"Latvijas valsts ceļi": 2020.gadā no Eiropas fondiem Latvija ceļu uzturēšanai saņems apaļu nulli 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.septembris 2018 11:35

Pašreizējās prognozes liecina, ka 2020.gadā no Eiropas fondiem Latvijai ceļu uzturēšanai nauda vispār netiks piešķirta, Rīgas plānošanas reģiona (RPR) Attīstības padomes sēdē paziņoja "Latvijas valsts ceļu" (LVC) Attīstības pārvaldes direktors Gundars Kains.

Kains informēja, ka, pateicoties Kohēzijas fonda finansējumam, valsts galveno autoceļu stāvoklis uzlabojas un brīdī, kad visi iecerētie projekti tiks realizēti, 70% ceļu būs labā stāvoklī. Tomēr reģionālie ceļi joprojām būs sliktā stāvoklī, jo lielākajā daļā vēsturiski ir izveidots asfaltbetona segums, kas ir neapmierinošā stāvoklī un kura atjaunošanai katastrofāli trūkst līdzekļu.

Pēc Kaina teiktā, lai saglabātu valsts autoceļu tīklu labā braukšanas kvalitātē un drošības līmenī, katru gadu uzturēšanā un periodiskā atjaunošanā būtu nepieciešams ieguldīt 611 miljonus eiro, taču patlaban tiekot ieguldīta vien aptuveni puse no šīs summas. "Kopumā kopš 1991.gada autoceļiem uzkrātais remontdarbu deficīts ir 3,57 miljardi eiro," sacīja Kains.

LVC pārstāvis stāstīja, ka faktiski katru gadu valsts piešķirtais finansējums autoceļu uzturēšanai ir nepietiekams un deficīts turpina pieaugt. "Eiropas Savienības plānošanas perioda 2014.-2020.gadam sarunās tika atrunāts, cik daudz naudas ceļu remontam jādod valstij un cik - Eiropai. Eiropa savu daļu ir izdarījusi un visas investīcijas arī ir apgūtas, taču mūsu politiķi, diemžēl, savus solījumus aizmirsa," norādīja Kains, piebilstot, ka pašreizējās prognozes liecina, ka 2020.gadā no Eiropas fondiem Latvijai ceļu uzturēšanai tiks piešķirta apaļa nulle un sāksies būvfirmu likvidēšana.

Lai situāciju kaut kā risinātu, LVC sadarbībā ar Satiksmes un Finanšu ministrijām ir izstrādājusi divus informatīvos ziņojumus valdībai par autoceļu izvērtējumu un iespējamajiem finansējuma piesaistes avotiem.

Salīdzinot ar Baltijas valstīm, šogad ceļu atjaunošanā Lietuva no valsts budžeta ieguldījusi 440 miljonus eiro, Igaunija - 227 miljonus eiro, bet Latvija - 183 miljonus. Kopumā Latvija šim mērķim šogad tērējusi 307 miljonus, taču plānots, ka nākamgad šis skaitlis saruks un būs 263 miljonu eiro apmērā.

Par šī gada budžetu plānots strādāt aptuveni 150 objektos un izbūvēt ceļus 1200 kilometru garumā. Patlaban darbi ir pabeigti jau 59 objektos.

RPR nākamgad kopumā plānots atjaunot valsts galvenos autoceļus 47 kilometru garumā. Prioritāri tie būs posmi pie Sēnītes un Jūrmalas šosejas abas brauktuves. Reģionālos autoceļus RPR robežās nākamgad paredzēts atjaunot 37 kilometru garumā, bet vietējos autoceļus - vēl vairāk nekā 40 kilometru garumā.

Kopumā Latvijā pašvaldību autoceļi un ielas ir 38 342 kilometru garumā, bet vietējie autoceļi - 12 927 kilometru garumā.
 

 
Visi komentāri
 
Conqueror 15.septembris 2018 18:52
0 0 Atbildēt

Tā. Tātad haiveji nebūs. Būs bedres, ielāpi. Nu ko, jāpako koferi uz citām zemēm, citādi auto salūzīs un nekur nevarēs aizbraukt. Akcīzes nodokli un csdd nodevas lai turpina maksāt kas vēl te paliks saeimas simtniekam par prieku

Pļurkt 16.septembris 2018 10:15
28 0 Atbildēt

Jebkura nauda Latvānijā tiek pirmāmkārtām izzagta jau sākot kopš G-24. Ceļu nodokli pārdēvēja un aizgrūda deputāteļu un ministreļu kārtējam algu paaugstinājumam.

WONDERWHY 16.septembris 2018 15:24
0 0 Atbildēt

Tad jau jāsāk laicīgi krāt priekš veciem tankiem.

kasinsh79 18.septembris 2018 9:36
5 0 Atbildēt

SUV popularitāte tikai augs. Vēl aktuālāki būs auto, kuru piekares izturīgas un ilgspēlējošas.

P.S. Nepārstāju domāt, ka bāleliņi notrallināja EU naudu, kāpēc Igaunijā un Lietuvā tomēr VAR? Kāpēc Polijas jaunie ceļi ir teju labākie šajā pusē Eiropas utt.?

Kanibaals 26.septembris 2018 19:17
0 0 Atbildēt

Polijas jaunie ceļi ir par pašu naudu, tur maz ES naudas aizgāja.

iciks 2.oktobris 2018 15:55
0 0 Atbildēt

Ne gluži, arī diezgan ES naudas, taču tur ES/valsts finansējuma proporcija ievērojami nosveras uz valsts pusi. Pie mums šiem projektiem +/- 85% bija ES finansējums, 15% valsts.

iciks 2.oktobris 2018 15:58
1 0 Atbildēt

Tur ar ES naudu sakars mazs. Ja atmiņa neviļ, tieši Latvija no visām Baltijas valstīm ceļiem dabūja visvairāk un pa lielākiem ceļiem braucošie to var arī redzēt un rezultātu novērtēt.

Problēma jau ir faktā, ka pamatbudžetā pieejamais apjoms ir pārāk mazs. Pirms katrām vēlēšanām partijas sola atjaunot Autoceļu fondu. Interesējies neesmu, bet esmu pārliecināts, ka arī šogad tādas publikācijas atrast var.

Juris 24.septembris 2018 15:24
1 0 Atbildēt

Varbūt tad beidzot sāks rēķināt ceļu noslodzes un optimizēt maršrutus, nevis atjaunos Rīga-Ērgļi priekš dažiem desmitiem cilvēku.

Keks 2.oktobris 2018 21:43
1 0 Atbildēt

Latvijas Valsts Ceļiem!

Nebūs naudas, tad kāpēc Jūs līdz šim piešķirto naudu notrallinājāt visādiem otkatiem? Kāda kvalitāte ir pašreiz atjaunotajiem ceļiem? Nekāda, jaunie asfalti viļņaini kā Baltijas jūra.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti