Nemainot valsts finansējumu, 2020. gadā ceļu remontdarbu apjoms samazināsies trīskārši 12

Foto: iAuto.lv

Latvijas Valsts Ceļi | 21.aprīlis 2017 11:36

Nemainot valsts ceļu tīklu un valsts budžeta finansējuma apjomu, 2020. gadā valsts ceļu remontdarbiem no budžeta būs pieejami vien 75 milj. eiro, un ceļu remontdarbu apjoms samazināsies trīskārši. Par šo summu ir iespējams veikt remontdarbus uz 450 km ceļu.

Eiropas Savienības (ES) plānošanas periods noslēgsies 2020. gadā, un pagaidām nav zināms, vai un cik naudas no ES būs pieejams vēlāk. Šī plānošanas perioda Kohēzijas fonda ceļu būvniecības projekti tiks pilnībā realizēti jau 2018. gadā, bet 2019. gadā tiks realizēti arī visi Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie projekti.

2020. gadā valsts autoceļiem būs pieejams tikai valsts budžeta finansējums, un valsts budžeta bāzē tas ir plānots 159 milj. eiro apmērā, no tiem 84 milj. eiro ceļu uzturēšanas darbiem (ceļu tīrīšanai ziemā, ceļmalu sakopšanai, bedrīšu labošanai u.c.) un kapitālieguldījumiem (remontdarbiem) atliks vien 75 miljoni eiro.

Kopumā valsts pārziņā ir 20 122 km ceļu, no kuriem vairāk nekā 11 tūkstoši ir ar grants segumu. Galvenās nozīmes autoceļu kopējais garums ir 1672 km.

Kā zināms, šodien Jūrmalā notiek ikgadējā ceļinieku konference “Latvijas ceļi nākamajos 100 gados”.
Konferencē piedalās vairāk nekā 200 dalībnieku: ceļu nozares speciālisti, pašvaldību vadītāji, ceļu būvniecības uzņēmumu vadītāji, valsts pārvaldes un nevalstisko organizāciju pārstāvji un citi speciālisti.

 

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Lietuvas ceļu finansējums Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 22.aprīlis 2017 13:46
3 2 Atbildēt

Bet ja ceļinieki peļņas procentu samazinātu teiksim līz 5%, tad par cik reizēm varētu palielināties ceļu remonta apjoms 2020-tajā?

Pļurkt 22.aprīlis 2017 18:46
2 0 Atbildēt

Ik reizi kā tikai saiet jaunais deputēļu saiets, tā pirmajā sēdē tiek paceltras algas. Kā tik nāk algas izmaksas diena un redz ka nav ko maksāt, tā momentā no ceļu naudas ir šņaks!

anonimikis 24.aprīlis 2017 11:11
1 0 Atbildēt

Ja viss būtu tik vienkārši. Ceļa būve ir diezgan kapitāla ietilpīgs projekts. Voluntāri uzspiežot kaut kādus noteiktus un samērā zemus atdeves rādītājus, mēs vienkārši izspiedīsim no tirgus pēdējos vietējos uzņēmumus. Jo tiem nav tik lielu resursu, lai finansētu projektu par savu naudu un ir nepieciešamas kredītlīnijas apgrozāmajiem līdzekļiem.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Blogeris Krievijā sadedzina savu "Mercedes AMG GT", jo viņu pieviļ Maskavas oficiālais serviss (+ VIDEO) 2

Krievu blogeris Ļitvins sadedzina savu Mercedes-AMG GT 63 S četrdurvju kupeju, tādēļ, ka nespēj izturēt Maskavas dīlera attieksmi. Lasīt vairāk

 

Sadragātas, ar mazu atstarojumu jau gadiem ir Dienvidu tilta barjeras; 9 pret 2 par sliktu drošībai (+ VIDEO) 25

iAuto.lv 25.10.2020 izbrauc pa Dienvidu tiltu un Slāvu pārvada - secina, ka barjeras, kas atdala nobrauktuves, ir sadauzītas, demontēta vai ar sliktu atstarojumu. Lasīt vairāk

 

Šūmahera rekords kritis - Hamiltons kļūst par uzvarām bagātāko F-1 pilotu

"Mercedes" britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien svinēja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 12.posmā - Portugāles "Grand Prix" - un kļuva par uzvarām bagātāko pilotu F-1 vēsturē. Lasīt vairāk

 

Subaru Forester tagad arī Sport versijā 16

2021.gada Subaru Forester tagad pieejams arī Sport modifikācijā un ar jauno 1.8 DIT turbomotoru, taču – tikai Japānas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti