Satiksmes ministrija Latvijā vēlas 18 000 elektroauto 2030.gadā, tagad ir 948

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Siltumnīcefekta gāzu (CO2) emisijas samazināšanas mērķu sasniegšanai 2030.gadā Latvijā būtu jābūt 18 000 elektroauto

iauto.lv/zinas/latvija/33985-siltumnicefekta-gazu-emisijas-samazinasanas-merku-sasniegsanai-2030-gada-latvija-butu-jabut-18-000-elektroauto

 
k442 Reģ.: 22.02.2014
0 1 Atbildēt

Nebūs, tas ne tuvu nav reāli, ņemot vērā to, ka 2019. gadā LV "nākuši klāt" tikai divi simti (ar kaut ko) elektroauto...

aigi Reģ.: 01.08.2005
1 2 Atbildēt

Es atkal uzskatu, ka reāli.

Pēdējos 10 gados vidēji katru gadu reģistrē 58k automašīnu, t.i., 580k automašīnu 10 gados. Ja šāda tendence turpināsies, tad 18k EV ir tikai 4% no kopskaita.

Ņemam vērā, ka dīzeļi tiks pārtraukti ražot, tos vajadzēs aizstāt, daļa no tiem būs EV.

Piedāvājumam augot, arī pieprasījums pieaugs.

msh Reģ.: 16.04.2007
5 4 Atbildēt

Tu uz nepareizo ciparu skaties. Jāskatās nevis uz pirmreizējajām reģistrācijām, bet uz jauno mašīnu reģistrācijām.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 1 Atbildēt

Saderam kabūs tajā gadā tik daudz elektriskie auto? Bet vai tajā gadā varēs A, B un C maksas stāvvietu zonās Rīgā nolikt elektroauto par velti? Saderam, ka nē

aigi Reģ.: 01.08.2005
0 0 Atbildēt

tas ir cits jautājums, vai būs stāvvietas,atļaujas pārvietoties pa transporta joslu.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 0 Atbildēt

Domāju, ka tās extras pazudīs jau tad, kad EV būs kādi 4-5-6K, no kuriem noteikti lauvas tiesas būs Rīgā un Pierīgā, kuri noteikti arī akt'vii lietos tās centra stāvvietas (kaut arī biroju/veikalu un tautas vispār kustība ir prom no centra).

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Tur nav jēgas derēt. Atvieglojumi bija tikai pionieriem uz laiku. Pārējiem par braukšanu trolejbusa joslā rakstīs sodus un liks maksāt ceļa nodokli pilnā apmērā. Norvēģijā pēc 86K elektroauto skaita sasniegšanas tas jau sākas. Vienīgie ieguvumi būs iespēja pa lēto lādēt auto pēc nakts tarifa un mazākas apkopes izmaksas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Es neticu par skaitu, toties ticu, ka tādu auto būs krietni vairāk, bet arī atvieglojumu EV lietotājiem būs mazāk...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Risinājums ir diezgan vienkāršs. 2 vai 3 auto katrai ģimenei vai ērta subsidēta noma vai nu elektroauto vai iekšdedzes auto.

Teorētiski. Piemēram, šonedēļ - neviena maršruta virs 20km. Pagājušo nedēļu - 2 ap 120km.

Kopējā bilance - 240km ar iekšdedzes auto un ap 500km ar elektroauto.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par nomas auto - varētu strādāt! Bet 2-3 auto uz ģimeni gan ir sviests, ja vel mēģinam to izrunāt viena teikumā ar ekoloģiju un CO2 samazināšanu. Mans vidējais optimistiskais EV CO2 neitralitātes nobraukums grozās ap 77000 km, jā ģimenē ir 3 auto cik gados šis nobraukums ir sasniedzams.

Man ar 3 auto, viens vispār jau vairāk kā pusgadu stāv, kad bija 2 tad ar to nobraucu zem 3000 km pa gadu, otrs pēc 10 gadu lietošanas šobrīd ar 170000 km manu nobraukumu.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Pārejas periodā, kas ilgst, teiksim 30 gadus.

Katram ir pieejams elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto. Nomā vai īpašumā.

Pilnam maršrutam vai daļai - līdz vilcienam, piemēram. Pilsētā elektrauto noma vai taksometrs. Subsīdijas un atlaides par to, ka auto stāv stāvvietā 120km no pilsētas.

Iekšdedzes auto gadā nobrauc nevis 30 000 km, bet 5000km.

Laaciz Reģ.: 01.04.2016
1 0 Atbildēt

Mjam... Tā vietā, lai būtu viens vai divi auto ar kuru braukt kad gribu, cik gribu, Raimonds iesaka kaut ko skaitļot, rēķināt...

Tu: "Tā nākamo nedēļu nebraukšu 100km braukšu 50km, bet varbūt vairāk... Nezinu... Mož ņemt eko krāmu? A es uz pilsētu braukšu? A varbūt nē mož tomēr benzīnieks jāņem, ja nu gribas tālāk?"

Tikmēr kaimiņs ar auto parasto: "Tā aizšaušu ieliešu pilnu bāku kādas 5 min un tad jau redzēs kur aizbraukšu"

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Jā, tās ir zināmas neērtības.

Tomēr, ja tas auto nomas jautājums tiktu tā kārtīgi risināts, tad nemaz tik ļoti savādāk, kā iepriekš, tas nebūtu.

Laaciz Reģ.: 01.04.2016
3 0 Atbildēt

Neērtības... Vot kakova hrena tās neērtības vispār radīt? Ja mierīgi var bez tām iztikt? Es iekāpju un es braucu... Prātā nav man ienācis, ka man vajadzētu otru mašīnu, lai brauktu pa pilsētu vai veikalu. Kaut kā mana viena to dara ļoti labi. Tad kaut ko mistisku skaitļot un rēķināt ka nu vot tagad man 5km izmaksās par EUR mazāk tāpēc pirkšu otru tačku pa 40K maksāšu 2 KASKO, OCTAS, nodokļus un visu pārējo ar to saistītām lietām.

Kāpēc cilvēkiem patīkt radīt problēmas kur to nav un tad risināt tās radot citas problēmas?

aigi Reģ.: 01.08.2005
1 2 Atbildēt

Bet tā arī notiek. Daudzi skatās elektrības biržas cenas un traukus, veļu mazgā naktī, kad cena viszemākā. Kāpēc, lai pirms kāpšanas auto nepadomātu - šodien tikai līdz veikalam, braucam ar EV, šodien lailam uz laikiem braucam ar benzīnieku. 99% gadījumā tu no rīta jau zini, kur, kad un cik ilgi būsi prom no mājām, impulsīvi braucieni ir ļoti reti. Es pat nedēļu uz priekšu varu pateikt cikos un kur būšu ,jo man 90% gadījumā ir ofisa darba laiks.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kāpēc lai nepadomātu? Jo mašīna ir domāta lai ar to pārvarētu lielus attālumus - ja tu esi gatavs īsu gabalu dēļ čakarēties ar elektromobīli, kāpēc tu tos jau tagad nepārvari ar velosipēdu?

aigi Reģ.: 01.08.2005
1 2 Atbildēt

Tāpēc, ka ar uzvalku nepabrauksi ar velo. Līdz ar to, ka darbs ir centrā, es izmantoju Rīgas satiksmi.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Nez, Dānijā un Nīderlandē viņi kaut kā brauc ar uzvalkiem. Pats redzēju. Tiesa tur nav fetiša braukt ar kalnu velosipēdiem u.c. ar uzvalku nesavietojamiem divriteņu daiktiem. Taču piekrītu ka ar velo uzvalkā nevar braukt garākus gabalus - būsi pamatīgi iesvīdis Rudens un lietus dienas arī neder automātiski. Derētu elektrovelo un sakarīgi veloceļiņi, lai var braukt ar tiem pašiem atļautajiem 32 km/h.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Attālumam nav nekāda sakara ar svīšanu - tā ir slodze, kas to nosaka.

Par kādiem atļautajiem 32 kmph tu runā? ES regula, ja nemaldos, nosaka 25 kmph.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Jā, traki mūsdienu cilvēce ir degradējusies - ar uzvalku ar velosipēdu nevarot pabraukt... Kā diez pirms kara varēja... Ja tu teiktu ka nevar pabraukt ar uzvalku slapjā laikā, saprastu, bet ka vienkārši nevar pabraukt...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
5 0 Atbildēt

2-3 auto... var redzēt, ka kādam te naudas par daudz. Kad vidusslānis Latvijā no reāliem 4% pieaugs līdz 40%, tad varēs sākt runāt par otrajiem auto. Līdz tam aizmirstiet.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ir tāda auto vienība, kā labi saremontēts Audi ar gāzi, kas iet un iet un nerūsē. Par 2k eiro un 500 -1000 eiro ieguldījumu gadā.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 2 Atbildēt

Tas nav gan absurds, ka ir jāplāno braukšana. Protams, ir jāplāno.

Man ir rīcībā, ikdienai - divi auto. Ar mazāk degvielu tērējošo braucu vai nu es, vai dzīvesbiedre, kuram tajā dienā tālāks ceļš braucams. Vairāk tērējošais paliek otra rīcībā. Ja tikai uz Rīgas centru - braucam ar vilcienu, retāk, ar autobusu.

EV mūsu gadījumā spētu nodrošināt kādus 30000 km no gadā ar abiem nobrauktajiem 40-45 tūkst. Ietaupījums uz degvielu un ceļa nodokli būtu kādi 1400 eiro gadā. Desmit gados - 14000. Tāpēc, kad pienāks laiks pirkt jaunu auto - pēc gadiem 4 vai 5 - nopietni apsvērsim iespēju pirkt elektr auto. Vai ātrāk, ja tie strauki paliks lētāki, un varēsim nomainīt / laist pensijā šobrīd lietošanā esošo 2. auto - 90. gadu dīzeli. (kaut tas ir mīļš, ērts, un vēl itin labs)

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 1 Atbildēt

Mja, ja jau tāpat jāplāno, tad neredzu iemeslu kāpēc vispār EV iekļaut aprēķinos. Ņemam normālu veļuku pa 500 EUR un ieplānojam ka to EV apiet ar lielu līkumu, gan velo infrastruktūrai sanaks, gan gaiss būs N reiz tīrāks, un bonusā vēl fiziski aktīva tauta !

Bija kolēģis itka ne sevišķi sportisks, tomer viņam nekas netrauceja no Rīgas aizšaut uz Lietuvu meitās, tā kā ko esat atraduši tajos EV man ļoti grūti saprast ...

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 0 Atbildēt

Nē nu fakts kā tāds par 2 auto - 1 pilsētai un otrs plašāka lietojuma/lielāks laukiem ir opcija .

Kas man tajos EV uz doto brīdi nepatīk ir baterijas dzīves cikls, 5+ gadi ir daudz par maz, lai varētu runāt par kādu zaļumu vai iepīkstēties par aprites ekonomiku - reāli tā būs indīgu sūdu ražošana, kurus utilizēs protams par Jūsu naudu (kādu DRN ierubīs), ja ne vispār apraks.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 3 Atbildēt

Maldi.

Vienkārt, paredzams, ka baterija darbosies astoņi gadi un vairāk, Nissan un Tesla dod garantiju 8 gadi.

Otrkārt, iekšā esošie materiāli ir pārāk vērtīgi, baterijas ies uz pārstrādi komerciālu ieguvumu dēļ. Pat parastos svina aķus uzpērk un pārstrādā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 1 Atbildēt

Protams ka "maldi", tik nezin kādēļ lietam kā vēja ģeneartori, EV baterijas utml tiek meklēts pielietojums pēc efektīvā dzīves cikla beigām ... Negribi mazliet izverst savu domas lidojomu šajā sakarā. Pie reizes varbūt aizkaps citas reālās dzīves likumsakarības kā " bezmaksas siers peļu slazdā" ...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Vēja ģeneratoriem ir propelleru lāpstas, kas ir taisītas no stiklaplasta u.tml. Tā tur arī ir vienīgā ne visai pārstrādājāmā lieta. Kur liks - lai rok ceļu segumā.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Leaf ir slikts elektroauto piemērs. It kā cena +/- pieejama. Taču baterija bez dzesēšanas un braucot/lādējot pārkarst. Kas baterijai nav labi un ietilpība plok redzami. Palasiet esošo Leaf braucēju atsauksmes forumos. Tāpēc otrreizējie Leaf-i ir lēti, jo baterija čušš. Un par jaunu Nissan prasa 7,5 kEUR. Un tas vēl labi - vienu brīdi prasīja pat 25 kEUR.

Par pārstrādi piekrītu. Svina baterijas pārstrādājas ļoti labi. Un kopš neilga laika arī no litija baterijām varot atgūt ap 90% tur izmantoto materiālu.

Laaciz Reģ.: 01.04.2016
1 0 Atbildēt

Garantija neko nenozīmē. Arī garantijas laikā kaut kas nosprāgst. Kad būs masveidā e krāmi tad garantijas sāks sarukt. Ražotājam ilga garantija ir slikts bizness. Kas attiecas uz pārstrādi. Jā to darīs, bet atceries iegrūžot 100% izejmateriālu atpakaļ neiegūsi 100% produkta. Ja tā varētu, eksistētu mūžīgais dzinējs un šīs sarunas nebūtu vispār.

Un Leaf piemērs ir ļoti labs. Ar laiku būs jādomā kā ražot lētāk, kad būs iemānīti tipa puslidz kvalitatīvie e krāmi. Neesoša dzesēšana domāju būs viena no lietām ar ko taupīt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Un kur būs Jūsu pozitīvais pienesums?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 5 Atbildēt

Gaidu valsts atbalstu, lai es tieku pie Tesla

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Es arī neesmu no tiem nabagākajiem cilvēkiem, un tomer vai domā, ka visiem sākot ar pensionariem ir jāsametas tavam EV, drusku ta kā nav pa traku ???

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 1 Atbildēt

Tas šoreiz nudien bija nenopietni

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tad atvaino, reizēm smadzenes nodarbinot citur iedzimtais "stulbums" ņem virsroku.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Patiesībā, brīnums arī par attīstīto pasauli, kur patiešām valsts sponsorē EV iegādi. Par LV tiešām nestresojam, tam nekad nenotikt (ja vien kāda grupa Vecrīgā nesaspiež sev smadzenes)

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

valsts atbalsts ir/bija māju siltināšanai, ekonomiskākas apkures ieviešanai, visādiem zemniekiem han par pārtikas audzēšanu, gan par neaudzēšanu. Un kam tik vēl ne.

Kā jūs nabadziņi to varat pārdzīvot?!?!?!?!?!?!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu un smadzenes palietot par to kāpēc, tas jau nav "īsta vīra cienīgi" . Bradypus jau tev ar "mietu" sniedz norādes uz to kur EV ir jēdzīgākais pielietojums, un šādi EV lietojot daudz saprātīgaks risinajums ir braukt ar velo, un galvenais ka visiem ieguvums būtu vismaz 4 reiz lielaks ka ar EV, un nevienam nekam nebutu jāsametas. Un vēl variants butu EV nomas teiksim kā Citee Bee vai lidzīgi.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Tas ir atkarīgs no piedāvājuma t.i. EV cenām, ja reāli izradīsies tie solītie ~20K mobīļi - kas gan vairāk pēc kurpju kastēm, bet anyway + sāks tos EV pirkt visādas valsts iestādes un nomās parādīsies, tad šādu vai tam tuvu skaitu var mēģināt sasniegt, bet tas ssaķs tuvāk 2030 realizēties, jo tad iespējams, ka jau lietoti EV sāks iekšā nākt.

Par to 0 CO2 mērķi, gan uzskatu, ka tas ir bulšits un bez pārejas kara komunismā nerealizējams pasākums...domāju, ka tieši tā domā ar zaļā kursa kūrētāji Briselē un izpildītāji Rīgā !

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Pēdējais teikums - nepareizi - varbūt rīgā kāds tā domā, bet briselē šim fufelim noteikti netic, nu vismaz tie, kas nosaka virzienu. Nulle izmešu ir neiespējams mērķis, un pat "klimatneitralitāte" ir iespējama tikai atgriežoties astoņpadsmitajā gadsimtā - jebkuram cilvēkam ar veselo saprātu tas ir saprotams.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

18 gs nebija neviena saules paneļa, un neviena kodolreaktora

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Nu bet par to jau ir tas stāsts. Nē, ko tu domāji - mašīna un "nulle CO2 izmešu"? Zirga pajūgs kopā ar zirgu vēl būtu "klimatneitrāli", bet ne jau dažādi smagās industrijas bērni - velosipēdi, mašīnas, lidmašīnas, autobusi utt.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Zirgs tagad reāli der tikai meiteņu priekam. Pilsētās aiz viņa palika pamatīga šmuce. Kas bija galvenais iemesls, kāpēc pēc praktiski izmantojama auto parādīšanās pilsētās zirgi pēc 10 gadiem praktiski izzuda.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 1 Atbildēt

Zirgi pilsētā izzuda drīzāk kā "novecojusi tehnoloģija", kļūstot lēna un problemātiska drošībā un neērta uzturēšanā.Izskaust viņus tikai uz demagoģijas rēķina, norādot vien uz piekakāto brauktuvi, būtu bijis pagrūti.Līdzīgi kā tagad, kad nav iespējams iznīdēt kūpošos motorus.Dabas sargiem atliek vien sagaidīt viņu dabisko nāvi un tad fiksi pierakstīt sev visus iespējamos nopelnus.

No zirgu driršanas uz ielas vismaz barojās un vairojās zvirbuļi- kurus tagad drīz nāksies iecelt srakanajā grāmatā un Lohiem nāksies piemaksāt par šīs sugas saglābšanu..

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Paldies dievam, piektdiena ir klāt

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

jau tagad var iepirkt kādu emobīli ar beigtu bateriju, iestūķēt bagažniekā ģeneratoru un uz pilnu klapi izmantot A joslas un bezmaksas stāvvietas

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Nesanāks. Pirmkārt, mašīna būs sprāgonis, nav aķa - nav kas sedz pilnu jaudu. Otrkārt - kā apskati iziesi - ģeneratoru vajadzēs mājās atstāt...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Bez baterijas ar emobīli apskati neiziesi. Un jauna baterija maksā ui-jopt.

Ir kadri, kuriem ir hobijs taisīt emobīļu baterijas un nodarboties ar degvielas auto pārtaisīšanu par elektriskajiem. Varbūt arī pie mums ir. Ar pirkstu parādīt gan nevarēšu.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Tik nesaprotu vienu tantuku ar elektromobili kas brauc: Par visām varītēm mēģina noparkot savu elektroauto mūrnieku ielā lai gan turpat blakus matīsa ielā maksas stāvvietu zonā var noparkoties bez maksas un ar brīvu tukšu vietu lielā gabalā

Krotow Reģ.: 09.09.2008
3 0 Atbildēt

Nav teikts, ka viņa par to zina. Mož pieej un pasaki, ka viņa drīkst par brīvu parkoties arī maksas vietās.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti