"Latvijas valsts ceļi": 2020.gadā no Eiropas fondiem Latvija ceļu uzturēšanai saņems apaļu nulli 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.septembris 2018 11:35

Pašreizējās prognozes liecina, ka 2020.gadā no Eiropas fondiem Latvijai ceļu uzturēšanai nauda vispār netiks piešķirta, Rīgas plānošanas reģiona (RPR) Attīstības padomes sēdē paziņoja "Latvijas valsts ceļu" (LVC) Attīstības pārvaldes direktors Gundars Kains.

Kains informēja, ka, pateicoties Kohēzijas fonda finansējumam, valsts galveno autoceļu stāvoklis uzlabojas un brīdī, kad visi iecerētie projekti tiks realizēti, 70% ceļu būs labā stāvoklī. Tomēr reģionālie ceļi joprojām būs sliktā stāvoklī, jo lielākajā daļā vēsturiski ir izveidots asfaltbetona segums, kas ir neapmierinošā stāvoklī un kura atjaunošanai katastrofāli trūkst līdzekļu.

Pēc Kaina teiktā, lai saglabātu valsts autoceļu tīklu labā braukšanas kvalitātē un drošības līmenī, katru gadu uzturēšanā un periodiskā atjaunošanā būtu nepieciešams ieguldīt 611 miljonus eiro, taču patlaban tiekot ieguldīta vien aptuveni puse no šīs summas. "Kopumā kopš 1991.gada autoceļiem uzkrātais remontdarbu deficīts ir 3,57 miljardi eiro," sacīja Kains.

LVC pārstāvis stāstīja, ka faktiski katru gadu valsts piešķirtais finansējums autoceļu uzturēšanai ir nepietiekams un deficīts turpina pieaugt. "Eiropas Savienības plānošanas perioda 2014.-2020.gadam sarunās tika atrunāts, cik daudz naudas ceļu remontam jādod valstij un cik - Eiropai. Eiropa savu daļu ir izdarījusi un visas investīcijas arī ir apgūtas, taču mūsu politiķi, diemžēl, savus solījumus aizmirsa," norādīja Kains, piebilstot, ka pašreizējās prognozes liecina, ka 2020.gadā no Eiropas fondiem Latvijai ceļu uzturēšanai tiks piešķirta apaļa nulle un sāksies būvfirmu likvidēšana.

Lai situāciju kaut kā risinātu, LVC sadarbībā ar Satiksmes un Finanšu ministrijām ir izstrādājusi divus informatīvos ziņojumus valdībai par autoceļu izvērtējumu un iespējamajiem finansējuma piesaistes avotiem.

Salīdzinot ar Baltijas valstīm, šogad ceļu atjaunošanā Lietuva no valsts budžeta ieguldījusi 440 miljonus eiro, Igaunija - 227 miljonus eiro, bet Latvija - 183 miljonus. Kopumā Latvija šim mērķim šogad tērējusi 307 miljonus, taču plānots, ka nākamgad šis skaitlis saruks un būs 263 miljonu eiro apmērā.

Par šī gada budžetu plānots strādāt aptuveni 150 objektos un izbūvēt ceļus 1200 kilometru garumā. Patlaban darbi ir pabeigti jau 59 objektos.

RPR nākamgad kopumā plānots atjaunot valsts galvenos autoceļus 47 kilometru garumā. Prioritāri tie būs posmi pie Sēnītes un Jūrmalas šosejas abas brauktuves. Reģionālos autoceļus RPR robežās nākamgad paredzēts atjaunot 37 kilometru garumā, bet vietējos autoceļus - vēl vairāk nekā 40 kilometru garumā.

Kopumā Latvijā pašvaldību autoceļi un ielas ir 38 342 kilometru garumā, bet vietējie autoceļi - 12 927 kilometru garumā.
 

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 16.septembris 2018 10:15
28 0 Atbildēt

Jebkura nauda Latvānijā tiek pirmāmkārtām izzagta jau sākot kopš G-24. Ceļu nodokli pārdēvēja un aizgrūda deputāteļu un ministreļu kārtējam algu paaugstinājumam.

kasinsh79 18.septembris 2018 9:36
5 0 Atbildēt

SUV popularitāte tikai augs. Vēl aktuālāki būs auto, kuru piekares izturīgas un ilgspēlējošas.

P.S. Nepārstāju domāt, ka bāleliņi notrallināja EU naudu, kāpēc Igaunijā un Lietuvā tomēr VAR? Kāpēc Polijas jaunie ceļi ir teju labākie šajā pusē Eiropas utt.?

iciks 2.oktobris 2018 15:58
1 0 Atbildēt

Tur ar ES naudu sakars mazs. Ja atmiņa neviļ, tieši Latvija no visām Baltijas valstīm ceļiem dabūja visvairāk un pa lielākiem ceļiem braucošie to var arī redzēt un rezultātu novērtēt.

Problēma jau ir faktā, ka pamatbudžetā pieejamais apjoms ir pārāk mazs. Pirms katrām vēlēšanām partijas sola atjaunot Autoceļu fondu. Interesējies neesmu, bet esmu pārliecināts, ka arī šogad tādas publikācijas atrast var.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti