas Orlī un tika pabeigts, kad ar vienu uzpildi bija veikti 1003 kilometri.

1003 nulles emisijas kilometri tika nobraukti uz koplietošanas ceļiem dienvidos no Parīzes Luāras un Šēras un Indres un Luāras departamentā, un attālumu un patēriņu sertificēja neatkarīga organizācija.

Rekorda mēģinājumā tika izmantots zaļais ūdeņradis, un vidējais degvielas patēriņš bija 0,55 kg/100 km, Mirai tvertnēm spējot uzglabāt 5,6 kg ūdeņraža.

Mirai demonstrē efektivitāti un braukšanas ērtumu

Jaunais Mirai ir Toyota otrās paaudzes degvielas šūnu elektriskais automobilis. Salīdzinājumā ar pirmās paaudzes modeli tas nodrošina augstāku veiktspēju un labāku braukšanas dinamiku, kā arī elegantāku un dinamiskāku dizainu.

Turklāt degvielas šūnu sistēmas paaugstinātā efektivitāte kopā ar lielāku ūdeņraža tvertņu ietilpību un labāku aerodinamiku ir veicinājusi sniedzamības palielināšanos līdz aptuveni 650 km normālos braukšanas apstākļos. Savukārt tvertņu piepildīšanai pie 700 bāru spiediena uzpildes stacijā nepieciešams mazāk par 5 minūtēm.

Lai sasniegtu šo 1003 km distances rekordu, autovadītāji pielietoja “ekobraukšanas” stilu, taču ne īpašas metodes, kuras nevarētu izmantot ikdienas braucēji.

Toyota Mirai un ūdeņradis Beyond Zero idejas centrā

Beyond Zero uzsver, ka nulles emisijas nav Toyota mērķis. Tas ir tikai solis Toyota elektrifikācijas ceļā, lai pārvarētu šķēršļus un veidotu labāku nākotni visiem: ārpus emisijām, ārpus ierobežojumiem, ārpus gaidām un pāri šķēršļiem.

Mirai skaidri demonstrē ‘pāri emisijām’ aspektu, izceļot nulles emisijas elektriskās mobilitātes priekšrocības, vienlaikus sniedzot drošību, komfortu, palielinātu sniedzamību un uzpildes vienkāršumu.

Turklāt ūdeņradis kā uzticams un bagātīgs enerģijas transportēšanas un uzkrāšanas resurss paver lielisku iespēju veidot labāku sabiedrību.

Ūdeņradis var nodrošināt nulles emisijas mobilitāti ne tikai autotransportam, bet arī vilcieniem, kuģiem un lidaparātiem, kā arī būt rūpniecības, uzņēmumu un mājsaimniecību energonesējs.

Šajā jomā Toyota atbalsta daudzas iniciatīvas, lai demokratizētu un dažādotu degvielas šūnu lietojumu: elektriskajos ģeneratoros (EODev), kuģos (Hynova), taksometros, autobusos (Hype un RATP), kravas automobiļos (Hino), ūdeņraža pilsētā (Woven City) un citos veidos.

Rekorda labošanā piedalījās četri autovadītāji

Rekorda labošanas mēģinājumā piedalījās četri braucēji, viņu vidū Energy Observer dibinātājs un kapteinis Viktorjēns Erisārs.

Energy Observer, kam Toyota ir partneris, ir pirmais katamarāns, kas aprīkots ar Toyota degvielas šūnu sistēmu. Tas ir autonoms enerģijas ziņā, darbojas bez izmešiem un kalpo kā komunikācijas rīks un pētniecības laboratorija pārejā uz cita veida enerģiju. Energy Observer patlaban ir pāraudzis kompānijā, kas nodarbojas ar izpēti un inovācijām. Nesen Parīzē tā prezentēja savu pavisam jauno izstāžu ciematu, kas veltīts atjaunojamajiem energoresursiem un ūdeņradim.

Šā pasākuma laikā Eifeļa torni pirmo reizi apgaismoja, izmantojot zaļo ūdeņradi un GEH2® ūdeņraža ģeneratoru, ko izstrādājis jaunuzņēmums EODev un kurā Toyota ir viens no akcionāriem.

Trīs citi rekorda labošanā iesaistītie autobraucēji bija Toyota Motor Europe inženieris Džeimss Oldens, Maksims Leirs, Mirai produktu vadītājs, un Marija Gada, Toyota France sabiedrisko attiecību vadītāja.

Komentāri

Franks Marots, Toyota France izpilddirektors

“Izaicinājums, ko pārvarējām ar jauno Mirai, ir apbrīnojams. Tas piepilda mūsu saukli “Sāc savu neiespējamo”, kas, pārkāpjot savas robežas, mūs virza, un mēs šodien to atkal pierādījām. Es vēlos pateikties Toyota France un Toyota Europe komandām, kā arī Viktorjēnam no Energy Observer, ar kuru mums ir kopīga vīzija un ambīcijas. Tieši ar spēcīgām partnerattiecībām mēs varēsim dot ieguldījumu labākai un videi saudzīgākai sabiedrībai. Paturot prātā Toyota “Beyond Zero” apņemšanos, ieņemiet vietu ceļā uz nākotni!”

Viktorjēns Erisārs, Energy Observer dibinātājs un kapteinis

“Esmu ļoti priecīgs, ka esmu pieveicis šo 1000 km izaicinājumu pie jaunā Mirai stūres. Toyota vienmēr ir bijusi ūdeņraža inovāciju priekšgalā, un mūsu sadarbība gadu no gada kļūst arvien spēcīgāka. Kā bijušajam okeāna sacīkšu dalībniekam man nepieciešami izaicinājumi, un es sirsnīgi pateicos Frankam Marotam un viņa komandām par iespēju piedalīties šajā nulles emisijas piedzīvojumā, pierādot, ka nekas nav neiespējams un ka ūdeņraža mobilitāte ir šeit jau šodien!”

Fakti un skaitļi

Ar vienu ūdeņraža uzpildi paveiktā distance: 1003 km

Ūdeņraža vidējais patēriņš: 0,55 kg/100 km

Atlikusī sniedzamība (kā liecināja automobiļa borta sistēma): 9 km

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 2.jūnijs 2021 10:00
5 5 Atbildēt

Es pat negribētu atrasties vienā kvartālā kad 5,6 kg ūdeņraža 700 bar spiediens nokrītās uz 0 bar pa sekundes desmitdaļu!!

Bomārs no Līvāniem 2.jūnijs 2021 10:39
4 0 Atbildēt

Leju savā ford scorpio krievu kontrobassu. Pārbaudītas vērtības. Arī smārds patīkams. Esmu inženieris ar stāžu. Ar šitiem nekur nevar aizbraukt, ne ar Eauto, ne ar šo, šis vispār eksplodēs pie pirmās izdevības. Garantēju. Tālākais kur esmu bijis ir tā kūtspakaļa Gostiņi. No Preiļiem tur bija pievedums.

Ziņģe 2.jūnijs 2021 9:53
3 0 Atbildēt

Interesanti cik ilga laika nobrauca šos 1000 km, jo parasti tādi rekordi ir uz atruma 45km\h.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 1

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 17

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 21

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti