Lasītāju pieredze par saviem auto

Honda CR-V 2008 Novērtējums: 9
Turpinu stāstu par savu kārtējo auto.
Pēc pozitīvas pieredzes ar Honda FR- V, tika izlemts, ka CR- V pie sirds iet labāk. Tā nu gluži spontāni tika nolemts FR- V samainīt pret CR- V. Sievastēvs bija gatavs FR- V ņemt sev (pārņemt līzingu), līdz ar to mums nekādu kreņķu nebija par to, kas notiek ar līzinga saistībām, utt.
Aprīļa vidū Bensons Auto tika veikts pasūtījums un 2009. gada 12. maijā varēju saņemt savu CR- V.

Īsumā tehniskie dati:
2,0 l (benzīns)
150 ZS
6 pakāpju manuālā ātrumkārba
Max. ātrums 190km/h
0-100 km/h – 10,2 sekundes
Degvielas patēriņš šoseja/ pilsēta/kombinēts –6,7 / 10,4 / 8,1 litri/100 km

Tāda ir ražotāja sniegtā tehniskā informācija.
Cena – LVL 18 028.

Uzreiz jāsaka, ka apraksts daudzo punktos sakritīs ar FR- V aprakstā minēto, jo, neskatoties uz atšķirīgām klasēm, Hondas gars jūtams abos šajos auto līdzīgās devās. Auto vadāmība ir ļoti uzteicama – līkumus arī ar ievērojamu ātrumu izņemt ir itin viegli, braucot garos gabalus nekur nekas nav jāpiestūrē, ceļa nelīdzenumi pazūd kā nebijuši. Arī uz grants ceļa CR- V turas lieliski. Papildus visam tam komplektā vēl ir arī “īsā” kārba, kas prasa ātru pārslēgšanos uz augstāku pārnesumu, ja grib ekonomiski braukt, bet gadījumos, kad vajag kārtīgi uzspiest un ekonomiska braukšana nav prātā, tad īsā kārba ir tieši tas, kas vajadzīgs. Patīkami pārsteidza salīdzinoši mazs apgriešanās rādiuss, kas ir ļoti nozīmīgi, ja parkojas. Ierīkotais parking sensors nav 100% uzticams, bet komplektā ar gabarītu izjūtu ir OK. 100% uzticams nav, jo atlikušo attālumu rāda visnotaļ neprecīzi, ja palicis mazāk par 0,5 m. Katrā ziņā visvieglāk atpakaļgaitā ir braukt, klausoties sensora pīkstoņā un skatoties sānu spoguļos.

Par salona ietilpību.
Tā kā esam 4 cilvēku (2 pieaugušie + 2 bērni) ģimene, tad šis auto pilnībā apmierina mūsu prasības attiecībā uz salona ietilpību – pat pie diviem bērnu krēsliņiem aizmugurē var atrast vietu, kur iespraukties (jā, iespraukties nevis ērti sēdēt) vēl vienam pasažierim. Tomēr atļaušos teikt, ka šis auto ērtai braukšanai ir paredzēts četriem cilvēkiem nevis pieciem. Liels pluss ir absolūti līdzenā grīda gan priekšpusē, gan arī aizmugurē.
Bagāžnieka ietilpība ir pietiekama, lai tajā sakrāmētu visas nepieciešamās lietas. Līdz šim esam veiksmīgi iztikuši bez jumta bagāžnieka vai piekabes. Viss vienmēr ir salīdis. Arī lielie bērnu rati neizjauktā veidā mierīgi ielien bagāžniekā, līdz ar to šo auto droši var saukt par ģimenes auto.
Ielokot aizmugurējos krēslus grīdā, iegūst līdzenu grīdu un šādā izskatā CR- V kļūst par vēl ietilpīgāku!

Par aprīkojumu.
Mans CR- V ir vidēji nopakotā komplektācijā –
vadītāja un pasažiera duāli gaisa drošības spilveni;
sānu drošības spilveni;
sānu drošības aizkari;
VSA stabilitātes kontroles sistēma;
TSA piekabes stabilitātes sistēma;
imobilaizers ar mainīgu kodu;
signalizācija (par papildus samaksu);
centrālā atslēga;
kruīza kontrole;
elektriskie 4 stiklu pacēlāji;
apsildāmi priekšējie sēdekļi;
divplūsmu klimata kontroles sistēma;
AM/FM 1- CD (MP3) radio;
ksenona priekšējie lukturi
priekšējo lukturu mazgāšana;
priekšējie miglas lukturi;
apsildāmi elektriski regulējami sānu spoguļi;
vieglmetāla sakausējuma diski;
ar ādu apvilkta stūre;
multifunkcionāla stūre;
elkoņbalsti;
panorāmas jumts;
lietus sensors;
stūres lifts (4 virzienos);
krēsla augstuma regulēšanas funkcija;
parkošanās sensori (par papildus samaksu).

Ir jāsaka vislabākie vārdi par kruīza kontroli jeb pareizāk sakot – par tās vadību. Lielākajam vairumam auto, kruīza kontroles podziņas ir izvietotas uz atsevišķa kloķīša zem stūres. Savukārt šeit tās ir podziņas uz pašas stūres, tieši zem īkšķa. Stūres kreisajā pusē atrodas audio sistēmas vadības pogas, labajā puse kruīza vadība. Set, +, -, cancel. Viss pa rokai, ērti spiežams. Tāpat kā FR- V, arī šī auto audio sistēmai nav MUTE (ATT) funkcijas. Interesanta un ērta lieta ir paslēpta griestos – vieta, kur ievietot saulesbrilles. It kā daudziem auto šāds sīkums ir manīts, bet te pluss ir tāds, ka atstājot briļļu novietni atvērtu pa 45 grādiem (līdz pusei), parādās salona spogulis, kurā var redzēt visu salonā notiekošo. Īpaši ērti tas ir, ja grib kontrolēt, ko sīkie dara aizmugurē.
Ja runājam par uzticamību, tad grūti man te ko komentēt, jo nekādu problēmu vispār ar CR- V nav bijis un ceru, ka nebūs arī. Apkopes tika veiktas atbilstoši Bensons Auto ieteikumiem – arī pēc 5 000 km nobraukuma.
Ražotāja norādītais degvielas patēriņš (6,7 / 10,4 / 8,1 litri/100 km) neatbilst tam, kas ir pierādījies manā praksē. Ikdienā braucu 50/50 – pilsēta/šoseja un patēriņš vidēji ir 9,5-9,7 l/100 km, ziemā ir stabili vismaz 10,5 litri /100 km. Kad ilgstoši brauc pa šoseju mierīgā režīmā (95 km/h), tad gan patēriņu izdodas nodzīt līdz 6,5 l/100 km. Kad Lietuvā pa bāni braucu ar 180 km/h, tad gan dikti nepatika, ar kādu ātrumu mazinājās kubiciņu skaits, kas rāda degvielas atlikumu bākā. Baidos samelot, bet domāju, ka pie 180 km/h patēriņš bija vismaz 18 l/100 km.
Tā kā šis ir pilnpiedziņas auto, tad mazliet padalīšos savā nelielajā pilnpiedziņas izmantošanas pieredzē – pilnpiedziņas pieslēdzas tikai tad, kad elektronika to uzskata par vajadzīgu. Līdz ar to arī ziemā, spriežot pēc indikatora lampiņām priekšējā panelī, pilnpiedziņas bija aktīva tikai dažas skaitītas reizes. Jāsaka gan, ka par sētnieces atstātajām sniega kupenām gan vairs nav jāsatraucas – tik atliek uzdot gāzi un par kupenām jau aizmirsti. Par to priecājās arī mani kaimiņi, kurus nācās mazliet pakustināt ar striķa palīdzību. Dīvaini, ka pilnpiedziņas nav aktīva, braucot atpakaļgaitā. Par pilnpiedziņas izmantošanu citos apstākļos (dubļi, vasara, kalni) nemāku spriest, jo šādas pieredzes nav. Es ticu principam, ka, jo lielāks džips, jo tālāk jāiet pēc traktora, tomēr likteni neizaicinu, apzinoties, ka CR- V nav nekāds bezceļu karalis, bet gan vidējās klases auto ar nepastāvīgu pilnpiedziņu un paaugstinātu klīrensu.

Tīri informācijai varu padalīties ar izmaksām, kādas man radušās šī auto lietošanas 1 gada laikā – esmu sīki uzskaitījis katru santīmu, kas izlietots saistībā ar šo auto. Tātad:
Laika posmā no 12.05.2008. līdz 11.05.2009. degvielu esmu ielējis 2 144,69 litrus par kopējo summu LVL 1 464,77. Nobraukums 12.05.2009. bija 22 463 km. Vidēji sanāk 9,55 l/100 km.
Par dažādiem sīkumiem (logu šķidrums, mazgāšana, īstermiņa maksas autostāvvietas, mazgāšanas līdzekļu, riepu nomaiņa u. c. ) ir iztērēti LVL 174,28.
Pie 5 000 km tika veikta ieteicamā tehniskā apkope – LVL 92,86;
Pie 20 000 km nobraukuma tika veikta obligātā tehniskā apkope, kā arī pārbaudīta un saregulēta ģeometrija – LVL 169,65;
Ziemas riepu komplekts – LVL 375,20, aksesuāri (gumijas tepiķīši u. c. ) – LVL 22,49;
KASKO uz gadu – LVL 521,00;
OCTA uz gadu – LVL 97,96;
Līzinga 1. iemaksa – LVL 1 802,00;
Ikmēneša līzinga maksājumi – LVL 2 951,96(12 maksājumi, summa norādīta, pārrēķinot no EUR uz latiem pēc kursa 0,7028);
Sodos policijai samaksāti LVL 60,00;
Tātad kopā visas izmaksas šajā laikā ir sastādījušas LVL 7 196,61.
Rezumējot visu minēto, mani konstatēti plusi un mīnusi:

+ izskats;
+ vadāmība;
+ uzticamība;
+ salona ietilpība;
+ divplūsmu klimatkontrole;
+ panorāmas stikla jumts;
+ audio sistēma;
+ nevainojamais Bensons Auto servisa apkalpošanas līmenis (ceru, ka tomēr izķepurosies no grūtībām);
+ salīdzinoši neliels degvielas patēriņš;
+ bagāžas nodalījuma ietilpība;
+ laba ceļa pārredzamība tumšā laikā

- ne pārāk laba redzamība, braucot atpakaļgaitā;
- pēdējā laikā zagļu iecienīts auto;
- pilnpiedziņa nedarbojas, braucot atpakaļgaitā

Kāpēc lieku 9 ? Tāpēc, ka neviens auto nav ideāls. Pat ne CR- V!
 
nomiks @ 25.maijs 2009 0:00
Visi komentāri
 
msh 25.maijs 2009 17:28
0 0 Atbildēt

Paga paga, te kaut kas neiet kopā - pie plusiem "salona ietilpība" apvienojumā ar tekstiem "pie diviem bērnu sēdeklīšiem iespraukties" un "salons paredzēts četriem cilvēkiem" - ar tām divām frāzēm drīzāk varētu aprakstīt kāda audī astoņdesmit vai A4 pakaļas ķebļa ietilpību :D Sanāk ka kujdaja tukšonam [tāda pati kaštele] vai A6 [normāls sedans] ir praktiskāks salons? Pieminētajos pa trijiem aizmugurē ļoti ērti salien :)
Un vai tas ir kaut kāds brīnums ka haldekša pilnpiedziņas parodija ieslēdzas tikai tad, kad izslīd priekšējā ass? Pēc savas būtības tajos brīžos, kad tas sajūgs ir ieslēdzies, abi tilti ir sabloķēti kopā, kas nebūtu pārāk jauki un patīkami kādos līkumos. Man pietika ar vienu tā mēsla ieslēgšanās reizi, lai saprastu ka ja manā īpašumā būtu kāds mk4 synchro golfs, tas tiktu aprīkots ar haldekša kontrolieri - lai nopietnākā gadījumā pēkšņa elektronikas darbība nebeigtos ar pilnām biksēm :D :D

nomiks 25.maijs 2009 21:08
0 0 Atbildēt

paņem un ieliec sava superAUDI pakaļējā sēdeklī divus bērnu krēsliņus, tad pa vidu vai blakus apsēdies, un tad nāc pļūtīt ēterā. Kamēr to neesi pamēģinājis - nepļūti!

Sweedish 25.maijs 2009 23:14
0 0 Atbildēt

Es apbrīnoju tos cilvēkus, kas pērk šos te, nekam nederīgos, pilsētas džipus! Tak nopērk normālu unversāli un tas būs daudz praktiskāks, drošāks utt... par šo neveiklo bulku uz ceļa! Kur nu vēl ar 2.0 benzīnu- uz priekšu neiet un tērē ka nu tikai + ģimenes auto ar mehānisko kārbu?! Jopt..., tas kaut kāds mazohisms vai neizslimota bērnu slimība- vēlme štepselēt kā pusaudzim?! Klīrenss arī šim auto ir... nekāds, īsti nekur iebraukt ar to nevar, es pārrēcos, kad ar savu XC70 aizbrucu i apakša nesajuta rises medību laukos, bet paziņa ar savu cirvi tā arī nespēja tikt līdzi, galā šlipsē nabagu novilka no vaļņa uz kura smuki apsēdās. Gaitā uz līdzena ceļa vispār nerunāsim- D5 izkrāmē šito vienos vārtos, gan jaudas, gan patēriņa ziņā! + man ir 7 vietas, aizmugurē ieliek bērnu sēdekļus un salonā vietas pietiek 5 pieaugušajiem, vai cirvī to var? Sorry par manu negatīvismu, bet tu tā lepni izsakies, kā par mega džipu...

nomiks 26.maijs 2009 6:39
0 0 Atbildēt

Redzi, katrs pērk sev auto atbilstoši rocībai un vajadzībām.
XC 90 nav salīdzināms ar CR-V, jo ir divu pilnīgi atškirīgu cenu kategoriju auto. Neapstrīdu, ka XC 90 ir labāks par CR-V. Tas pirmkārt.
Otrkārt, medībās es nebraucu un kā jau no apraksta var secināt, ka pamatā šis auto tiek izmantots braukšanai pa normāliem ceļiem. Un šādam auto pluss ir tāds, ka ir augstāks nekā universāļi un žiemā ar šo auto braukt arī ir daudz patīkamāk.
PAr dinamiku - piekrītu, ka dinamika varētu būt labāka, diemžēl Honda piedāvā divus variantus - 2,0 l benzīnu vai 2,2 l dīzeli, kura cenea diemžēl ir augstāka par aptuveni 3,5 tūkst.LVL. Ar manu nobraukumu nav vērts iegādāties dīzeli. Turklāt manam braukšanas stilam 2,0 l benzīna dzinējs ir pilnīgi piemērots.
Automātu neņēmu divu iemeslu dēļ - 1) automāts ir gausāks; 2) sieva bija kategoriski pret automātu.

osc 26.maijs 2009 20:11
0 0 Atbildēt

Nomik,
Sweedish minēja XC 70(nevis XC 90), kurš ir universālis ar paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņu(analogs Audi Allroad), un ir pieejams ar patīkamu 2.4 D5 dīzeli automātu.

Bet nu jāpiekrīt, ka XC 70 ir par veseliem 10 k Ls dārgāks nekā CR-V.

Agaga 26.maijs 2009 23:37
0 0 Atbildēt

Man jauna mašīna nekad nav bijusi, itkā vajadzētu apbrīnot vai apskaust šitādu laimīgo HONDA ipašnieku, bet kapēc? Jo izmaksas gada laikā ir ievērojamas , ja sapratu tad 7200LS un patēriņš 10L/100km -tas ir do4erta. Prestiža te maz, bet labi ka ratiem ir vieta un var aktīvi dzīvot. Žēl to milzīgo naudu ko cilvēki nodedzina uz šitādiem importa verķiem.

nomiks 27.maijs 2009 6:49
0 0 Atbildēt

agaga
žēlo savu naudu nevis svešu.
Otrajā gadā izmaksas būs mazākas, jo ir mazāks līzinga maksājums, nav vairs jāveic pirmā iemaksa (LVL 1 802), kā arī nav kāpērk ziemas riepas. Tā kā vidējā trīs gadu laikā iztērētā summa būs ievērojami mazāka.

nomiks 27.maijs 2009 6:51
0 0 Atbildēt

osc
Paldies par piezīmi. Tiešām nebiju pamanījis, ka runa ir par XC 70. Pamatā komentāri paliek līdzīgi arī par šo auto, plus pie atškirībām nāk klāt arī klases atšķirība

Liepajniex 30.maijs 2009 20:07
0 0 Atbildēt

Kā auto turās uz ceļa, pie lieliem ātrumiem? Interesē 160 km/h un vairāk.
Mans civic uz līz 160 vel ir normāli braucams, ja vairāk, tad jāiespringst un brauciens sanāk ļoti nogurdinošs (piem braucot no Viļņas uz Klaipēdu).

nomiks 30.maijs 2009 20:32
0 0 Atbildēt

Liepājniexam
Vienīgais diskomforts, braucot ar tik lielu ātrumu, bija psiholoģisks, kam iemesls - straujais degvielas pātēriņa pieaugums :)
Pat pie 180 km/h braukšana bija patīkama. Tik vairāk jākoncentrējas uz ceļa notiekošajam, bet tā OK.
Es pat ar savu Honda Jazz uz 150 km/h esmu braucis un tīri nekas. Skaidrs, ka tādam mazam auto nav kofortabls liels ātrums, bet braukt var - nav ne vainas!

Osiss 31.maijs 2009 23:29
0 0 Atbildēt

Man ar šis auto tīri subjektīvi patīk- dizains, aizmērs, salons. Braucis neesmu. Šķiet ka Rav4 ir vēl mazāks- varbūt kļūdos.
Kur viņam ir rezerves riepa- ja ir- zem grīdas, vai bagāžniekā?
vai LT ir etcelti ātruma ierobežojumi uz šosejām?
Vai CiRVim nav borta kompis?

TDI 1.jūnijs 2009 1:05
0 0 Atbildēt

tādiem ''swedišiem'' - ja cilveks ira auns un lien kur nevajag vai nemak ielīst , tad PAT VOLVO viņam nepalīdzēs .
Tā kā pats ar saviem CiRVjiem esmu izbraucis kur ''acīm bail'' bet ''dikti vajag'' , tad uz šitādiem ''swedišu'' kamentiem ierēcu konkrēti .

nomiks 1.jūnijs 2009 9:19
0 0 Atbildēt

osiss
Rezerves ritenis atrodas bagažniekā.
Ir arī, protams, borta kompis, kas rāda:
1) A trip
2) B trip
3) vidējais degvielas patēriņš A trip;
4) vdiējais degvielas patēriņš B trip;
5) nobraucamo km skaits ar bākā esošo degvielu.
Paralēli augšā ar kubiciņiem rāda degvielas momentāno patēriņu.

nehonda 1.jūnijs 2009 14:33
0 0 Atbildēt

Šis auto izskatās tikpat labi kā bezzobains cilvēks smaidot.

msh 3.jūnijs 2009 15:06
0 0 Atbildēt

Nomik, man līdz šim nav sanācis redzēt bērnu sēdeklīšus, kas platumā būtu lielāki par pieaugušu cilvēku :) Tiešām kujdaja abas kašteles būtu labākas ne tikai ar to, ka tām pieejams viens tai kastei adekvāts motors ar sešiem katliem, bet arī ar salona izmēriem? :O

nehonda 4.jūnijs 2009 8:41
0 0 Atbildēt

>msh (03.06.2009 15:06) :
Nomik, man līdz šim nav sanācis redzēt bērnu sēdeklīšus, kas platumā būtu lielāki par pieaugušu cilvēku :) ....


Bet līdz šim nav arī bijusi neviena "vieglā" mašīna, kurā aizmugurējā beņķī varētu brīvi, nesaspiesti sēdēt trīs pieaugušie.
Pirms kāda laika bija raksts (laikam AutoBildā) par veikto eksperimentu ar bērnu krēsliņiem. Eksperimentā tika pārbaudīts kurā auto pakaļējā beņķi var ielikt trīs bērnu krēsliņu un rezultāts bija - nevienā. Izdevās tikai kautkādā busā iestūķēt. Secinājumus izdari pats.

nomiks 7.jūnijs 2009 12:03
0 0 Atbildēt

2008. gada maija numurā (5 (37)) 52.-54.lp. atrodams šis tests.
Tātad:
3 krēsli aizmugurē var tik ievietoti:
Citroen Xsara Picasso
Citroen Berlingo
Fiat Multipla
Honda FR-V
Peugeot 807
Renault Espace
Volkswagen Touran
Volkswagen Cross Touran
Volkswagen Sharan
Volvo V70
Volvo XC 90

Tik tikko ietilpst:
BMW 7.sērija
BMW X3
Ford Fusion
Ford Mondeo
Hyundai Matrix
Hyundai Santa Fe
Hyundai Terracan
Hyundai Tucson
Kia Magentis
Kia Sportage
Mazda5
Mercedes ML 320
Mitsubishi Pajero
Nissan Murano
Nissan Patfinder
Opel Meriva
Opel Antara
Peugeot 307 Break
Peugeot 607
Renault Scenic
Renault Grand Scenic
Renault Kangoo
Toyota Corolla Verso
Toyota Land Cruiser
Volkswagen Phateon
Volkswagen Touareg

Pateicoties 3.sēdekļu rindai, aizmugurē pietiek vietas 3 krēsliņiem šādos auto:
Citroen C4 Picasso
Dacia Logan MPV
Ford S-MAX
Ford Galaxy
Hyundai Trajet
Kia Carens
Kia Carnival
Opel Zafira
Seat Alhambra

Pateicoties 3.sēdekļu rindai, aizmugurē tik tikko pietiek vietas 3 krēsliņiem:
Mercedes GL 500

p.s.
Ietilpst - 3 sēdeklīšus var ievietot bez problēmām;
Tik tikko ietilpst - 3 sēdeklīšus var tik tikko ievietot, to montāža ir sarežģīta
Neietilpst - pat pie labākās gribas 3 sēdeklīšus nevar ievietot.

p.p.s. Testā piedalījās 152 modeļu auto.

janis 10.jūnijs 2009 15:00
0 0 Atbildēt

Kautkas ar to testu nav kārtībā. Kā var būt, ka VW touran kuram platums ir 1794mm un Sharan 1810mm var viegli ielikt beņķus, bet Phateon1903 un Touareg 1928 tikai ar grūtībām. Izskatās, ka visiem auto kuriem it kā bez problēmām var ielikt 3 bērnu krēsliņus, to treši beņķi ieliek bagāžniekā.

Kasinsh 15.jūnijs 2009 15:12
0 0 Atbildēt

Nomik, ko tu tāds agresīvi noskaņots? :D
Būtu priecājies, ka tauta vispār komentē.. Pēdējā laikā līdz ar ekonomikas lejupslīdi, arī komentētāju skaits iauto portālā ir stipri sarucis. Laikam pirkstu locītāju kļuvis mazāk :D

P.S. Nu prieks, ka tev atkal jauns autiņš :) Pats vairs jaunu diezin vai pirktu, žēl līdzekļu šādam pasākumam. Un ja arī pirktu, ekstras prasītos tā vairāk :)

nomiks 15.jūnijs 2009 21:09
0 0 Atbildēt

kasinsh
es un agresīvs??? Eto ņe pro meņja :)

Domāju, ka tagad kādu laiku arī jaunu autiņu vairs nepirkšu. Ne jau tāpēc, ka naudas žēl, bet tāpēc, ka pilnībā apmierina pašreizējais auto, ar kuru turklāt man pašama tagad sanāk braukt tikai brīvdienās, jo ikdienā pārvietojos ar daudz askētiskāku auto - Honda Jazz!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti