Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Cupra Formentor (facelift) 2024 / 2025 auto tests, atsauksmes un iespaidi

GadaAuto Reģ.: 20.09.2014

Cupra Formentor auto tests, atsauksmes un iespaidi par jauno modeli no 2024 / 2025

 
AndrisValdemars Reģ.: 03.04.2023
0 1 Atbildēt

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (1. vērtējuma daļa):

Patika:

Šo auto (konkrēto VZ komplekatāciju), manuprāt, būtu jāvērtē tikai no vadītāja sajūtu viedokļa, jo tas ir izteikts “Driver’s Car”. Tam ir ērti priekšējie sēdekļi ar teicama sānu noturību līkumos. Atraktīvs šķita motora iedarbināšanas un braukšanas režīmu pārslēdzēju risinājums uz stūres.

Saturīga, energoietilpīga un paredzama balstiekārta (VZ komplektācijai standartā ir regulējami balstiekārtas amortizatoru režīmi), kas arī režīmā “Cupra” (sportiskākais no režīmiem) pat uz ļoti nelīdzena ceļa ir stabila un teicami notur braukšanas trajektoriju. Braukšanas sajūtās CUPRA FORMENTOR VZ ir viens no azartiskākajiem modeļiem šajā konkursā (ne tikai pēc tehnisko datu lapā solītā paātrinājuma 4,8 sekundes līdz 100 km/h), konstruktori tā izplūdes sistēmai jau pieminētajā “Cupra” režīmā ir piešķiruši īpaši “garšīgu” urrr (pieņemu, ka kādreizējiem Audi Ur-Quattro faniem šis arī varētu patikt).

Nepatika:

Pārvietojoties ikdienā, nebūs ērta iekāpšana / izkāpšana, iespējams, ātri nolietosies vadītāja sēdekļa sēdvirsmas ārējā augstā “kante”. Ilglstošai braukšanai FORMENTOR būs ērts tikai priekšā sēdošajiem.

Klimata / multimedju vadībai nav fizisku pogu, taču vismaz priecē, ka audio skaļumu var pieregulēt ar pogu uz stūres – pogas ir “fiziskas”.

Dīlera mājaslapā nav pieejami detalizēti garantijas noteikumi un nav prognozētās servisa apkopju izmaksas (pieņemu, ka kādam tas varētu būt svarīgi, rēķinot dzīves cikla izmaksas).

AndrisValdemars Reģ.: 03.04.2023
0 1 Atbildēt

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paredzu, ka šī auto novecošanas jebkurā no posmiem atradīsies pircēju loks, kas VZ komplektāciju novērtēs un tam būs pieprasījums otrreizējā tirgū. Tam ir viens no populārākajiem VAG grupas DNF (EA888) sērijas motoriem (kas labi pakļaujas jaudas palielinājumam), komplektā ar augstam griezes momentam paredzētu divsajūgu automātisko DSG pārnesumkārbu. Saprātīgos režīmos ekspluatējot, motoram un pārnesumkārbai būtu jākalpo pietiekami uzticami. 

Atbilstoši vietnes Car-Recalls.eu datiem, FORMENTOR saņēmis 5 rūpnīcas atsaukumus – 2021.gadā par drošības jostu stiprinājumiem, 2022.gadā par motora vāka stiprinājumu un par drošinātāju izraisītu aizdegšanās risku (hibrīda versijai), 2023.gadā par aizmugurējā kreisā riteņa gultņu korpusu kvalitāti un par nepareizu dzinēja stiprinājumu termisko apstrādi.

2021.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 93% vērtējums ir piešķirts braucēju drošībai, kas aktīvas braukšanas piekritējiem (ar to domāju slēgtas trases apstākļus) varētu būt svarīgi.

Ja salīdzinām atpirkuma vērtību, piemēram, portālā Mobile.de atrodami 250 gab. 2021. izlaiduma gada CUPRA FORMENTOR VZ 4Drive (Eiropā kopā attiecīgajā gadā modelis pārdots 50 768 eksemplāros), kuru cenas ar nobraukumu zem 100 000 km sākas no 27 000 EUR un vairāk. Rēķinot ļoti aptuveni, arī bez inflācijas ietekmes, vērtības kritums no šī brīža aktuālās cenas 42 200 EUR – 27 000 EUR = 15 200 EUR / 3 gados, vai 422 EUR / mēnesī, vai 0,16 EUR / 1 km - par konkrēto piedāvājumu ar 93 000 km nobraukumu) – nav peļami priekš patiesas 333 ZS jaudas un apm. 420 Nm griezes momenta ikdienas ielas auto.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti