Kas notiek ar elektroauto Latvijas ziemā?

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Dalamies pieredzē, kas jauns atklājās ar elektroauto Latvijas ziemā pie -10 vai -20 grādiem! Par cik samazinājās distance? Vai lādēja un cik ilgi?

 
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Norvēģijas statistika liecina, ka elektriskajiem transportlīdzekļiem ir būtiski mazāk problēmu ar startēšanu ziemā, nekā mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem.

Pēc vienas no Norvēģijas ceļu palīdzības organizācijas datiem, aukstā klimatā tradicionālajām automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, kuras izmanto parastās akumulatorbaterijas, biežāk rodas problēmas ar startēšanu. Norvēģijas ceļos jau katrā ceturta automašīna ir elektriskais transportlīdzekļis, tāpēc jau ir pieejama konkrēta statistika.

Par pirmajām deviņām šī gada dienām Norvēģijā jau reģistrēti 34 000 pieprasījumi ceļu palīdzības pakalpojumiem, un no tiem tikai 13% attiecas uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, kuriem bija problēmas ar startēšanu. Ņemot vērā elektrotransporta proporciju Norvēģijas autoparkā, kas sasniedz 23%, elektriskie transportlīdzekļi šajā ziņā ir gandrīz divreiz uzticamāki, novērtējot spēju sākt kustēties aukstumā, salīdzinot ar automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 1 Atbildēt

Esmu braucis tikai ziemā, iegādājos elektroauto janvāra sākumā. Varu nobraukt 250 km ar uzlādi, jeb ar 60 kwh. Man ikdienai pietiek atlocītiem galiem. Arī lādēšana problēmas nesagādā, tas notiek mājās, kamēr čuču gultiņā. 

Vēl kādi jautājumi?

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Runājot par elektroauto, galvenais jautājums ir nevis par pašu auto, bet tā uzlādes iespējām publiskajā tīklā. Neviens elektroauto cienītājs nespēs noliegt, ka EV uzlāde ir ilgāks un sarežģītāks process, nekā ICE uzpilde DUS,jo ietver dažādus operatorus, dažādas telefonu aplikācijas, dažādu uzlādes punktu dažādu pieslēguma vietu skaitu un jaudas iespēju atškirības. Un lielāku risku, ka kādi no tiem nestrādās. Sevišķi ziemā. Un jautājums, cik vispār ir elektroauto īpašnieku, kuriem nav uzlādes iespējas mājās. Man aizdomas, ka to būs sasodīti maz.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Mīnus 10 grādos range samazinās par apmēram 30-35%. mīnus 20 - apmēram 40-45%... praktiski visiem. Ja vecāks modelis bez siltumsūkņa vai Dienvidu tirgum paredzētais bez balterijas apsildes, tad procents ir vēl lielāks.

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
1 0 Atbildēt

Kas notiek?

Nekas tāds nenotiek - stāv pie ķēdes sētmalā pa ziemu!

Man ir mitsu ar mazo 10 kWh litija titanāta aķi un tam nav siltumsūkņa.

Sliktākais no ziemas brīvdienām - sažuvis pusass blīvslēgs gadījās un vasaras riepas sasprēgāja. Nepērciet roadstone!

Palaišanas aķis uz ziemu tiek noņemts, savukārt  jaudas aķis pa ziemu uzlādes līmeni zaudē maz, pat mazāk nekā kādā ilgākā vasaras pauzē.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 0 Atbildēt

imzz rakstīja: Runājot par elektroauto, galvenais jautājums ir nevis par pašu auto, bet tā uzlādes iespējām publiskajā tīklā. Neviens elektroauto cienītājs nespēs noliegt, ka EV uzlāde ir ilgāks un sarežģītāks process, nekā ICE uzpilde DUS,jo ietver dažādus operatorus, dažādas telefonu aplikācijas, dažādu uzlādes punktu dažādu pieslēguma vietu skaitu un jaudas iespēju atškirības. Un lielāku risku, ka kādi no tiem nestrādās. Sevišķi ziemā. Un jautājums, cik vispār ir elektroauto īpašnieku, kuriem nav uzlādes iespējas mājās. Man aizdomas, ka to būs sasodīti maz.

(Pašlaik) nevienam, kam nav savas rozetes, vai pieejas tādai, EV nav ērti lietojams! 

Gan tāpēc, ka nekad nevar zināt, vai un kāda publiskā uzlāde būs pieejama, gan tādēļ, ka publiskās uzlādes izmaksas sasniedz līdzvētīga iekšdedzes auto lietošanas izmaksas. 

Tāds nu tas kapitālisms ir - cenu uzliek maksimālo,  tādu, kādu tirgus ņem pretī.

Jāgaida konkurence, kas cenas paraus uz leju, jo ir tīri interesanti vērot, ka biržā kilovats maksā desmit centi, bet uzpildes stacijās - piecdesmit Bet konkurences piesātinājums var nemaz tik ātri nepienākt - ja elektroauto skaits augs straujām par uzlādes spieslēgumu skaitu. Šādi tādi ziediņi gan jau rādās, Neste, Virši, pat Lidl - visi gribēs gabaliņu pīrāga, un cenas taps nedaudz mazākas...

msh Reģ.: 16.04.2007
1 2 Atbildēt

Ko tu te čīksti, 50 centi ir ļoti lēti - rietumos komceriālās ķēdes lādētājs paprasīs arī 80 centus vai eiru par kilovatu Ir arī skaidri saskatāma tendence no valstīm ārpus eiropas - tur kur cenas uzlādes kastēs ir lētas, tur tās kastes bieži nedarbojas. Labākais piemērs ir ASV - tur Tesla, saēdusies subsīdijas, uzbūvēja savu lādētāju ķēdi, un uzlāde tur ir pa lēto, kaut kādi 35 centi vai kaut kas tāds - pārējie dabū likt līdzīgas cenas, bet par tādām cenām nekas labs nesanāk, un rezultāts attiecīgs - Tesla ir tirgus līderis ne tikai jaudas dēļ, bet arī tā vienkāršā iemesla dēļ ka ja nopirksi Teslu, tad aizbraucot no sava miesta, tev būs kur uzlādēties, bet ja nopirksi ko citu, tad varēsi pisties, jo būs vismaz 50% varbūtība ka tuvākā uzlādes kaste nedarbosies. Šī paša iemesla dēļ Teslai atverot sava štepseļa fizisko standartu [bet ne saziņas!] pēdējā pusgada laikā ASV tirgū nu jau gandrīz visi elektrisko mašīnīšu ražotāji vai nu ir pārslēgušies uz teslas štepseli, pārsauktu par NACS [North American kaut kas tur], vai arī ir paziņojuši datumu, kad tas notiks, ne vēlāku par nākamo gadu - uz doto brīdi vai tik ne VAG nebija palikuši vienīgie ar CCS2 - tīri dēļ tā lai padarītu savas elektriskās mašīnītes pievilcīgākas iespējamajiem pircējiem, jo viņi zinās ka varēs uzlādēties ar Teslas lādētājiem, kuri darbosies. Austrālijā, cik noprotu, ir līdzīgi, tik bez tāda Teslas pārsvara mašīnās vai lādētājos, tb uzlāde ir relatīvi lēta, un attiecīgi kastes bieži nedarbojas. Tā ka jā, sagaidot konkurenci ienāks dārgākas ķēdes no rietumiem un sāks piedāvāt dārgākus pakalpojumus.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Pie -20 nobraukums ir 2,5 reizes mazāks kā pie +20.  Tā, manuprāt, vienīgā atšķirība.

Publiskās uzlādes neizmantoju. Lādējas pa nakti no wallbox. Arī ziemā pamatā pārvietojos tieši ar EV nevis ICE.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

2.5 reizes? tas ir kā, ja vasarā 250, tagad 100? Cik kwh uz 100 km?

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Vasarā 300 km, ziemā 130 km. Opel Mokka-e, 50kWh, izmantojamā kapacitāte 46,3 kWh.

650 Reģ.: 25.01.2017
5 0 Atbildēt

Diezgan cerīgi.Pat samērā iedvesmojoši.Uz leišiem braucot vien 5x jāpalādē, bet ceļā uz alpiem tikai 35x.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
3 0 Atbildēt

650 nu kas ar tādu mopeli uz Alpiem brauc? Tas tak dvēseli atvilkt...Es vēl saprastu tur to paņemt nomā līdz krogam nobraukt. Bet ja nopietni tad te arī lien tie īleni no maisa ārā. Cepums GK1968 👍 un tur jau arī parādās tā realitāte. Nedaudz vajag vai nevajag tas ir jautājums ko vajag. Jāskatās un jāizskata ko vajag. Ja nevajag tad nevajag. Lieki salmus kuļam biedri.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 2 Atbildēt

Paga tu tā nerunā - bija tak arī te, iauto, nopublicēts apraksts par mokām ar ē-moku apceļot viduseiropu, bet nu tas vismaz bija siltā laikā...

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Ir pārreiz sagadījies uz to ujropu izbraukt kompānijā ar kādu gāzes mašīnu.Jau tas bija stipri dīvaini.Labāk būtu braucis viens un galā savas 5st izgulējies,kamēr "viņi" visi atbrauc.Bet nu šis ir skaidrs,-personīgo brīvību,uzskatu un/vai iespēju ierobežošana šobrīd ir topā.Ierobežo pats sevi,ģenerē sajūsmu/Par! un piesaisti vismaz pāris nākamos interesentus.Ja kāds tev nepiekrīt (vai tu/viņam)- vienkārši nosauc viņu par Lohu ;p

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Kungi, no worries! Uz Alpiem, arī uz Viļņu, es brauktu ar savu CR-V. LV mērogā nekādu problēmu. Šis noteikti nav variants kā vienīgais auto. Manā gadījumā tas ir trešais auto, neskaitot moci.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 2 Atbildēt

Jā, tu esi tipisks Latvijas elektriskās mašīnītes īpašnieks - dzīvo privātmājā pierīgā, elektrisko mašīnīti izmanto lai stumdītos uz labi apmaksātu darbu Rīgā

Šajā sakarā vienas pārdomas, lasītas pirms pāris dienām, no viena brita - kā viņš labi pateica, nopirkt elektrisko mašīti izmaksā 810 tūkstoši mārciņu - māja viņa rajonā maksā 750 štukas, vēl jānopērk mašīnīte un jāuzliek paneļi uz jumta...Nu tev tas bišķi lētāk sanāca...

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Beidzoot nonācām pie tā dēvētās Taisnības. Nabags dara kā var, un lohi balso/Par!

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

nomiks rakstīja: Vasarā 300 km, ziemā 130 km. Opel Mokka-e, 50kWh, izmantojamā kapacitāte 46,3 kWh.

skumji. Stellantis laikam gan kaut ko ieekonomējis uz akumulatora apsildi, vai arī kāda cita ķīmija baterijās. 

Mans Kia Soul pašlaik tērē 22 - 25 kwh/100 km

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Par/ko ira zis video.Tas ne visiems ira  saprortams.Jā.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Šveicē irA skaists rīts, unA ziemā spīd saule. Relax muzons skaisti uzspēlē, tāteikt lai atdziest akumulatori😜 1945. tajā pazaudējušajā blakus un visapkārt reģionā tāpatām slēpoja🍋

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Jā. Bet man gan liekas, ka"viņi"/šhito vien alga nesapratīs.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 1 Atbildēt

msh rakstīja: Ko tu te čīksti, 50 centi ir ļoti lēti - rietumos komceriālās ķēdes lādētājs paprasīs arī 80 centus vai eiru par kilovatu Ir arī skaidri saskatāma tendence no valstīm ārpus eiropas - tur kur cenas uzlādes kastēs ir lētas, tur tās kastes bieži nedarbojas. Labākais piemērs ir ASV - tur Tesla, saēdusies subsīdijas, uzbūvēja savu lādētāju ķēdi, un uzlāde tur ir pa lēto, kaut kādi 35 centi vai kaut kas tāds - pārējie dabū likt līdzīgas cenas, bet par tādām cenām nekas labs nesanāk, un rezultāts attiecīgs - Tesla ir tirgus līderis ne tikai jaudas dēļ, bet arī tā vienkāršā iemesla dēļ ka ja nopirksi Teslu, tad aizbraucot no sava miesta, tev būs kur uzlādēties, bet ja nopirksi ko citu, tad varēsi pisties, jo būs vismaz 50% varbūtība ka tuvākā uzlādes kaste nedarbosies. Šī paša iemesla dēļ Teslai atverot sava štepseļa fizisko standartu [bet ne saziņas!] pēdējā pusgada laikā ASV tirgū nu jau gandrīz visi elektrisko mašīnīšu ražotāji vai nu ir pārslēgušies uz teslas štepseli, pārsauktu par NACS [North American kaut kas tur], vai arī ir paziņojuši datumu, kad tas notiks, ne vēlāku par nākamo gadu - uz doto brīdi vai tik ne VAG nebija palikuši vienīgie ar CCS2 - tīri dēļ tā lai padarītu savas elektriskās mašīnītes pievilcīgākas iespējamajiem pircējiem, jo viņi zinās ka varēs uzlādēties ar Teslas lādētājiem, kuri darbosies. Austrālijā, cik noprotu, ir līdzīgi, tik bez tāda Teslas pārsvara mašīnās vai lādētājos, tb uzlāde ir relatīvi lēta, un attiecīgi kastes bieži nedarbojas. Tā ka jā, sagaidot konkurenci ienāks dārgākas ķēdes no rietumiem un sāks piedāvāt dārgākus pakalpojumus.

Es domāju, ka tu pats nesaprati, ko sarakstījis.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti