Sveiki,
pastāstīšu par personisko pieredzi ar auto Dodge Stealth R/T, 1991, ar kuru jau braucu nepilnus 2 gadus. Iespējams, kādam šis mazais apraksts palīdzēs izdarīt izvēli. Sākšu ar to, ka Stealth pamatā ir tas pats Mitsubishi 3000GT, tikai ar citu ārējo vizuālo noformējumu. Salons, dzinējs un ritošā daļa ir vienādi. Stealth bija pieejams 4 versijās – base, ES, R/T, R/T TT. Base ir vājākā versija ar 3L 6 cil. 12v SOHC dzinēju (164zs @ 5500rpm, grieze 185 @ 4500rpm) , ES ir jau labāk aprīkots un ar 3L 6cil 24V DOHC (222zs @ 6000rpm, grieze 201 @ 4500rpm), R/T dzinējs tas pats, kas ES, tikai vēl labāks aprīkojums, topmodelim R/T TT ir labākais aprīkojums un tas pats 3L 6cil 24V DOHC dzinējs ar 2 turbīnām (300zs @ 6000rpm, grieze 307 @ 2500rpm). Base, ES un R/T ir priekšpiedziņas auto, tiem bija pieejamas gan manuālās, gan automātiskās kārbas, R/T TT ir pilnpiedziņas auto, un tas bija pieejams tikai ar 6pakāpju manuālo kārbu.
Auto man jau kādu laiku bija iepaticies vizuāli, tamdēļ svarīgākais faktors iegādē bija tehniskais stāvoklis. Vēl zināju, ka negribu base versiju ar SOHC dzinēju, jo auto tomēr ir pasmags (pašmasa apm. 1,5t). R/T TT versija atkrita, jo šie auto bieži vien ir dauzīti vai pamatīgi nobraukti, gadās arī pa kādam labam eksemplāram, bet tie parasti ir dārgi un/vai stipri satūnēti.
Vienu dienu mobile. de tika pamanīts R/T ar mazu nobraukumu, ļoti svaigs, un drīz vien jau auto bija te. Manam R/T ir automāts ar pārslēdzamiem ECO / POWER režīmiem. ECO neļauj uzgriezties vairāk par kādiem apm. 4000 apgriezieniem un jau slēdz pāri uz nākošo, auto visumā ir mierīgāks. POWER režīms ļauj kārtīgi uzgriezt un ir atsaucīgāks uz gāzes pedāli, ņiprāk slēdzot pāri ātrumus. 222zs ir OK šim auto, bet varētu vēlēties lielāku griezes momentu, jo ar automātu uzsākšana no vietas ir nedaudz smagnēja. Tas tiek kompensēts pie lielākiem apgriezieniem, tad auto patīkami raujas uz priekšu pie jebkāda ātruma.
Auto ir aprīkots ar ECS (electronically controlled suspension), kas maina amortizatoru cietību starp stingrākiem (SPORT) un ne tik stingriem (TOUR). Izteiktas bedres jūt jebkurā režīmā, bet TOUR noder, mierīgi braucot pa šoseju, jo pazūd 'kartinga' sajūta, kad braucot tiek sajusts katrs šosejas nelīdzenums.
Par salonu. Ērti un stingri ādas sēdekļi, manuāli regulējams atzveltnes sagāzums un sēdekļa horizontālā pozīcija, vadītājam elektriski regulējas sēdekļa apakšdaļas vertikālā pozīcija (atsevišķi priekša un aizmugure) kā arī sānu balstu leņķis un muguras atzveltnes izliekums. Aizmugurējos sēdekļos vietas pietiek labi ja pāris iepirkuma maisiņiem. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var nolocīt (dalās pa pusēm), palielinot bagāžnieka telpu. Ir vesti pat daži krēsli, slēpes un citas lietas: ) Pats bagāžnieks ir diezgan plats un garš, bet tajā ir ļoti maz vietas augstumā. Zem bagāžnieka pārsega atrodas mazais rezerves ritenis un kastītes citām lietām (domkrats, ugunsdzēšamais, aptieciņa u. c. ).
Vadītāja vietas ergonomika ir ļoti laba, vidējā konsole ir pagriezta pret vadītāju, visi slēdži un mērinstrumenti loģiski izvietoti. Ar sēdēšanas ērtumu problēmas varētu būt cilvēkiem virs 1,90m – griesti nav pārāk augsti, kā arī vieta kājām nav ļoti daudz.
Vēl no papildus opcijām manam auto ir klimata kontrole (tai ir advancēts displejs un ērta vadība) un kruīza kontrole.
Runājot par auto lietojamību – vienam vai diviem cilvēkiem ļoti labs braucamais, kas sniedz patiesu braukšanas prieku un labi izskatās. Oriģināli šie auto ir ar augstu klīrensu, tamdēļ nav problēmas ar bruģiem, augstiem aku vākiem vai apmalēm parkojoties. Degvielas patēriņs ir atbilstošs – šoseja ap 10, pilsēta – dažādi. Vidējais sanāk ap 12-13, braucot pusi distances pa pilsētu, pusi – pa šoseju (tas ir mēģinot īpaši nepārsniegt +20km/h robežu, bet pie krustojumiem paātrinoties tik ātri, cik situācija ļauj).
Pēc iegādes auto uzreiz nomainīju zobsiksnu un 2 rullīšus. Detaļu cenas patīkami pārsteidza - siksna bija ap 30LS, rullīši – otri 30LS. Darbs laikam sanāca pie 40LS (servisā Karats). Vēl nācās mainīt bremžu uzlikas, komplekts apm. 18LS. Pats savam priekam nomainīju vēl izplūdi, ieplūdi, sveces un svečvadus, te piedāvājumi un cenas visdažādākie, protams.
Plusi - patīkams auto braukšanai; labi izskatās; dzinēja un ritošās daļas detaļu cenas ir OK (der no vairākiem Mitsubishi modeļiem); par spīti ziemas riepu platumam 225, auto ir stabils un labi vadāms arī ziemā.
Mīnusi – pie patreizējā degvielas cenu kāpuma nedaudz nepiemērots ikdienas braukšanai, ja jābrauc tālāki gabali (bet no otras puses, tas var būt kā pluss pie iegādes, jo šie auto ir kritušies cenā); standarta bremzes ātri uzkarst un paliek 'stīvas', ja atkārtoti vairākas reizes intensīvi bremzējas no lieliem ātrumiem; ziemā 'izbeidzās' elektriskā antena; pretstatā ritošās un dzinēja patīkamajām daļu cenām - ja kaut kas notiks ar virsbūvi, visticamāk, ka izmaksas nebūs mazas. Bet priekš tam ir apdrošināšana, kas nav nemaz tik dārga – apm. 240 LS gadā (Balta).
Cerams, ka šī informācija Jums noderēs un lai Jums labi ripo!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Saprotu jau, ka 1991. gads nav 2000+ gads, bet tie griezes parametri 185@4500 un 201@4500 3litru motoram šķiet neadekvāti maz.
Manam 2.3 bīdelim ir lielāks griezes moments pie mazākiem apgriezieniem.
Piekrītu, tie 200nm ir pamaz. Bet no otras puses, krietns laiks tomēr pagājis, un attīstība manāma tieši griezes momenta palielināšanā. Piemēram, E39 no 3L benzīna dabū 231zs/5900 (cipars stipri līdzīgs), bet grieze jau jūtami labāka - 300nm/3500. Dīzeļi gan ir fantastika mūsdienās - 530D laikam bija pāri 400nm un ap 200zs. Tā ka laikam pie vainas ir auto respektējamais vecums.
P.S. Aizmirsu pieminēt vēl vienu interesantu lietu. Stealtham ir sensors, kurš sadarbībā ar regulējamiem amortizatoriem gādā par auto stabilitāti. Piemēram, griežoties strauji pa kreisi, labās puses amortizatori tiek uztaisīti stingrāki. Tāpat, strauji bremzējot, tiek uztaisīti stingrāki priekšējie amortizatori, lai auto paliktu pēc iespējas paralēli ceļa segumam.
Man bija Mitsu Sigma ar tadu Soch V6 3litru dzineeju. prieksh taa tilpuma negaaja, bet benju rija daudz. skanja gan forsha tam V6 motoram un pa shoseju stiepiens sameraa labs. beigaas uzliku gaazi, jo spieda uz aknaam. Bet kopumaa ir ok auto, jo saakumcena leeta. Detaljas (bukses, lodbalsti, pirksti) arii nav daargi. Mans ieteikums - sargaa gultnjus, nedauzi ratus pret apmaleem utt, jo tie shitiem aparaatiem ir ljoti ljoti daargi. :)
Neredzu kādu baudu var sniegt šitā pretīgā miskaste. Ne braukšanas, ne izskata ziņā. Ko tu tur murgo???
Btw, manam vecajam 93' gada BMW ar 3.0 dzinēju bija 320nm!!!
Tavam vecajam bmw nebija viena patiikama lieta - pilnpiedzinja. kaa rezultaataa tu uz slapja asfalta ar saviem 320Nm blakus shaadam paliec loha vietaaa...
Ļoti laps apraksts bx! Varbūt tikai tu vēl zini kāds ir tās automātiskās kārbas kods un cik tai vispār ir pārnesumu?
Kas tad ir tas Dodge Stealth A/T?
Esmu arī tādu uz ielām manījis...
Tāda nav.
Tas nozīmē, ka kāc pac pielicis tos A/T burtiņus???
Braukā tāc sarkans
1)Tu kļūdijies
2)Mistisku apsvērumu dēļ kāds to it masinījis.
2 bublja: pilns kārbas kods ir F4A33-1-MNN2
2 palaidniex: tas ir RT, nevis AT:) vienkārši R ir tā uzdizainēts, ka var sajaukt ar A
2 Edzulis: katram var būt savs viedoklis, bet tavs izteikšanās stils neliecina par to, ka tavs viedoklis jebkādā jautājumā būtu uzklausīšanas vērts
Papildināts: Pēc 2g lietošanas pamazām sāka grabēt spriegotājrullītis kondicioniera / ģeneratora siksnai. Serviss 'Karats auto' šai gadījumā neizcēlās ar īpašu vēlmi palīdzēt - nevarēja/negribēja atrast atbilstošo Mitsubishi part number. Kad to atradu pats, nosauktā cena bija ne pārāk draudzīga - ~90LS. Labāks piedāvājums tika atrasts caur Chrysler centru - 60LS.
Karats auto - briesmīgs kantoris. Nedraudzīgas cenas, briesmīga attieksme, apskatīsies uz mašīnu, patieks ka beigais čakars remontēt un vēl noplēsīs par "diagnostiku"
Visiem, kas vēlas uzzināt vairāk par šo automašīnu un citām tās variācijām, iesaku apmeklēt www.3si.lv