Par aizdedzes svecēm!

cezars2 Reģ.: 22.09.2004

Lieta tāda, ka ieskruvetas neatbilstosas aizdedzes sveces (auto ar gazi darbojas)

Galvena atskiriba ir elektroda atstatums 1,1 ,bet jabut 1,3 un vītnes garums 17,5 bet jabut 25mm.

Ko tas varetu ietekmet vai ir verts salikt atbilstosas. Mani itka vairak uztrauc tas vītnes garums - vai tas nenozime, ka tagad svece atrodas 7,5mm seklak. Un vai sadi braucot neapkveps vitnes briva dala un pectam bus problemas ielikt atbilstosu sveci.

 
1 2 3
Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Ozz rakstīja: pirms baurot par šaušanu nebuutu par sliktu uzzinaat kas , kur un kaapeec šauj

ments, kurš iepriekšējā kodiena laikā iespundēts bagažniekā

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

tas gan varētu tagad karstumā saulē būt uzpūties un vienreiz kārtīgi izšaut. bet ne vairāk.

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: tas gan varētu tagad karstumā saulē būt uzpūties un vienreiz kārtīgi izšaut. bet ne vairāk.

nea , vinji( truponi) PIR ZJ , baisi PIR ZJ , nevis vienreiz izshauj

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

robchix rakstīja: Mani vairaak incee, kas taas par sveceem, kas 11 ls gabalaa maksaa?

Vieniigais pamatojums tik daargu svechu skruuveeshanaa ir aciimredzot gruutaa piekljuushana, kas liek izmantot platiina (vai kaut kaa tikpat daarga) sveces.

Domaajams ka peec kataloga vareetu atrast parametriem atbistoshas sveces arii pa 3-4 ls, vieniigi mainjas intervaals taam buutu ir pa 10.000 km, nevis 60k kaa droshi taam daargajaam.

Par gaazes iekaartaam. Nezinu kaa ar paramatriem, bet fakts ka ieliekot jaunas sveces gaazmobiilii izbeidzaas shaushana, un nobraucot ar jaunaam sveceem apmeram 10 000 km shaushana atsaakaas, ko vareeja noverst ieliekot jaunas sveces. Reaali autinjam bija paredzeetas 2 elektrodu sveces, kuras ir jaamaina peec 20.000 km.

un kur logika? beigaas ver parmaksaa ar letajaam man Townam otras galvas svechu mainiishana pieliidzinama nevainiibas zaudeshanai, un es veletos to dariit peec iespeejas retaak, un lieku originalaas platiina, peec reglamenta shamaas iet 70k.

Veiga Reģ.: 25.09.2004
0 0 Atbildēt

Šaušana visticamāk būs no (mazliet) sajātiem svečvadiem. Ar benzīnu braucot, nejūt, bet gāze ir bišķi jūtīgāka. Autogāzes džeki man raustīšanos uz kādiem 10.000 km atrisināja, ar roku pielokot elektrodus tuvāk Bet tagad gan būs jāmaina arī vadi.

HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

Vajag kompi pārinstelēt – tad nekas vairs nešaus

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Pusher

"LPG sveces", tāpat kā "LPG eļļa" ir marketologu triks. šis jau sen ir apstiprināts testos. Tik uz sitiena nevaru atrast linkus.

===================

Jaa, ir apstiprinaats testos, tikai tu, deelinj, smagi mazhii- ir gan sveces , gan ellas, kas vairaak piemeerotas

braukshanai ar LPG/CNG, kaa citas ))) Savulaik tika krietni piestraadaats shai lietai kopaa ar koncerna ljaudiim, kuri ar gaazes degvielaam nodarbojaas.

Ozz

Pamatojums katram no šiem produktiem skan nopietni, bet ja sāk iedziļināties, tad tās atšķirības uz kurām uzsver nav būtiskas ne tuvu.

======================

Tam, kursh staav taalu no shaadaam lietaam, jaa, ne tuvu Principaa jaasaak ar to, ka, braucot ar jebkaadaam gaazeem, sadegshanas procesa videejaa temperatuura ir augstaaka, reizeem tika noveerota pat >10% augstaaka. Iemesls - gaazveida degviela neveic

ieksheejo dzeseeshanu", kaa benziins un citas shkjidraas degvielas - nekam ta tur jaaiztvaiko cilindros nav. Sekojoshi galvenais parametrs, uz kuru ir jaaskataas, ir sveces siltumveertiiba. Visbiezhaak taa izvietojas

175 ...200 ...225 vieniibu diapazonaa. Iespeejams, ka labaak viss straadaas ar, teiksim "200" sveceem "175"

vietaa, vai "215" - "200" vietaa. Kas arii tika pieraadiits

izmeegjinaajumos Tas pats sakaams par ellu - primaarais ir augsta pretoksideeshanaas stabilitaate un augsts viskozitaates indekss, lai nerastos neveelami procesi dzineejaa, iipashi virzulju gredzenu zonaas (t.s. karstajaas). Taa ka ar leetu un apshaubaamas kvalitaates motorellu tur arii neko ietaupiit nevarees ...

praktiski taa vareetu buut...

teoreetiski-LPG satur vairaak sēra, kas rada sērpaskābes, LPG ir augstāka sadegšanas temperatuura utt...

=================

Seera saturs dazhaadaas degvielaas principaa ir taads:

Augstaakaa labuma bezsvina benziins - max 150 ppm;

Krievijaa viiri skatiija savus benziinus - dazhu kompaaniju tirgotajiem virs 1000 ppm ...

LPG noteikts max 150 ppm, ja taa ir adekvaati

attiiriita, protams! Suudi taadi, ka merkaptaans (gaazes

"smakotaajs") var pievienot veel paardesmit ppm, hidrosulfiidi veel 20 ...30 ppm. Pret to liidz tikai ellas ar gana augstu TBN skaitli!

Diizeljdegvielai max noteiktais ir 500 ppm, bet tur daudz kas atkariigs no taa, kaads "seera aizvietotaajs" izmantots un cik daudz. Ar pirmo "lubricity improver" paaudzi bija probleemas ... Pasham dzineejam augsts seera saturs buutiibaa ir pofig, nepatiik tas motorelljai un, galvenais, visaada veida "Diesel Kat" sisteemaam. Benziinniekiem arii tas pats ...

Diez vai ir iespējams iztestēt vairāku gadu ekspluatācijas apstākļus.

==================

Mees to dariijaam, un dariijaam ierastajaa stilaa - izmeegjinaajumi notika Beljgjijaa, "izmeegjinaajumu trusiishi" bija taksometri, policijas autotransports, municipaalie transportliidzeklji utt, kopaa > 200 dazhaadu transporta vieniibu Kopaa ar rezultaatu sistematizeeshanu un analiizi gandriiz 2 gadus njeemaamies Taa dara visaa pasaulee - njem kaartiiga izmeera "fleet", un sukaa, kameer ir nobraukts gana Atminu, kad izmeegjinaaja degvielas piedevas, dalja auto nobrauca "ieskaitee" liidz pat 300 - 400 000 km...

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

runājot par sēra saturu... kas ir XXX ppm?

Komersantam aizliegts izlaist brīvam apgrozījumam vai realizēt dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kurā sēra saturs pārsniedz 0,10 masas procentus

tas pats 0.1 ir arī uz benzīnu

protams ir arī citi dīzeļi (kuģu, piemēram) kuriem sēra saturs var pārsniegt procentu

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

www.lmgtfy.com/...

Parts per million. (10000 ppm = 1%)

Pusher Reģ.: 05.08.2003
0 0 Atbildēt

To Crankshaft

Nekādā gadījumā neapstrīdu zināšanas un pieredzi, acīmredzami kaut kad ir piestrādāts pie šī jautājuma.

Bet lai esam godīgi līdz galam..

divi gadi Beļģijā un ~200 auto zem mikroskopa ir labi.

Bet ~20 gadu pieredze ko uzkrājuši meistari darbojoties ar gāzes iekārtām šeit un krievu galā ir vērā ņemama. Un tā liecina, ka īpašas atdeves šīs brīnumsveces nenes - kā kurā gadījumā. Vēl jo vairāk ka bieži vien vainas ir mūsos, nevis tehnikā (un svecēs). Piemēram vēl joprojām slikta gāzes kvalitāte ar nestabilām gāzu proporcijām, nepareizi un nepilnīgi uzstādītas un saregulētas pašas iekārtas.

Vēl pieskaitām pie šā visa dzelžu viltojumu skaitu krievijā un daudzu firmu vēlmes piepelnīt "ražojot" speciālus (it kā) produktus - tās pašas LPG sveces un eļļas.

Tākā nevar noliegt nopietnu brendu inženīringu, bet ņemot vērā visu kompleksu..ražotāja ieteiktie produkti parasti ir vislābākā izvēle, manuprāt.

Cieņā!

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

varbūt Crankshaft varētu dot kādu atsauci uz latvijā (vai es) spēkā esošu normatīvo bāzi, kas nosaka gāzei tos 150 (partc per miljôn)

jo ar pārējiem jams ir pretrunā ar latvijas likumdošanu

(piemēram viņa tekstā dīzelis 500ppm, tas pēc brmbrmm dotā ppm skaidrojuma nesienās kopā ar 0.1%, kas minēts likumos)

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Pirmais

runājot par sēra saturu... kas ir XXX ppm?

------------------------

Nu, taa vienkaarshoti , piemeeram, 500 ppm (parts - pro - million) ir 0.05%. Vai 200 ppm ir 0.02%, tas jau buutu "ULSD- Ultra Low Sulfur Diesel", kaadu daudzviet lieto pilseetu autobusos...

Komersantam aizliegts izlaist brīvam apgrozījumam vai realizēt dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kurā sēra saturs pārsniedz 0,10 masas procentus

----------------------

Kaut kaa baisi daudz, jau labu laiku Latvijaa un ES ir atljauts izmantot DD ar seera saturu max 0.05%. Ieprieksheejaa standarta (max 0.5%, tipisks saturs 0.2%) ir ljauts izmantot vien zvejas kugjos un dzelzceljaa lokomotiivees...

protams ir arī citi dīzeļi (kuģu, piemēram) kuriem sēra saturs var pārsniegt procentu

--------------------------

Nu dizhizmeera diizelji meedz izmantot arii degvielas ar

seera saturu 2,3 un pat 5%, bet tur arii pielieto speciaalas ellas, kuras vieglajos nu nekaa nav izmantojamas

Pusher

Nekādā gadījumā neapstrīdu zināšanas un pieredzi, acīmredzami kaut kad ir piestrādāts pie šī jautājuma.

-----------------------------

Nevis kaut kad, bet regulaari tika straadaats pie shaada tipa jautaajumiem, tas bija viens no mana tieshaa darba pienaakumiem. Kaa nekaa 16 gadus nostraadaaju TEXACO, ja shis nosaukums ko izsaka...

Bet lai esam godīgi līdz galam..

divi gadi Beļģijā un ~200 auto zem mikroskopa ir labi.

---------------------------

Tas bija viens no rutiinas izmeegjinaajumu cikliem

Bet ~20 gadu pieredze ko uzkrājuši meistari darbojoties ar gāzes iekārtām šeit un krievu galā ir vērā ņemama.

--------------------------

Baidos, ka "tur" taa pieredze nav mazaaka, paldies Dievam, man nenaacaas meetaaties uz USA, Austraaliju vai veel trakaakaam vietaam, bet ar rezultaatiem koncerns barja regulaari

Un tā liecina, ka īpašas atdeves šīs brīnumsveces nenes - kā kurā gadījumā. Vēl jo vairāk ka bieži vien vainas ir mūsos, nevis tehnikā (un svecēs). Piemēram vēl joprojām slikta gāzes kvalitāte ar nestabilām gāzu proporcijām, nepareizi un nepilnīgi uzstādītas un saregulētas pašas iekārtas.

---------------------------

Piekriitu!

Vēl pieskaitām pie šā visa dzelžu viltojumu skaitu krievijā un daudzu firmu vēlmes piepelnīt "ražojot" speciālus (it kā) produktus - tās pašas LPG sveces un eļļas.

-------------------------

Arii piekriitu - Krievijaa "razhoto" viltojumu skaits

visdazhaadaakajaas jomaas ir vienkaarshi baiss

Ir taada forsha krievu TV paarraide "Sreda obitanija" laikam - reizeem, kad paskataas, naktii murgi raadaas

Tākā nevar noliegt nopietnu brendu inženīringu, bet ņemot vērā visu kompleksu..ražotāja ieteiktie produkti parasti ir vislābākā izvēle, manuprāt.

---------------------------

Nu taapeec jau arii tais "long run" testos allazh piedalaas arii attieciigo auto / dzineeju utt agregaati, vienus interesee viens, citus kas cits Mees jau arii toreiz piedaliijaamies visaa tai procesaa saistiibaa ar ideju Latvijaa izmantot arii biogaazes, gan t.s. "landfill gas",

jeb atkritumu poligona gaazi, gan t.s. "waste gas", jeb kanalizaacijas gaazi. Lieki piebilst, ka neviena valdiiba vai pashvaldiiba nekaadu interesi neizraadiija ... Taapeec visi tie izmeegjinaajumi notika paraleeli gan ar LPG, gan

CNG, gan LG, gan WG Un tai procesaa katrs uzzinaaja sev vajadziigo informaaciju. Vienkaarshi ar taadu metodi leetaak sanaak

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

5-10% uzlabojumu diemžēl vietējie servismeņi nekādi nespēs konstatēt. jo pie jauktas satiksmes cikliem un iztrūkstot precīzai mēraparatūrai tikpat labi to visu var nomest uz statistiskās kļūdas vai lietotāja subjektīvismu.

Diemžēl neviens no tiem servisiem neko mērījis nav, tikai uz "čuju" vadījušies. uzprasa pēc tam userim - nu strādāja tas huiņa labāk? ne? nu tā arī zinājām.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

pavisam citādi ir, ja izvēlēta stabila fokusgrupa ar lielu un pastāvīgu noslodzi un pielietota gan precīza degvielas uzskaite un kvalitatīva mēraparatūra.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Pirmais

varbūt Crankshaft varētu dot kādu atsauci uz latvijā (vai es) spēkā esošu normatīvo bāzi, kas nosaka gāzei tos 150 (partc per miljôn)

=====================

Paraknjaa Eirostandartos, kaut es tagad jau raugos, ka

Eiropaa velk uz 10 ppm, kas ir 0.001% Par cik taa seera atdaliishana ir visdrankjiigaakais degvielas razhoshanas procesaa, tad nav jaabriinaas, ka degvielas cenas nemitiigi aug. Var palozhnjaat pa EN228 un EN 590 standartiem. Es ta njeemos ar shiim lietinjaam, kad kantorim veel bija DUSi - TEXACO un UNO X. Probleemu ar kvalitaati nebija - mazheikji razhoja visu OK kvalitaatee, kas ir tikai logjiski ...

jo ar pārējiem jams ir pretrunā ar latvijas likumdošanu

(piemēram viņa tekstā dīzelis 500ppm, tas pēc brmbrmm dotā ppm skaidrojuma nesienās kopā ar 0.1%, kas minēts likumos)

---------------------------

500 ppm ir 0.05% taa bija norma Rietumos jau gadus desmit atpakalj, ja ne vairaak. Mazaak driikst buut, vairaak nedriikst

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

vakar pa NatGEO tv rādīja kā Kanādā no naftas smiltīm iegūst naftu. Tur sērs stāvēja sakrauts milzu dzeltenā štāpelī kādi 300x600metru un ap 20 metru augstumā. vairāki miljoni tonnu šiem jau iekrāts bija.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: Pirmais

varbūt Crankshaft varētu dot kādu atsauci uz latvijā (vai es) spēkā esošu normatīvo bāzi, kas nosaka gāzei tos 150 (partc per miljôn)

=====================

Paraknjaa Eirostandartos, kaut es tagad jau raugos, ka

Eiropaa velk uz 10 ppm, kas ir 0.001% Par cik taa seera atdaliishana ir visdrankjiigaakais degvielas razhoshanas procesaa, tad nav jaabriinaas, ka degvielas cenas nemitiigi aug. Var palozhnjaat pa EN228 un EN 590 standartiem. Es ta njeemos ar shiim lietinjaam, kad kantorim veel bija DUSi - TEXACO un UNO X. Probleemu ar kvalitaati nebija - mazheikji razhoja visu OK kvalitaatee, kas ir tikai logjiski ...

jo ar pārējiem jams ir pretrunā ar latvijas likumdošanu

(piemēram viņa tekstā dīzelis 500ppm, tas pēc brmbrmm dotā ppm skaidrojuma nesienās kopā ar 0.1%, kas minēts likumos)

---------------------------

500 ppm ir 0.05% taa bija norma Rietumos jau gadus desmit atpakalj, ja ne vairaak. Mazaak driikst buut, vairaak nedriikst

mans avots - www.likumi.lv/...

13 punkts

tur ir arī par kuģiem un citiem specgadījumiem, bet nav par LPG

tas tā saucamais \"iepriekšējais normatīvs\" bija 0.2%

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

anonimikis

pavisam citādi ir, ja izvēlēta stabila fokusgrupa ar lielu un pastāvīgu noslodzi un pielietota gan precīza degvielas uzskaite un kvalitatīva mēraparatūra.

=======================

Jaa, taapeec arii izveelas visaadas policijas, taksometru firmas, lielaas transporta kompaanijas. Diizeljellju, degvielu un antifriizu izmeegjinaajumiem ljoti iecieniitas ir kompaanijas , kuras straadaa ar milzoniigajiem karjeru

pashizgaazeejiem - tie ta riibina (normaali) 24h/7d, kas ljauj saiisinaat izmeegjinaajumiem paredzeeto laiku

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

bet pokui....

īsāk sakot gribu redzēt kādu latvijas vai es normatīvo aktu, kas iegrožo sēra saturu LPG (latvijā tāds bija, bet tas vairs nav spēkā, vismaz es neko jaunāku neatradu)

tur bija rakstīts Sērūdeņraža un merkaptāna sēra masas daļa: % ne vairāk kā 0,015

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

anonimikis

vakar pa NatGEO tv rādīja kā Kanādā no naftas smiltīm iegūst naftu. Tur sērs stāvēja sakrauts milzu dzeltenā štāpelī kādi 300x600metru un ap 20 metru augstumā. vairāki miljoni tonnu šiem jau iekrāts bija.

================

Ir ir taada lieta - parasti "normaalaa" naftaa meedz buut

0.1 - 3% seera, aizko smagajaas naftaas un bitumenos liidz pat 14 - 15% ... Ja njem veeraa, ka uz vietas atdala tikai vieglaak atdalaamo seera dalju, var iedomaaties, kaa jaachakareejas taalaak, lai paarstraades procesaa ieguutu kondiicijas produkciju Un ja vinjiem tur taados kvantumos seers uzkraajies, jaabriinaas, jo seers ir visai pieprasiita izejviela dazhaadaam ruupnieciibas nozareem. Atmineejos veel, ka Kazahijaa brieda ekologjiska katastrofa, jo shie no naftas izdaliito seeru vienkaarshi izgaaza briivaa dabaa... Un tas bija jau pirms 20 gadiem ...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Pirmais

bet pokui....

īsāk sakot gribu redzēt kādu latvijas vai es normatīvo aktu, kas iegrožo sēra saturu LPG (latvijā tāds bija, bet tas vairs nav spēkā, vismaz es neko jaunāku neatradu)

tur bija rakstīts Sērūdeņraža un merkaptāna sēra masas daļa: % ne vairāk kā 0,015

=================

Tas arii ir 150 ppm. Jaabuut dokumentam, ja ir jaunaaks,

lielaakas jau taas normas nepaliek, tikai mazaakas Un kaa jau rakstiiju, pasaulee jau velk uz 10 ppm, a tas jau velk uz 0.001% Taada degviela principaa jau ir, Rietumeiropaa dazhaas pilseetaas izmanto sabtransportaa, tjipa "CityDiesel" visvisaadi

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: anonimikis

vakar pa NatGEO tv rādīja kā Kanādā no naftas smiltīm iegūst naftu. Tur sērs stāvēja sakrauts milzu dzeltenā štāpelī kādi 300x600metru un ap 20 metru augstumā. vairāki miljoni tonnu šiem jau iekrāts bija.

================

Ir ir taada lieta - parasti "normaalaa" naftaa meedz buut

0.1 - 3% seera, aizko smagajaas naftaas un bitumenos liidz pat 14 - 15% ... Ja njem veeraa, ka uz vietas atdala tikai vieglaak atdalaamo seera dalju, var iedomaaties, kaa jaachakareejas taalaak, lai paarstraades procesaa ieguutu kondiicijas produkciju Un ja vinjiem tur taados kvantumos seers uzkraajies, jaabriinaas, jo seers ir visai pieprasiita izejviela dazhaadaam ruupnieciibas nozareem. Atmineejos veel, ka Kazahijaa brieda ekologjiska katastrofa, jo shie no naftas izdaliito seeru vienkaarshi izgaaza briivaa dabaa... Un tas bija jau pirms 20 gadiem ...

man gan skolā mācīja ka sērs (tīrs) tā īpašo neko īpaši sliktu nedara, ja nu vienīgi nomāc dažu sēnīšu augšanu

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: Pirmais

bet pokui....

īsāk sakot gribu redzēt kādu latvijas vai es normatīvo aktu, kas iegrožo sēra saturu LPG (latvijā tāds bija, bet tas vairs nav spēkā, vismaz es neko jaunāku neatradu)

tur bija rakstīts Sērūdeņraža un merkaptāna sēra masas daļa: % ne vairāk kā 0,015

=================

Tas arii ir 150 ppm. Jaabuut dokumentam, ja ir jaunaaks,

lielaakas jau taas normas nepaliek, tikai mazaakas Un kaa jau rakstiiju, pasaulee jau velk uz 10 ppm, a tas jau velk uz 0.001% Taada degviela principaa jau ir, Rietumeiropaa dazhaas pilseetaas izmanto sabtransportaa, tjipa "CityDiesel" visvisaadi

ozz kautkur rakstīja, ka šim gāzes veči esot teikuši, ka gāzē ir vairāk sēra, kā benzīnā

ja jau benzīnā ir 0.1, bet gāzē 0.015, tad ozza gāzes veči kautko būs sadrisuši

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Pirmais

man gan skolā mācīja ka sērs (tīrs) tā īpašo neko īpaši sliktu nedara, ja nu vienīgi nomāc dažu sēnīšu augšanu

==================

Tiirs seers ne, piemeeram, tai pat dzineejaa tas veic pat dazhas deriigas funkcijas (arii transmisiju ellaas), bet dazhi seera savienojumi gan nav vairs draudziigi ne dzineejam, ne motorellaam, ne izpl. gaazu neitralizatoriem, ne apkaarteejai videi

Pirmais

ozz kautkur rakstīja, ka šim gāzes veči esot teikuši, ka gāzē ir vairāk sēra, kā benzīnā

ja jau benzīnā ir 0.1, bet gāzē 0.015, tad ozza gāzes veči kautko būs sadrisuši

====================

Visticamaak, liidzfigai seera ir ieprieksh mineetajaas biogaazees, iipashi "waste gas"....

siamriP Reģ.: 19.02.2006
0 0 Atbildēt

neticu, ka ozza renaults vispār kaut reizi dzīvē ir ostījis ibiogāzi

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti