Jāizskrūvē un jāpažāvē drusku.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Jāizskrūvē un jāpažāvē drusku.
www.youtube.com/watch?v=dr3ownWG8EM
5.40 tā izskatās sveces
Gaisa filtu sniegs aizlika, varbūt.
Visdrošāk pārliecināties, ka sveces ir pārlietas, var izskrūvējot kādu sveci - izolators būs melns un slapjš. Netiešas pazīmes - tā pati nelekšana, benzīna smaka no izpūtēja, pēc pielekšanas negrib strādāt visi cilindri. Pārlietu auto ir lielākas cerības iedarbināt, ja startēšanas laikā ir līdz galam nospiests gāzes pedālis. Pārliešanas iemesli var būt visdažādākie. Nav obligāti jābūt kādam defektam, ziemā pietiek ar to, ka ikdienas maršruts sastāv no īsiem pārbraucieniem ar neuzsilušu motoru. No defektiem kas veicina vai izraisa pārliešanu var minēt bojātu termostatu, motora temperatūras devēju, bojātu (aizsalušu) bākas ventilācijas sistēmu. Arī bojāta lambda zonde, kā rezultātā tiek ilgstoši braukts ar pārāk treknu degmaisījumu, gala rezultātā var novest pie tā. Smagākos gadījumos ilgstoši braucot ar pārāk treknu degmaisījumu, var novērot eļļas līmeņa celšanos, liekajam benzīnam atšķaidot eļļu.Tad papildus pamata defekta novēršanai jāmaina arī eļļa.
Pareizi strādājošam motoram ar inzhektoru nekādas sveces aizliet nevar. Var tad, ja barošanas sitēmā ir kļūdas/defekti. Kā jau te minēja, tas var būt bojāts termostatu, motora temperatūras devējs, lambda zonde, vēl kāds cits devējs. Mitra laikā pie tā var novest veci (sliktas kvalitātes) svečvadi. Vobšem - ir daudz varianti. Tā kā ierosinājums būs vien meklēt uzticamu servisu, kurā ar pieredzi apveltīts meistars atradīs to problēmu, kurai ir vislielākā ietekme uz šādu defektu.
Pati sveces un svečvadus pārbaudīt nevarēšu.
Galvenais, ko gribu saprast - vai man meklēt servisu ar steigu vai tas varētu bijis vienreizējs gadījums un, ja neatkārtojas, tad var mierīgi braukt? Nekādu citu dīvainu simptomu nav un nav bijis, apgriezieni nepeld un nelēkā, ar iedarbināšanu problēmu nav bijis.
Tagad viss čikiniekā, autiņš iet kā agrāk?
Tas bija vakar pēcpusdienā. Un, jā, pēc tam mājās 45km tiku un šodien uz darbu arī, nekādu problēmu vai dīvainību.
Vienreiz mūžā man bija kaut kas līdzīgs.Vajadzēja pārdzīt auto 5 metrus tālāk, motors auksts,piedarbinu un pa strauju atlaidu sajūgu,autiņš noslāpa,griežu atslēgu bet auto vairs nelec.Tikai pēc 15 minūtēm pieleca un arī ne ar visiem cilindriem vienlaicīgi un smirdeja pēc izlijuša benzīna.
Nopeerc aerosolu, kas domaats mitriem vadiem, vadu aizsartdziibai pret mitrumu un taa duushiigi peec braukshanas, kameer motors silts, nopuut visus vadus un to savienojumus motortelpaa - tas parasti paliidz ljoti labi benziina motoriem. Ja nekas nemainaas - tad seko augstaakmineetajiem ieteikumiem.
Ir gadījies veco 80ku ar karburatoru pārliet, pārsvarā, ja auksts jāgroza un noslāpst...tur varējā ar starteri kārtīgi izzāģēt un aizgāja, bez jebkādām citām darbībām.
Šajā gadījumā domājams, ja neatkārtojas, nevajag kašķi meklēt un turpināt braukt.
Ja ikdienā sanāk īsi braucieni pa pilsētu, tad brīvdienās izbrauc kādu garāku gabalu pa šoseju. Pavēro motora temperatūras rādītāju (ja tāds ir, ja nav, tad mēģini sajust vai apkure var stabili nodrošināt siltu salonu). Piefiksē degvielas patēriņu. Ja temperatūras rādītājs stabili turas normālajā zonā un nekrītas, salonā ir silti, pat neuzgriežot apsildi uz maksimumu, degvielas patēriņš normāls, tad varētu īpaši kašķi nemeklēt. Sirdsmieram vēl nebūtu par sliktu izvilkt eļļas taustu, paskatīties vai nav pieaudzis līmenis, vai eļļa nesmird pēc benzīna. Ja kāda no minētajām lietām nav kārtībā, tad gan uz servisu.
p.s. Viss minētais attiecas uz auto BEZ gāzes iekārtas. Ja ir gāze, tad nāk klāt virkne citu pārbaudāmu lietu.
Darba dienās sanāk pie 100km nobraukt. Motora temperatūras rādītāja nav. Ja tā padomā, nesen piefiksēju, ka ieslēdzot vējstikla pūtēju, lai neaizsvīst, pūta diezgan karstu gaisu, kaut temperatūru uz 17 vai 18 noregulēju. Tajā pašā laikā likās, ka salonā pūta vēsāku. Bet tas varbūt tā likās, jo salonā es regulēju minimāju plūsmu, bet uz vējstiklu uzreiz ir pamatīgs pūtējs.
Pirms pirkšanas pieslēdza pie kompja, esot bijusi kaut kad kļūda klimatkontrolē, bet vairāk viņi neko nevarēja pateikt.
Degvielas patēriņš normāls, borta kompis rāda vidējo 7.1l/100km. Eļļas līmeni pārbaudīšu.
Temp. var redzēt BC displejā, izveicot dažas manipulācijas ar setting un BC pogām.
Eļļa pēc benzīna nesmaržo. Par līmeni gan grūti saprast, vienā reizē velkot ārā tā kā pamaz, pagrozot un otrā reizē izvelkot tā kā par daudz. Varbūt tā kā pielēca nedaudz dīvaināk, bet motors īsā laikā nostabilizējās.
Pieņemšu, ka tas bija vienreizējs pasākums un pagaidām neko nedarīšu.
Vēl - pēc brauciena attaisi eļļas korķi. Paskaties vai korķa apakša nav noklāta ar baltiem "puņķiem" (eļļas un ūdens kondensāta maisījums). Tas komplektā ar zemu motora temperatūru un aukstu salonu norāda uz bojātu termostatu. Ar bojātu termostatu gan nevajag braukt.
Pie nosacījuma, ka termostats neverās ciet t.i. nesilda motoru līdz noteiktai T pa mazo loku. Tikpat labi, var arī vaļā nevērties - tas gan šajā situācijā nebūs īsti saistoši, jo tādā gadījumā par aukstumu sūdzēties nevarēs...
Par Opeļiem nezinu, bet VAG motoriem ziemā tā emulsija ir normāls stāvoklis. Ja pabrauc pāris stundas pazūd.
Manam citronam tagad arī puņķi zem korķa, vasarā nav,nu i čto?Tas ir kondensāts un viss,beidz gvelzt muļķības par termostatu,nepis citiem prātu.
Autorei ieteiktu izlasīt konkrētā auto rokasgrāmatu un kā rīkoties pārliešanas gadījumā. Ja noslāpst tikko iedarbināts tad var gadīties ka motors tiks pārliets un tad jāpadarbina ar izspiestu gāzes pedāli līdz galam. Nav jābaidās, jo tas ir speciāli paredzēts un motors neiedarbosies ar pilniem apgriezieniem, bet gan netiks padota degviela vispār lai griežot sveces "izžāvētu".
Ja nav zināms kad pēdējo reizi mainītas tad vērts būtu nomainīt un pret kvalitatīva ražotāja. Spoles arī derētu pārbaudīt vai nav korpuss caursists. 2010. gadam svečvadi drošvien vairs nav.
Vēl iesaki dzinēju nomainīt,nē,vēl labāk jaunu auto nopirkt,nullīti.Jums pašiem par sevi nenāk smiekli?Bļins,tādi speci,BC/settigs,tur jau uz Nobela prēmiju velk.
O jā sveces nomainīt 4cilindrniekam maksās tikpat cik jaunu motoru, nepaliec smieklīgs. Nu nebūtu tik viegli jāparlejas ja ar aizdedzi viss kārtībā. Tāpat sveces agrāk vai vēlāk būs jāmaina. Ja grib braukt bez rūpēm tad nedaudz būs jāieguldas profilaktiskās apkopēs.
Ir daži kas maina sveces pie katras eļļas maiņas un nekādu problēmu ar spolēm kamēr citi tam pašam modelim piesauc spoles kā slimību un tik maina vienu pēc otras.
Rokasgrāmatā nav nekā par pārliešanu. Šādi nekad nebija gadījies, kā arī pēc tam viss normāli, tik tā viena noslāpšana neilgi pēc iedarbināšanas.
Tā kā man pirms pāris nedēļām jau bija diezgan liels remonts, labprātāk pagaidītu pāris mēnešus līdz apkopei. Ja nu, protams, šis neatkārtojas.
Iepriekšējiem modeļiem bija līdzīga problēma un kā jau likās tas ir saistīts ar svecēm - www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/engine-flooding.331025/
Bet var arī nedarīt neko un ņemt šo īpatnību vērā un neveikt superīsus pārbraucienus kā arī zināt kā piedarbināt pārlietu. Nekas kritisks tas nav tik akumulatoram jābūt kārtībā lai var pietiekoši ilgi izgriezt.
Sveces pārlej, ja ir nepareiza aizdedze, vai arī nav dzirksteles.
Jaunajiem auto aizdedze nepareiza īsti nevar būt, bet var nebūt dzirkstele kādā no cilindriem. Spoles dēļ, ja spole iet uz galu, tad dažos brīžos nav dzirksteles. Kad pavisam beigta, tad dzirksteles nav nemaz, un attiecīgo sveci aizlej. Vel ir variants, ka sveces nekad nav mainītas, un pati svece vairs nedod dzirksteli.
pārlietas sveces benzīnniekam?
Sveiki! Šodien gadījās sekojoša ķibele Opel Astra 2010 1.6 benzīnam. Vakarā pēc darba piedarbināju, atpakaļgaitā braucu laukā no parkinga, noslāpu. Pēc tam iedarbinot auto raustījās, gāju meklēt kādu vīrieti, kas palīdz. Kā pēc tam teica kolēģis - nedarbojās visi cilindri, jo pārlietas sveces, ka nedaudz jāpagaida un var darbināt. Pēc brīža tas pats kolēģis iedarbināja bez problēmām, varbūt minimāli dīvainākas skaņas kā parasti. Šādas problēmas nav bijis, auto iegādāts pirms Ziemassvētkiem, pims pirkšanas diagnostikā ar viss bija OK, tikai sīkumi citur.
Jautājums - kā var tā notikt, ka tiek pārlietas sveces ar benzīnu? Kāpēc? Un kā vispār var konstatēt, ka ir pārlietas sveces? Vai varbūt iemesls ir kur citur? Vai būtu jāved pie iespējas pārbaudīt uz servisu vai arī, ja problēma neatkārtojas, tad par to var aizmirst?