Kārtot: Augošā secībā
1 2
Calidus 05.02.2020 14:07

Mans ieteikums ir noklausīties. Tur tiek nosaukti konkrēti zinātnieki, pētījumi, rezultāti. un labi parādīta kopējā aina. Jeb īsi sakot – "zinātne" seko politikai. Politika nodrošina bagātīgus fondus un finansējumu zinātniskiem pētījumiem, bet pētījumu rezultātiem ir jāliecina un jāatbalsta politiskais uzstādījums. Tieši tik vienkārši tas ir.

Calidus 05.02.2020 13:41

Lūk te cilvēks ir labi pastrādājis, ievācis un apkopojis informāciju "globālās sasilšanas" sakarā. Silti iesaku noskatīties visu video. Ir tā vērts.

www.youtube.com/watch?v=3HxdJzJLqj8&fbclid=IwAR3LhpQtdcA0B3djtXxA7PMc_ztInK_gP7x41e8rJVbMUiIhiD3yFVoB-5I

Calidus 15.01.2020 9:14

Njāa. Kaut kāds ražotāja stulbums. Lasīju, ka krievi esot sacēluši brēku par saviem Dasteriem un Reno Kaptūriem, kuriem arī nav atslēdzams. Reno esot apdomājies un nosolījies Krievijas tirgum turpmāk atjaunot šo "opciju".

Calidus 13.01.2020 13:43

LPG versijai borta dators patēriņu nerāda. Laikam nespēj sarēķināt benzīna un gāzes kombināciju. Nu spriežot pēc gāzes patēriņa (kas ir visai aptuveni, ņemot vērā gāzes iepildes īpatnības atkarībā no temperatūras) varētu būt 8l vidējais ar 2/3 pa pilsētu un 1/3 ārpus.

Dīlerim jautājumu noteikti uzdošu. Var ar drošinātāju ķīmiķot, bet garantijas auto, ka nesanāk ziepes.

Tur jau tā lieta, ka arī 4x2 tas būtu uz daudz ko spējīgs, bet tas TCS izčakarē pilnīgi visu.

P.S Jā, tas ir 1.6 Sce

Calidus 13.01.2020 12:39

Priekšpiedziņa. Var būt nekorekti uzrakstīju. Biju domājis ar jebkuru priekšpiedziņas auto bez TCS. Tur pat nebija klīrensa jautājums, kas ir Dustera stiprā puse. Vienkārši slikta saķere pavisam nedziļās risēs. Tādos gadījumos neatslēdzams TCS ir reāls traucēklis.

Calidus 13.01.2020 12:10

Sveiciens visiem!

Pirms kāda laika rakstīju par savu jauno Dacia Duster 4x2 ar 1.6 Tce un rūpnīcas gāzes iekārtu.

Šobrīd jau ir nobraukti 6 tkm. Kaut gan pirmā apkope bija paredzēta pie 20 tkm, nolēmu nomainīt eļļu ātrāk, t.i. pēc pirmā (piediluma) perioda ap 4,5 tkm. Pie reizes tika nomainīts (garantija) defektīvs gāzes reduktora vārsts (reizēm nepārslēdzās no benzīna uz lpg)

Tik tālu viss apmierina. It sevišķi līdzekļu ekonomija braucot ar lpg.

Bet nupat sarūgtināja vien lieta par kuru pie iegādes nebiju aizdomājies. Izrādās, ka 4x2 dasteriem nav atslēdzama vilkmes kontroles sistēma (traction control). Un pavisam nevainīgs pagalms ar lietū "uzrūgušu" zemi var sagādāt grūtības. Tur kur bez tā sasodītā TCS mierīgi varētu mierīgi uzšūpot un izkārpīties laukā, ar TCS nācās stumt.

Pie kam apstākļi bija pavisam nevainīgi. Ar jebkuru priekšpiedziņu bez TCS mierīgi tiktu laukā.

Nezinu, kāpēc ir Renault šitā saķēza savus svaigākos darinājumus (Dacia tai skaitā).

Bet manuprāt tas ir galīgi garām. Un gribētos kādam no Renault sadot ar mietu pa galvu.

P.S. 4x4 Duster versijai ir iespēja atslēgt TCS

Calidus 02.12.2019 9:38

Dacia Logan MCV. Kā universālis ļoti ietilpīgs ar rūpnīcas LPG aprīkojumu 10 231 EUR. 5 gadi garantija + ziemas riepas. Vai piemēram Dacia Dokker - super universāls auto 1.6 benzīns/rūpnīcas LPG 10 842 EUR

Calidus 21.11.2019 9:00

Jā, tāda arī bija mana doma. Pirmo maiņu izdarīt ātrāk, lai atbrīvotos no piediluma depozītiem.

Calidus 21.11.2019 8:57

Doma bija par pirmo maiņu. T.i. pēc piebraukšanas/piediluma perioda, lai atbrīvotos no piediluma produktiem. Par šo domas protams dalās ir vai nav jēga to darīt. Bet kā jau teicu - sirdsmieram.

Calidus 20.11.2019 13:16

Sveiciens visiem!

Jau mēnesi ekspluatēju Dacia Duster. Uz doto brīdi jau nobraukti 2800 km.

Par mašīnu: 1.6 benzīns ar rūpnīcā uzstādītu Landi Renzo gāzes iekārtu.

Dzinējs ir gadiem ilgi pārbaudīts dažādos Renault modeļos parasts bezturbo agregāts.

Varētu teikt viens no pēdējiem "Mohikāņiem", jo Renault grasās to pilnībā aizstāt ar 1.2 – 1.3 tiešās iesmidzes turbomotoriem, kas diemžēl ar gāzi (vismaz pagaidām) nedraudzējas. Tā, ka šis bija pēdējais brīdis, ja gribēja tikt pie LPG versijas. Pasūtīt vairs nebija iespējams, līdz ar to vajadzēja izvēlēties no tā, kas bija dīlera (manā gadījumā (Mūsa Mototrs) rīcībā. Un reāli tie bija 2 auto.

Aprīkojums: Kondicionieris, elektriskie logi, parkošanās sensori aizmugurē, kruīzkontrole, ātruma ierobežotājs. Tas arī būtībā viss. Papildus pasūtīju dīlerim piekabes āķi. Ziemas riepas piemeta klāt. Krāsa - brūngana metālika, lietie 16" diski.

Kopējā cena par visu (ieskaitot āķi) 14 550 EUR.

Braukšana – gaita ir ļoti patīkama, piekare, manuprāt ir labs kompromiss starp komfortu un energoietilpību.

Kamēr balstiekārta ir svaiga, arī sānsvere pagriezienos nav apgrūtinoša. Bet pie tāda klīrensa kaut kādai sānsverei ir jābūt. Katrā ziņā šis nav auto ar ko "ņemt līkumus" vai braukt kaut cik sportiski. Tā lielais mīnuss ir tieši dinamika. Jāatzīst, ka tā ir vāja. Ja grib cik necik dinamisku braukšanu, tad motors jāgriež, bet arī no tā nav daudz labuma, jo vecais labais 1.6 augstiem apgriezieniem nav domāts. Pluss savukārt ir samērā laba elastība pie maziem apgriezieniem priekš benzīnnieka. Tā ka braucu mierīgi un relaksēti, un tādā režīmā Dasters ir samērā kluss un komfortabls. Šinī Dastera paaudzē skaņas izolācija ir krietni labāka.

Vēl , ne pārāk patīk 5-pakāpju kārbas darbība (slēgšanās) komplektā ar samērā amorfu sajūga pedāli. 6-niece ir daudz precīzāka un patīkamāka, bet to liek komplektā ar dīzeli.

Visumā tik tālu ar auto esmu apmierināts. Zināju uz ko parakstos (attiecībā uz dinamiku )

P.S. Dīleris saka, ka pirmā eļļas maiņa un apkope ir uz 20 000 km. Bet domāju ir vērts sirdsmieram nomainīt eļļu, kad būs pāri 3000 km un dzinējs jau piedilis.

Pagaidām viss. Ja nu kas interesē – esmu gatavs atbildēt uz jautājumiem. Grasos ekspluatēt ilgstoši (vismaz 5 gadus.)

Calidus 05.07.2018 10:50

Privātais. Esmu gan otrais īpašnieks. Bet pirkts Latvijā, Mūsa motors un turpat arī apkopts. Pirmais īpašnieks diezgan detalizēti izstāstīja savu pieredzi, bet nebija jau nekas daudz ko stāstīt. Standarta apkopes un dažas izdegušas tuvo gaismu spuldzes.

Apsvērumi – pirmkārt – vajadzīgs auto ar pilnvērtīgām 7 vietām. Tās netiek izmantotas ikdienā, bet laiku pa laikam ir vajadzīgas.

Otrkārt – pēc iespējas svaigāks auto par samērā ierobežotu budžetu.

Iepriekš bija 2008 gada Galaxy. Labs auto, bet noskrējiens prasa savu un man vairs godīgi sakot nav entuziasma un laika risināt problēmas, kas jau krājas rindā. Gribējās kādu brīdi pabraukt mierīgi un nelauzīt galvu par gaidāmajiem remontiem.

Redzēsim, kā ekspluatēsies. Ja ir interese – varu laiku pa laikam atskaitīties.

Calidus 05.07.2018 10:25

Arī Dacia Lodgy 1.5 dci 2013 g, tāpat, kā Smaidīgajam.

68 000 km. Pagaidām tikai standarta apkopes/eļļas maiņas un pāris spuldzītes.

No mīnusiem – skaņas izolācija, diezgan vāja ventilācijas sistēma, salona plastmasīgums, garš stūres gājiens un ne pārāk izsmalcināta vadāmība (ja salīdzina ar Ford Galaxy Mk3)

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti