Naktī uz 18.aprīli, ASV, Hjūstonas tuvumā 2019.gada Tesla Model S lielā ātrumā nobrauca no ceļa, ietriecās kokā un aizdegās. Ieradušies glābēji konstatēja, ka pie stūres neviena nav.
Ugunsgrēks tika dzēsts četras stundas, taču jau glābšanas procesa laikā tika konstatēts, ka vadītāja vietā neviena nav – sadegušu cilvēku mirstīgās atliekas tika atrastas priekšējā pasažiera sēdeklī un uz aizmugurējā sēdekļa.
Tas pats vēlāk tika apstiprināts vietējā televīzijas kanāla reportāžā, kur policijas pārstāvis paziņoja, ka balstoties uz automašīnas vraka izpēti un liecinieku liecībām "negadījuma brīdī neviena pie stūres nebija".
Vēlāk noskaidrojās, ka automašīnā atrastie ir 59 un 69 gadus veci vīrieši, ārsts un inženieris, kuri pēc viņu sievu liecībām pirms brauciena bija kaismīgi diskutējuši par Tesla autopilota iespējām.
Policijai radās aizdomas, ka abi savā neveiksmīgajā ceļojumā bija vēlējušies izmēģināt tieši šo elektriskā transportlīdzekļa aprīkojuma iespēju.
Tesla šefa Īlona Maska reakcija nebija ilgi jāgaida. Tikai dienu pēc avārijas viņš tviterī ierakstīja: “Iepriekš analizētie dati liecina, ka autopilots netika aktivizēts un šai automašīnai nebija FSD (Full Self-Driving: elektronikas pilnībā pārvaldīta autonomās braukšanas sistēma), turklāt standarta autopilotam būtu nepieciešams joslu marķējums, kuru šim ceļam nebija.”
Savukārt Tesla viceprezidents Lars Moravijs uzsvēris, ka Tesla kruīzkontrole sāk pakāpeniski apstādināt automobili, kad vadītāja drošības josta ir noņemta.
Moravijs piebilda, ka Tesla veiktā izmeklēšana ar NTSB un vietējām varas iestādēm atklāja, ka “automobiļa stūre bija deformēta, kas liek domāt, ka avārijas brīdī kāds tomēr atradās vadītāja sēdeklī, un visas drošības jostas pēc avārijas tika atrastas atvienotas.”
Tad bija vai nebija kāds pie stūres? To pagaidām nav izdevies noskaidrot, tādēļ izmeklēšana turpinās.
Ha ha ha ,ne jau par cietušajiem, bet par tām mūsu jaunajām tehnoloģijām kurām mēs pārāk nepelnīti uzticamies!