ZAZ 968
1988
Novērtējums: 8
Biju nupat legāli ieguvis autovadītāja apliecību, tad vajadzēja ar ko braukt ar. Mazliet naudiņas bija, tad vēl Jawa tika pārdota- vajag mašīnu. Toreiz- Žiguli. Atradu atbilstošu cenai un iespējām, bet pārdevējs tipa- uzmeta. Citam pārdeva. Lieta notika garāžu kooperatīvā, un, kad es savu neapmierinātību paudu skaļi, no blakus garāžas izlīda kāds vīrs, ar tekstu- a zapi negribi? sākotnēji teicu- ne- e, bet galu galā- paņēmu, jo: tas bija uzlabotais modelis, ar VAZ karburatoru un 93 benzīnu tikai darbināms, it kā 50 ZS. Bet motors nokauts. Pajauna mašīna, galu galā lēyts cipars. Atvedu mājā, un apguvu dzinēja pārbūvi un uzlabošanu. Pēc sarunas ar kādu Valdemāru, kurš likās īsts korifejs ZAZ dzinējos, veicu sekojošo: likvidēju eļļas centrifūgu. tā vietā piekombinējot motoram VAZ eļļas filtru. Cilindri- no kaut kāda modeļa Fantomasa (atveda no Krievijas), metināta un pārslīpēta uz garāku gājienu , kā rezultātā iegūts motors ar ~1500 (!) cm3 darba tilpumu. Griezās fantastiski, ņemot vērā mašīnas mazo svaru, tikai 6. žigulis cēla labāk, un ātrums- pilns spidometrs... Pusasis un ātrumkārba gan juka bieži, kamēr pārbūvēja (dabūtas tika daļas no formulas braucējiem, tie izmantoja ZAZ kārbas). tad vēl piekombinēja kardānus no kaut kā pusasu vietā. Degvielu gan tērēja daudz- ap 10 litriem. Eļļa arī nekad nekarsa. Bet kaifs.... ! Tikai - beidzās bēdīgi. Viens čoms sagonkojās un apmeta kūleni, pēc kura mašinu vairs nebija jēgas labot.
mechanic
@ 17.marts 2010 0:00
Palasot šitās foršās atsauksmes un atmiņas par padumjo laiku auto, visu laiku rodas jautājums, pa kuru laiku veči Jūs braucāt, visu laiku tikai laboja un uzlaboja :D
Bet nu aprakst jau labs :)
Kas par murgiem..tas ir psc..