Lasītāju pieredze par saviem auto

Fiat bravo 1.8 Gt 1996 Novērtējums: 7
Nav jau vairs diezko aktuāls auto, bet tā kā par šo modeli nav neviena ieraksta, tad nolēmu pastāstīt.
Manās rokās nokļuva pirms kāda pusotra gada, nobraucis esmu kautkur 30 tūkstošus. Pirms tam itkā nesen esot atvests no itālijas (iepriekšējais īpašnieks tā ņēmās apgalvot). Pašreiz odometrā rādās 212 tūkstoši, vai tā ir patiesība vai nē, neņemos spriest, un īpaši ari neinteresē.

Sākšu ar dzinējiem.
1.8 ir viens no veiksmīgākajiem tā laika fiat dzinējiem. Bendžas patēriņš praktiski tāds pats kā 1.4 motoram (visbiežāk sastopamais bravo/bravas dzinējs), bet toties jauda par 33 zs vairāk (attiecīgi 115 un 82). Pēc papīriem pilsētā ēd 11.3, šosejā 6.5 (1.4 versijai 11.3/6.0, atšķirība minimāla, tapēc sanāk smiekls, kad reklāmās redzu 1.4 nosauktu kā ļoti ekanomisku : ) ) Praksē precīzi neesmu mērijis, bet liekās, ka tā apmēram ari ir, varbūt pilsetā drusku mazāk, bet es ari īpaši negāzēju.
Dinamika ir pietiekoša. Nav nekāds supervāģis, bet man pietiek. Rāviens no vietas gan varēja būt ari spēcīgāks, bet tas izskaidrojams ar salīdzinoši lielo pašmasu, 1050 kg (golfam laikam kautkur virs 900). Maksimālais griezes moments parādās tikai kaukur pie divarpus/trīs apgriezieniem. Man svarīgāk ir kā auto uzvedās uz apdzīšanām, un ar to nav nekādu problēmu pat braucot piecatā.

Tagad par gaitu.
Gaita ir cieta (bet man tieši tas patīk, ka nešūpojas un nesvārstās). Uz asfalta ideāli, bet uz bruģa labāk nerādīties, liekās ka izjuks pa daļām : ) Ari pa gruntenēm diezgan drebinās un nēsā. Bet manuprāt ir ļoti apsveicama viena lieta, proti tas, ka pa šoseju braucot ari uz ātrumiem 150 un vairāk (par 180 gan ātrāk neesmu braucis) vispār nekas nedreb, ne stūre, ne ātrumpārslēgs, ne pedēļi, nekas. Ari vējš nekur gar virsbūvi īpaši nesvilpo. Diezgan labas un jūtīgas bremzes. Stabila, pārskatāma, viegli noparkoties dēļ taisnās aizmugures, kur beidzās tur ari beidzās.

Par virsbūvi un salonu.
Neko pielikt, neko atņemt. Salonā viss ir ļoti erganomisks, sēdekļi ērti (nevienu reizi nav sapējusi ne mugura ne d... ), pogas un kloķi racionāli izvietoti, ari dizainiski viss labi pārdomāts. No ārpuses neizkatās īpaši ietilpīgs, bet īstenībā ir gana. Priekšā sēdošie jūtās normāli komfortabli, īstenibā arī aizmugurejie nekad nav sūdzējušies ( nezinu, varūt jau būt neko nesaka un īstenībā reāli mocās : ) ) Esmu vedis gan velosipēdu (ar nenoņemtiem riteņiem), gan trimmeri, krēslus, bufeti, viskas ir salīdis, ja labi grib : P Vienreiz braucām pat 7 cilvēki, un nebij nemaz tik traki, tikai aizmugurējās riepas gar arkām strīķējās : )
Bagažnieks taisās tikai no salona, nezinu vai tas slikti vai labi, krustojumā apstājoties nevar neviens sēņu grozu nozagt : )
Ir ari tāda fīča, ka aizmugurējiem lienot iekšā, priekšējais sēdeklis noliecās un pabīdas uz priekšu, tas atvieglo iekāpšanu.
Salonā ir siezgan paskaļš, bet tas varbūt dēļ sporta izpūtēja. Akustika oriģinālā, nevisai kruta, visulaiku plānoju ielikt foršāku, bet neizdodās kaukā sakrāt čunguru.
Krāsojums kvalitatīvs, metāliskā krāsa, ir cinkots. Vienīgi virs aizmugurējām arkām lobās nost un sāk drusku rūset (laikam no tās riepu strīķēšanās : ) Citur rūsu neredz.
Šis tas grab salonā, bet nekas nesataisāms. Manam ekemplāram ir arī šādas tādas nestandarta lietas, kā nerūsejošais raggazon izpūtējs (ar visiem trumuļiem nevis tikai uzgalītis, diezgan muzikāls : ), bet tas nu gaumes jautājums, man patīk, kad uzgāzē ir ko vismaz dzirdēt ), momo sliekšņi un ātrumpārslēdzējs, sparco stūre un pedāļi, tonēti logi, spoilerīts, OZ racing diski. Bet tas viss vairs nav gluži pirmā svaiguma. Diski drusku paskādēti uz apmalēm, stūre drusku nodilusi, ari pārslēdzējs, uz sliekšņa kaukāds baltas krāsas pleķis ko nevar notīrīt : ) bet to jau laikam varēju ari neteikt : )

Ekstras un tml.
Ekstras nekādas parcilveciskās nav. Ir elektriskie logi, spoguļi, diezgan forši spilgti miglinieki. Regulējās stūre, augstums sēdekļiem, lukturu augstums. Kondiškas nav, lūkas nav. Ļoti noderīgi (vismaz aizmāršigajam man) ir automatiskās tuvās gaismas, savādak jau 200 reizes būtu aķis izlādējies : )

Remonti.
Neko baigi daudz neesmu remontējies. Autiņš diezgan uzticīgs( jā nospļāvos pār plecu).
nekas nekad nav gļukojis, ne elektronika, ne motors. Eļļu neēd vispār, tosolu ari. Vienreiz tikai nokārās ģenerators, līdz ar to ari aķis. Ģeneratoru saremonteju, aķi nomainiju, kopā kaukur 150 lati. Vienreiz nācas nomainīt priekšējo buferi : )
buferis 50 lati, krāsošana 70.
Tad vel uz apskati nomainiju bremžu šļaukas, 1 balstu, roķeni sataisiju, nekas baigi dārgs. Un protams parastie izdevumi - eļļas maiņa, riepas un tml. sīkumi, bet tas jau visām mašīnām.

Ieteikumi pircējgribētajiem
noteikti pārbaudiet vai ir tā saucamā sarkanā atslēga, jo tikai to ieliekot aizdedzē var piekļūt pie kompjūtera un elektronikas, bez tās nepērciet. tad vel ļoti svarīgi lai nav nojāts dzinējs. Jo ar ritošās un citiem remontiem rīgā nav nekādu problēmu, bet ja itāļiem būs beigts dzinējs tad ir čau rasma. Bet vispār jau nevaidzētu būt nekādam problēmām, šis dzinējs skaitās diezgan izturīgs (pretēji 1.4 : ) ) Pērciet droši, nenožēlosiet, telefons 63455.... joks : ) bet tiešām par tādu cenu autiņs vairāk nekā labs, nevaig klausīties visos vācu un japāņu auto maniakos : ) ari itāļiem nav ne vainas. Ir kam patīk, ir kas skatās skeptiski. Man vienalga vai viņš itālis vai antarktīdietis, galvenais lai labi izskatās, ir ērts un normāli iet

Vispār apnika jau rakstīt, pietiks, paldies par uzmanību.

 
laurito @ 28.augusts 2008 0:00
Visi komentāri
 
laurito 29.augusts 2008 21:38
0 0 Atbildēt

piemetināšu vel par bravo/brava modifikācijām.
Iedalās 2 nosacītās paaudzēs: Mk1(96-99) un Mk2 (99 -01). Atšķirības diezgan maz, Mk2 ir savādāki sēdekļi, airbags pasažierim un kondiška.
Mk1 bija pieejami 4 dzinēji. Bendzīna 1.4,1.6,1.8,2.0 un dīzelīts 1.9.
2.0 Hgt versija ir samērā ekskluzīva, nav īpaši daudz tādu pasaulē. 150 Zs, un daudz atšķirību no citiem motoriem, līdz ar to drošvien problēmas ar remontiem. Ari bamperi drusku atsķirās.
1.8 Gt (115 Zs) tehniski ir līdzīgs ar 1.6 (104 Zs), standartā nāca virsbūves krāsas spoguļi un bamperi, centrālā atslēga, elektriskie logi. Ari miglinieki, perforēti bremžu diski, spoileris, ABS, alumīnija diski. Tas viss standartā, priekš tā laika nebija slikti, ari priekš tagadējā.
1.4 (80Zs) nekas no tā standartā nebija.
1.9Jtd ir diezgan laba versija. 100Zs, un ekanomisks ari diezgan.
no 99 gada saka ražot ļoti labu 1.2 bendzīna dzinēju. Jauda lielāka par 1.4 versiju, bet daudz ekanomiskāks. Tas nomainīja neveiksmīgo 1.4.
Tas laikam ari viss

Rancherr 30.augusts 2008 20:28
0 0 Atbildēt

Paskatīsimies kādu dziesmu tu dziedāsi kad tas brīnums sāks birt no visām malām :)

rrupucis 31.augusts 2008 12:43
0 0 Atbildēt

viņš noteikti šamo aizvilks uz tolmetu un meklēs B4 vēlams bez ekstrām un ar monošprici :D :D :D

Rancherr 31.augusts 2008 17:16
0 0 Atbildēt

rrupucis: baig gudrais jūties? fiat ir neapstrīdams sūda gabals, tādu var pirkt, ja apnikusi ikdienas satiksme un gribas kaut ko neparastu, bet lai dienā nobraukt dažus simtus km, tas vāģis neder, drīzāk kā svētdienas auto. Monošpricei nav ne vainas, ekanomiskāks par pilno inžektoru, man kā pa pilsētu braukšana, ideāls, protams ja tev prioritāte ir lielie motori, tad
protams mono tāds vien zālespļāvējs ir,bet man nevajag riepu svilināšanu un ofigenno vilkmi no vietas, tas ka citiem parādīsi, ka tev jaudīgs vāģis, kapeiku makā neiemetīs :)

Valdis 31.augusts 2008 20:42
0 0 Atbildēt

Rrupucis !
+1 par tavu komentu, man gandrīz sāka asaras no smiekliem birt.
Bet ja nopietni, tad pa šāda Bravo cenu nav iespējams nopirkt mazāk lūztošu Audi/VW/Opel.
par savu cenu labs auto manuprāt

Raivo 31.augusts 2008 23:16
0 0 Atbildēt

Itāļu auto nemaz nav slikti. Brauc un priecājies un mazāk klausi tos kuriem galva VW/Audi durvīs bijusi iesista. Remontēt viņu nemaz nav dārgi un nebirst viņš biežāk kā VW vai Audi. Ritošās daļas parasti nav dārgas taču ja sabojāsi kaut ko no virsbūves vai optikas tad gan nāksies patērēties. Neuztraucies par eļļu. Nezinu kā šitam bet Alfām un Lancia motori ir augstapgriezienu - tie tik sāk vērties pie apm 3k apgriezieniem un mīl ēst eļļu. Viņiem skaitās normāli laiku pa laikam papildināt eļļas līmeni. :)
Manuprāt cenai pilnībā atbilstoš auto. Arī izskatās daudz labāk par analogiem fričiem. Lai labi ripo!

rrupucis 31.augusts 2008 23:44
0 0 Atbildēt

to rancher
nu ne jau visi nobrauc katru dienu vairākus vai pat pāris simtus km. un ne visiem auto ir tikai transportlīdzeklis. ir cilvēki, kam auto ir daļa no dzīves prieka, ne tikai ērts kapeikjājamais aparāts. laikam jau par tādām lietām kā ērts un patīkams auto ar ekstrām un dinamisku motoru, ar kuru patīkami braukt (nevis riepas svilināt) neesi dzirdējis. nemaz nerunājot par auto izskatu. tu laikam nezini, kā tas ir, kad izejot no lielveikala, tev nav jāmeklē starp 15 mašīnām kura tavējā. un kad auto tev sagādā patiesu prieku, tad nav žēl par viņu kādu lateli vairāk atdot.

msh 1.septembris 2008 12:52
0 0 Atbildēt

Raivo, tās itāļu durvis laikam ir smagākas - eļļas strebiens tak ir normāla parādība, ne? :DD Vai vienkārši itāļi nemāk taisīt motorus :)

rrupucis piekrist tev, tik vien, ka tam atbilst tikai vācu mašīnas un, ehm, varbūt arī jeņķu kastes. Par to mašīnas meklēšanu - nemāki savējo atšķirt? :D Toties tas, ja tavējā ir tāda vienīgā tajā lielveikala stāvvietā, tas nozīmē arī to, ja tev nobirs kāds dārgāks mezgls, vari vien stūrēt pie dīlera atlocīt pieklājīgu summiņu :)) Kā arī to, ka veikalos vienkāršākas lietas var nebūt uz vietas [rīgai varbūt nav tik aktuāli]. Un tas vispār ir interesanti un patīkami, ka nebrauc ar kaut kādu neredzētu ērmu - reiz prikola pēc ieparkojos k-rautas stāvvietā starp divām citām mucām :D

Raivo 1.septembris 2008 20:06
0 0 Atbildēt

to msh

tokš teicu jau ,ka nezinu kā šitam FIATam bet Alfām un Lancia motori ir augstu apgriezienu motori. Ļoti ātri taču sāk atdzīvoties tik pie 3tk apgriezieniem. Braucot uz 100km/h divlitrīga motora tahometrs rādīs 3tk apgriezienus. Vācu drapaks tik 2tk. Augsti apgriezieni, augsta temperatūra un minimāls eļļas patēriņš. Vienkārši tādi tie viņu motori ir, samierinies. Brauc taču tu ar to savu friču purkšķi un sapņo par Ferrari :)
Nesaprotu ko var piepisties cilvjiem par to ,ka viņš brauc ar ne-vācu automašīnu. Tā ir viņa paša izvēle un par tavu naudu viņš taču nebrauc. Ne tu pac ar itāļiem braucis esi, ne kaut ko arī zini par tiem.

Guntis 1.septembris 2008 20:14
0 0 Atbildēt

to Rancherr

ko tu te smirdi visu laiku, taapat tev veel lidz musdienu auto jaaaug. Turpini vien parvietoties ar savu antiiko trofeju un liec citiem mieru. Ja tev nav ko teikt tad nesaki neko. Ej uz savu stulbo Audi forumu un masturbee tur par to cik Audi burbulis ir laps!!!

Rancherr 1.septembris 2008 21:54
0 0 Atbildēt

Guntis:tu gan esi varen asprātīgs, bet no attieksmes un niknuma, kāda tā izpausta, pārāk gudrs tu neesi, gan jau kaut kāds datortārps, kas domā i ka ir baig krutais, ja reiz spēj kādu no useriem netā notirst, bet patiesībā pats aktīvi nodarbojas ar iepriekšminēto nodarbi, kura laikam ir galvenais nodarbošanās veids, ja reiz jāpiemin pat auto portālā :D

msh 2.septembris 2008 20:44
0 0 Atbildēt

Rancherr nu kā tad būs ar to satikšanos ?

Polarlacis 3.septembris 2008 19:12
0 0 Atbildēt

Vieni no veiksmigakajiem ta laika Fiat motoriem ir 20V pieccilindru 2000cm,ar vai bez turbinas,protams iespaidigakais ir ar turbo......,tas skruveja Coupe versijam....

msh 14.septembris 2008 2:20
0 0 Atbildēt

Raivo, ja te kaut kas ir purkšķis, tad tikai šāda veida aparāti, kā šitais - mazs, ērmīgs, mazi, zāģējami motori, kuri, piedevām, kā tu saki, zem 3k nemaz neiet :D Laikam tāpēc arī ir tās mazās šujmašīnas, jo nopietnāka tilpuma motors ar tādiem smieklīgi augstiem apgriezieniem arī pieklājīgi patērētu zupu, ne tikai eļļu ;) Man ar tiem itāļu ērmīgajiem motoriem nav jāsamierinās, bet tev. Par sapņošanu par ferrari :D - kaut kas tāds nāk prātā tikai jocīgiem bagātniekiem vai slimam itāļu fanam - tiktu tu pie sava sapņu ferrari, iekāpjot aiz priekiem apmīztos, bet pēc 1 km nobraukšanas, tā kilometra laikā vismaz 3x noberžot apakšu, prieki droši vien pazustu :)

Jā, un tiešām braucis neesmu un zinu tikai to, ka FIAT - Failure in Italian Automotive Technology ;)

Polarlacis 20.septembris 2008 16:07
0 0 Atbildēt

http://www.torquestats.com/Lars_DK-,parasti tadi,ka msh osta $adu auto gumiju pie luksoforiem,noskatoties ka tie pazud tales zilajas!:):)

WindY 10.novembris 2008 10:59
0 0 Atbildēt

Piekrītu par patēriņu, tāds viņš aptuveni arī ir (pašam 1.4L 12v versija) uz šosejas atkarībā no brauksanas ātruma un stila apmēram 5,2-8 litri/100km
Nav ko klausīties tos "ekspertus", kas vērtē mašīnu redzējis vien bildēs. Ja gribas iztrakoties ar auto - tad jāņem kas cits, tomēr ikdienas braukšanai auto nav ne vainas. Remonti nav dārgi, servisā neesmu biežs viesis.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti