Neticu ka tajās nosauktajās valstīs var piereģistrēt, visticamāk, ka tāpat kā pie mums, var piereģistrēt uz laiku.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Neticu ka tajās nosauktajās valstīs var piereģistrēt, visticamāk, ka tāpat kā pie mums, var piereģistrēt uz laiku.
jau tā pilns ar dīvaiņiem uz Latvija ceļiem, lai vēl ļautu ar RHD braukt
Lietuvā "varēs"? Man liekas ka agrāk jau varēja.
Attiecībā par "tām muļķībām" - es tev novēlu pabraukt ar mašīnu, kam stūre nepareizā pusē pa, teiksim, tīnūžu šoseju, esam vienam mašīnā Man vienreiz pirms desmit gadiem gadījās redzēt kā viens mana ciema iedzīvotājs/a brauca ar pajēru, kam stūre nepareizajā pusē, pa šoseju - lai aiz fūres paskatītos vai kāds pretī nebrauc, šis tur vismaz līdz pretējās joslas pusei rāva, un tā kā bik bija satiksme, kādas n reizes. Bija žēl skatīties.
Jebkurā gadījumā - nu nevajag mums reģistrēt tās mašīnas ar stūri nepareizajā pusē. Galvenais lai neviens nepiekasās pie mašīnas ar pārliktu stūri reģostrācijas. Noderīgāk būtu ja ieviestu normālus noteikumus pašbūvētu motociklu un mašīnu reģistrācijai.
Tieshi taa - vajadziigi normaalaaki noteikumi pashbuuveetiem, replikaam un tuuningotiem autinjiem - tur nu tieshaam ir tiiraa birokraatija! Bet stuuri labajaa pusee - galiigi nevajaga! Koleegjis staastiija, kaa ar anglju supru laidushi no Londonas liidz Riigai - savu muuzhu taadus stresus vairs negribot!
Drīzāk - priekš kam te RHD būtu jāvar reģistrēt?
Esmu pats braucis pa Īriju ar auto no latvijas ar stūri kreisajā pusē, kura tika piereģistrēta tur un saņemtas īru numurzīmes.. Tolaik vēl nebij tiesību.. bet bieži braukāju pa pilsētu uz veikalu.
Protams, sviestmaize tā nav, jo auto 'octa' cena ir bīstamajā zonā, bet vismaz ar auto drīkst pārvietoties pa ceļu ja vēlies un dzīvs vēl esmu... Turklāt auto pabrauca gadu tur kā Īrs, laimīgi atripoja uz mājām un turpina ripot te nu jau atkal kā 'latvietis'
Pats vēl dzīvē esmu 2 reizes laidis - no īrijas uz LV un LV atpakaļ uz Īriju ar RHD auto pāri visai Eiropai.. pilnīgi pajāt kurā pusē ir stūre uz šosejas! Mazākos ceļos, protams bez pasažiera, apdzīšanas manevri ir 'interesantāki' Bet nu nav tā ka bikses jāpieliek arī vienītī braucot... (tad moš sūdīgs šoferis jo tādā gadījumā satiksmei ir jāseko līdz un jāpārzin lai droši varētu apdzīt, nevis jāguļ pie stūres kruīzā.)
Lietuvā par šo runā kopš igauņi atļāva, bet cik sapratu no izlasītajiem dokumentiem, tad šogad oficiāli ir nosprausts, ka ieviesīs un varēs reģistrēt.
PROTAMS, ar stūri otrā pusē, kā ikdienas mašīnu braukāt nebūtu diezgan gudri jo protams ka ikdienā tas būtu apgrūtināti..
Bet man pašam ir plāns importēt japāni(S14 vai S15), sačinīt tādu brīvdienu autiņu ar kuru izgāzt...
Bet jēga man no tāda projekta, ja drīkstēs tikai rūcināt pagalmā vai tad jāliek tiesības uz div-asu treileri, jāpērk treileris... jāmaksā papildus ikgadējie nodokļi treilerim... un tas viss lai aizvestu uz trasi un pāris apļus pagonkotu... Tad atkal atpakaļ uz treilera un garāžā iekšā..
Daudz vieglāk un SAKARĪGĀK ja būtu iespēja autiņam saņemt valsts nummura zīmes, paņemu 3mēn octa uz vasaru, iekāpju un braucu uz trasi vai izkustinu autiņu uz izlaižu ar to līdz veicim...
Kā jau minēja - pārbūve uz otru pusi tas ir birokrātiju murgs, jo veiksmi visu nosertificēt lai varētu reģistrēt.
P.S. Tie kas baidās, ka pēkšņi parādīsies vairak donori uz ceļa, nē tā nebūs jo donoriem būs žēl nauda priekš octa. ;)
Nejauc stūres pārlikšanu ar paštaisītām mašīnām vai aizliegtajām mašīnu pārbūvēm. Parastas mašīnas ar pārliktām stūrēm reģistrējas tā ka ne gailis pakaļ nedzied - vot tiem taviem brīnumiem varētu būt draņķīgāk, ja tie ir tikai JDM izstrādājumi.
jēga ņemties ar kādu modeli, ja tepat tas ir brīvi piejams ''pareizajā pusē''
Esmu izgājis stūres pārlikšanas procesu, bija japāņu imports - nissan sunny(eiropā pulsar) aizbrauc uz šrotu paņem no eiropas donora visu ko vajag, pārliec un reģistrē, jo detaļas ir oriģinālās ražotāja kuras ir sertificētas.
Ja detaļās pašam jātaisa un jagatavo tāpēc ka nav tādi eiropas varianti, kur vnk pārliec un brauc, tad tā katra detaļa ir jāiesniedz uz sertifikāciju... Vēlu veiksmi gan nervos gan kabatā lai šo izdarītu, īpaši pie mūsu likumdošanas....
Kāpēc? Tāpēc ka tur ir labākas mašīnas par lētākām cenām. Piemēram vēlīnu audī kabriķi ar kaut kādiem defektiem, bet tajā pašā laikā mazu noskrējienu un oriģinālu stāvokli tur, sevišķi nesezonā var ieķert par trīsciparu skaitli - detaļas lai pārliktu stūri maksā kādas 100-200 eiras. Te tikmēr ja kāds parādās pārdošanā, zem pāris štukām reti kad ir. Vai atkal - pirms urkām saleca cenas kosmosā, dažs labs no turienes atvilkās kādu urku, ieķertu pa štuku, divām, un pārlika stūri.
10-25 gadus vecas mašīnas kas vēl nav palikušas par klasiku, pie viņiem maksā patīkamus ciparus.
core rakstīja: Neticu ka tajās nosauktajās valstīs var piereģistrēt, visticamāk, ka tāpat kā pie mums, var piereģistrēt uz laiku.
Tu kaut ko jauc... 'uz laiku' piereģistrēt nevar. Šengenas zonu valstīs tu vari bez ierobežojumiem braukāt un uzturēties 3menešus. Pēcāk ir vai nu jaizbrauc no valsts un no jauna jāiebrauc(sito neesmu sapratis, kā kontrolē jo fiziskas robežas vairs nav)
Vai ja ir iespēja jāreģistrē attiecīgajā valstī, ja nav tad jāpārbūvē, pie mums it kā dod 6mēnešu 'pārbūves atļauju'
Mēs esam izdomajuši un pieņēmuši savu īpašo likumu, ka pie mums RHD autiņi var braukat un uzturēties tikai mēnesi, pēcak ir jamaksā nodeva cik tur dienā vai autiņš jāpārbūvē un jāreģistrē.... Tātad sanāk, ja atbrauc ar auto atvaļinajumā no salām vairak par mēnesi tev ir jābaro ierēdņi?
Ir arī iniciatīva manabalss
manabalss.lv/atlaut-registret-latvija-masinas-kuram-ir-sture-labaja-puse/show
Tavas individuālās vēlmes būt visai raustīgam satiksmes dalībniekam tikai tāpēc, ka gribi mēnesi un 2 dienas pabūt LV, būu uzskatāmas par personiskajām problēmām.
LV nav daudz ikdienā lietojamu ceļu, kur būtu droši pārvietoties ar RHD. Gribi te visus biedēt - maksā vai pārbūvē to savu lamatu.
Valsts van vainīga ka esi izvēlējies darbam un dzīvošanai valsti, kur stūre bardačokā.
P.S.
Atlido ar raini, noīrē šeit mašīnu, aizlido ar raini. Kur problēma? Vēlme kratīties pāri visai Eiropai ar RHD, pavadot baisu laiku uz ceļa, tikai lai te pazīmētos ar savu RHD izklausās visai nenopietni...
var izbraukt pēc mēneša no LV un brauc atkal iekšā, skaita no jauna uzturēšanās laiku LV
Baigi dziļi nememeklējot
www.politico.eu/article/court-tells-poland-lithuania-to-accept-right-hand-drive-cars/
Pašās beigās teksts par iespējamu nepieciešamību uzstādīt papildus spoguļus, kas izskatās pēc apeņu lāpīšanas www.youtube.com/watch?v=sH1beulP0uM
Tā pa vienkāršo noteikti nevajag atļaut kautvai drošības dēļ, mums pārsvara ir šosejas ar vienu joslu katrā virzienā un arī sēžot kreisajā pusē gana bieži tiek veikti stulbi manevri kad kāds kautko nav redzējis vai pamanījis.
Priekš visādiem entuziastiem var atļaut reģistrēt bet tad ar max gada nobraukumu teiksim 1000km lai izslēgtu visādu mājsaimnieču un ekonõmētāju manevrus. Manā ikdienas maršrutā aptuveni gadu nēsājās auto ar UK nummuriem, manevri bija pietiekoši tizli nerunājot nemaz par riepu stāvokli(no protektora bija palikušas tikai atmiņas vienā pusē), kas tikai norāda ka cilvēks ir atradis veidu kā ietaupīt uz ikdienas pārvietotāja rēķina uzspļaujot apkārtējo drošībai. Piebildīšu ka tas auto vairs nav manīts kopš bija iestādījies busa aizmugurē uz aklo mainot joslas.
Viens no iemesliem varētu būt, kā CSDD datubāzē nav paredzēta iespēja šādu opciju atzīmēt atsevišķi. Bet apdrošinātājiem tas vajadzīgs, jo ievērojami pieaug risks un polise maksās 2x dārgāk.
Tātad CSDD ir lohi. Noteikti ka daža laba sen atpakaļ piereģistrēta mašīna ar stūri nepareizajā pusē vēl joprojām tiek lietota.
apdrošinātājiem jāzin arī ar kuru kāju no gultas izkāpis... Tai pat laikā nez ko OCTA cena piesieta t-līdz reģistrācijas adresei, lai gan tas vizinās Rīgā. Saspiedušies ar savām excel formulām.
Tāpēc ka šeit ir banānu republika.Ja tu piemēram gribi kādu programmu uzinstalēt uz datora kas nav populāra tad par viņas latvisko versiju vari pat nesapņot,būs lietuviešu vai igauņu tik ne lv.Vakar kolēģis atrada vienu saiti kur tu vari savam pleisim(sony playstation)lejuplādēt spēles,cenas vidēji 20 eur kamēr instalācijas disks maksā 40 un vairāk eur.Un ko tu domā,huij tev,reģions Latvia,jūsu reģionam nav tādas iespējas,sūūūkā līko.
Vienmēr jau var pārvākties uz Lietuvu, un priecāties par pleisi un labo dzīvi.
ezis71 rakstīja: Tāpēc ka šeit ir banānu republika.Ja tu piemēram gribi kādu programmu uzinstalēt uz datora kas nav populāra tad par viņas latvisko versiju vari pat nesapņot,būs lietuviešu vai igauņu tik ne lv.Vakar kolēģis atrada vienu saiti kur tu vari savam pleisim(sony playstation)lejuplādēt spēles,cenas vidēji 20 eur kamēr instalācijas disks maksā 40 un vairāk eur.Un ko tu domā,huij tev,reģions Latvia,jūsu reģionam nav tādas iespējas,sūūūkā līko.
Kā tu domā no kurienes tās valodas rodas. Lietuvieši vienmēr ir bijuši aktīvi uz programmu tulkojumu iesniegšanu. No otras puses labs rādītājs ka latvieši labi saprot angliski un tulkojumu nevajag. Godīgi sakot, ja tulko ar oficiālo terminoloģiju tad labak netulko vispār, ne telefonu ne Waze latviski nelietoju, pilnīgi garām.
Es ar tādu autiņu pats negribētu braukt..Apdzīt tiešām būtu problemātiski lielās mašīnas. Var jau kameru piemontēt protams..
Izskatās, ka beidzot kas iet uz civilizēto pusi www.delfi.lv/news/national/politics/no-1-novembra-latvija-vares-registret-automasinas-ar-sturi-labaja-puse.d?id=49859753
Es ieteiktu CSDD un CP izvērtēt iespējamo šādu auto bīstamību satiksmei un varbūt pat avāriju gadījumā automātiski atzīt šādu auto vadītājus par vainīgiem.
Iespējams, apdrošināšana tādu auto gribētājus drusku apsēdinās.
Apdrošināšana jebkurā valstī šādiem auto ir maksimālākā riska klasē(pilnīgi saprotams).. tāpēc ierindas iedzīvotāji nemaz netīkos iegādāt 2x lētāku 'angli' lai vienu rezi nedēļā brauktu iepirkties uz mahimu ;) TAS IR PILNĪGI JEBKURĀ VALSTĪ.
Un tieši tapēc nemaz ceļi nekļūs bīstamāki. Jo šo izmantos tikai entuziasti, kur ikdienā 'uz darbu' ar tādiem autiņiem tāpat nebrauks. Bet varēs piereģistrēt, lai var legāli pa ceļu aizbraukt uz trasi u.t.t.
No 1.novembra plāno atļaut Latvijā reģistrēt automašīnas ar stūri labajā pusē www.iauto.lv/zinas/latvija/27920-no-1-novembra-plano-atlaut-latvija-registret-automasinas-ar-sturi-labaja-puse
Kāpēc Latvijā nevar reģistrēt RHD auto?
Jautājums vienkaršs...
Igaunijā var(no 2014 gada)
Lietuvā varēs no 2018 gada
Polijā var
Vācijā var
Francijā var
Čehijā var
Somijā var
Zviedrijā var
Īrijā vari reģistrēt LHD autiņus
U.K. vari reģistret LHD autiņus
Kapēc šeit 'labo pušu' autiņi tiek uzskatīti par 'tabū' un nevar tos reģistrēt?!?? Visas tās atmazgāšanās muļķības, ka ar stūri otrā pusē nevarot pabraukt ir pilnīgākais izdomātais sviests! KĀ?!? Tad valstīs kur var reģistrēt un piedalīties ceļu satiksmē, brauc un nenositas?
Vai valsts un 'Misteri X' pie stūres vienkārši ir ieinteresēti piesegt auto tirgu? Jo domājams, ja atļautu tad ieplūdīs lētās mašīnas no gasterbaiteru valstīm, tādejādi dempingojot cenas tirgū, visiem autiņiem cenas kritīs, auto plaču biznesi vairs tā neplauks, nauda kabatā vairs neripos....