Suzuki SJ410, 1.0 karborator dzinējiņš ar 4 pakāpju manuālo kārbu. Offorad pazinēji šito novērtēs: 840kg pašmasa, partime 4x4, aizmugmehānisks aizmugurējais bloķis, pazeminātie ātrumi, 22 cm klīrenss - šie visi ir pietiekami faktori lai pat nepieminētu 1-2 collu lielākas M/T riepas. Nespēju iedomāties (nopietni nepārbūvētu) automašīnu, kas kaut tuvumā varētu stāvēt (braukt) blakus šitam bezceljā. Nopirkām šito vasarā pa 400ls (bez TA un bez nopietna potenciāla to ieguut) uzlikām normālas 215/75R15 M/T riepas (2. attēlā var redzēt šo procesu un iepriekšējās riepas), origjināls bija 195/80R15, bāku citu ielikām un bremzes sataisījām (tā gan bija lieka greznība, jo origjinālie trumuļi, pastiprināti mērcēti dubļos un ūdenī, ātri beidz darbību), bija nepieciešams mazs ''būdžeta'' lifts priekshā un piezāģēšana (dēļ riepām). Offroad limiti sākās tajā brīdī, kad asis nopietni zemi ''līdzina''. Ir braukts (parasti jau sanāk ieslīdēt tajās) pa riseem līdz celim dziļām un pilnām ar ļoti mīkstiem + vēl nelielā slīpumā - tajā situācijā knapi ārā tiku, bet tā visur, kur UAZs (gan bobiks ar kolhoznieka tiltiem, gan ''āzītis'') knapi izbrauc šis SJ410 ar neieslēgtu priiekšu (RWD) var izbraukt. Par komfortu jau labāk nerunāt - vietas maz, extru nekaadu, Ietilpiiba : ) - ir kaa ir, bet spēj vest 3 večus ar ap 250kg medījumu aizmugurē (un pakalja nemaz tā neiesēžas).
Moška ja kāds samuraj/SJ410/SJ413 īpašnieks te lasa - iedodiet kādu detaļu meklēšanas kontaktu (labu - veikalu, meistaru, šrotu), pagaidām nevajag (bet ja kas nojūk), ir doma vienu šitādu restaurēt līdz TA un biški vairāk uzlabot...
PLUSI
+maza masa;
+mehāniskais bloķis aizmugurē;
+salīdzinoši neliels degvielas patēriņš (aptuveni 2 reizes; mazāks kā Ņivai un 3 reiz mazāks kā UAZiem);
+lēts, salīdzinot ar citiem ārzemju džipiem;
MIINUSI
-4 večiem tomēr ļoti maz vietas, vairāk cilvēku tikai extremālās situācijās iekšā varētu dabūt;
- stūres pastūzis noderētu (moška no Vitaras būs ''jāaizņemās'');
- rūsējis un rūsēs
- detalju pieejamība tomeer ierobežota, bet tā laikam visiem ārzemju (ne ''mīļās'' CCCP/Krievijas ražojumiem).
Kopumā pa 100% pilda pirms izvēles un pirkšanas izvirzītās prasības! Jo kur agrāk ar ielas džipiem pat diezgan sausā laikā (vairākas dienas nav bijis lietus) neriskējām braukt, tur tagad pēc vairāku dienu lietavām, bez īpaša stresa var izbraukt. Rekomendēju visiem, kam vajag lētu un nopietnu bezceļnieku, notiekti lētāks un labāks bezceļā par jebkuru (nopietni nepārbūvēto) ārzemnieku, un ja degvielu ierēķina arī lētāks par CCCP ražojumiem, protams tiem (UAZiem) ar 2 reiz lielāku masu un bez bloķiem nav ko nemaz meģināt izbraukt tur, kur šitam 4x4 jāslēdz iekšā. Ņiva varētu ar šito cīkstēties bezceļā, ja bloķis būtu, bet Ņiva lūzt daudz biežāk.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Neapšaubu visus tos labumus, bet man aiz tīrās ziņkārības rodas viens jautājiens - kā tas motocikla bīdelis spēj to tonnu (ar 3 večiem un medījumu tur arī 1.3t salasās) pa bezceļu pavilkt uz priekšu?
Gasjs (22.11.2007 08:12) :
Neapšaubu visus tos labumus, bet man aiz tīrās ziņkārības rodas viens jautājiens - kā tas motocikla bīdelis spēj to tonnu (ar 3 večiem un medījumu tur arī 1.3t salasās) pa bezceļu pavilkt uz priekšu?
Bet kā parasts 100Zs traktorīts ir spējīgs izvilkt meža bezceļa dubļos līdz asīm iesēdušos piekrautu smago mašīnu kuras masa ir n-tās reizes lielāka kā pašam traktoram????
Viss noslēpums ir ātrumkārbā un pārnesumos, nevis motora tilpumā.
motora jauda bezceljniekiem vispaar ir jautaajums no ''saraksta beigu daljas'', un ar tiem 3 večiem + 250kg mediijumu vispaar tas nebija jautaajums, jo primaarais kas intereseejā: 1) vai virsbuuve nav pa zemu noseedusies, jo diezgan bedrauns celjs bija priekshaa; 2) kaa lai aizsniedz aarum klokji ja vinju pat redzeet nevar (3 cilveeki priekshaa uz 2 mazajiem benkjiishiem:D). bet taa, tur kur jaudu vairaak vajag tur uz lielaakiem RPM jaatru, zem 2500 RPM neiesaku bezceljaa nolaist. visiem iistiem bezceljniekiem nav virs 90zs: Patrols (liidz 91. gadam), Pajero (liidz 93. gadam), Gklase (liidz 90tajiem gadiem), UAZi (visi), Njivas, LandRover Defender (liidz 98. gadam) - vai kaads shaubaas pa manis nosaukto mashiinu bezceljspeejaam un jaudas truukumiem bezceljaa??? un visas shiis mashiinas ir vismaz divas reizes smagaakas (mans 840kg, Patrols ap 2100kg, citi bishki vieglaaki) par SJ410 - kuram ir 45zs
Man lielaka hohma uznaca vienreiz kad faters Samuraju gribeja pirkt, iedomājies, es prasu: Kads motors? Shis: Oi lielais ....(1,3), ta smejies sen nebiju. Taa Visurgajeja slava ir pelniita. Var redzeet ka shoferis ar nav pirmo dzipu redzeejis. Tas būtu grēks, pateikt ko sliktu par sho cīnītāju.
Nē, nu par jaudu saprotu. Bet gan tam 100Zs traktorim, gan visiem veciem Patroliem ir kaut kāds griezes moments.
Aber šitajam tur labi ja 90Nm ir. Bet laikam jau tiešām ar baisiem pārnesumskaitļiem un nepārtraukti zāģējošu motoru viņš ir spējīgs arī vilkt.
Kādreiz pa tādiem fanoju, bet dzīve rādīja ka galvenais nosacījums ir klīrens nevis pašmasa, līdz ar to tas pats patrols ar lielām riepām pa dziļām risem rāpo daudz labāk nekā šis sēž uz tiltiem, protams kalnu braukšanā tiem grūti atrast konkurentus dēl mazā svara!
jaa, 75nm pie 3000rpm - diez kas nav, arii pazeminaajums ir kaads ir, lielaakus ripuljus (par apmeeram 28'') bez iejaukshanaas aatrumkaarbaa un diferos neiesaku. man tagad man 230mm+10mm(10, jo apmeeram to vareetu dot bishku lielaakais riepu izmeers), bet cik patrolam var uzbaazt lielus ripuljus bez iejaukshanaas paarnesumskaitljos? un cik patrolam kliirenss? arii virs 250mm ar lielaakajiem ripuljiem bez nopietnas paarbuuves nedabuut (jo standartaa ir kaadi 210mm). patrolam mazaakaa svara iespeejamiiba laikam ir bishki zem 2 tonnaam un mitraas vietaas (kur ne rises ne celjsh nekad nav bijis un nebuuus) rati grimst iekshaa un ja veel kaut bishki izspolees... leetaakais patrols - 1000euro? mees, ka mekleejaam leetaako vareeja dabuut pa 600ls bez jebkaadiem papiiriem. Skaidrs ka normaals Patrols pa UAZiem visur labaaks, bet cena ejosham patrolam diizelim? (jo benziinu tak neviens nespeej vinjaa liet)