Olaines novada pašvaldība gatava atbalstīt divu līmeņu satiksmes mezgla izveidi pie Medemciema 65

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 31.janvāris 2020 10:04

Olaines novada pašvaldība nav apmierināta ar VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) plānu Medemciema krustojuma pārbūvei uz Jelgavas šosejas, aizliedzot kreisos pagriezienus, un ir gatava atbalstīt divu līmeņu satiksmes mezgla izveidi, aģentūrai LETA pauda novada domes priekšsēdētāja padomnieks Kristaps Kauliņš.

Olaines novada pašvaldība ir gandarīta, ka beidzot tiks veikta krustojuma rekonstrukcija, jo diskusijas ar LVC par rekonstrukciju, lai uzlabotu šajā krustojumā satiksmes organizāciju un drošību, norit jau no 2015.gada. Pašvaldība gan līdz galam nav apmierināta ar šādu risinājumu un nav to saskaņojusi. 

Pēc Kauliņā teiktā, pašvaldība, ņemot vērā, ka LVC jau sākotnēji atmeta divlīmeņu mezgla izbūves iespēju, izvirzīja trīs prasības. Vietvara uzskatīja, ka ir jālikvidē visi kreisie pagriezieni un jāizveido barjera un nožogojums, lai izslēgtu transporta un gājēju kustību, jāizveido autobusu pieturvietas platforma un gājēju celiņš līdz tunelim, kā arī jāparedz apgriešanās vietas abiem braukšanas virzieniem.

"Pēc projekta redzam, ka tiks pilnībā izpildītas visas prasības, izņemot vienu - LVC nevēlas veidot apgriešanās vietu virzienam Rīga-Medemciems, tas ir, lai nokļūtu no Rīgas Medemciemā, tā vietā piedāvājot maršrutu līdz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa divlīmeņu mezglam," komentēja Kauliņš. 

Šādu risinājumu pašvaldība neatbalsta, jo novirzīt transportu līdz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa krustojumam neesot pietiekami droši - ieskriešanās un bremzēšanas joslas esot par īsu un, izbraucot atpakaļ uz Jelgavas šosejas, veidojas krustošanās ar transporta plūsmu, kas brauc no Jelgavas virzienā uz Jūrmalu.

"Līdz ar to šeit ir krustošanās konfliktpunkts un potenciālas iespējas autoavārijām, turklāt tehniski ekonomiskā izvērtējumā ir redzams, ka risinājums septiņu kilometru līkuma dēļ ir nesamērīgi dārgs un 20 gados tas ceļa lietotājiem, pamatā Medemciema un Baložu pilsētas iedzīvotājiem, izmaksās līdz 15 miljoniem eiro," aprēķinājusi pašvaldība. 

Tagad Olaines novada dome uzskata, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls, kura projektēšanu un būvniecību vietvara ir gatava atbalstīt gan organizatoriski, gan finansiāli. Tā kā divlīmeņu satiksmes mezglu izprojektēt un izbūvēt nevar viena gada laikā, ir nepieciešams pagaidu risinājums, lai nodrošinātu drošu un ekonomiski pamatotu nokļūšanu no Rīgas uz Medemciemu un Baložiem, un to var panākt ar otras apgriešanās vietas izbūvi Jelgavas virzienā, uzskata pašvaldība.

"Šādu argumentētu viedokli jau iepriekš esam pauduši arī Satiksmes ministrijai un LVC, taču pagaidām nav izdevies pierādīt un pārliecināt par šāda risinājuma izbūvi. Arī pēc publiski sniegtās informācijas par plānotajiem darbiem atkārtoti mēģināsim pārliecināt ministriju un LVC par nepieciešamību mainīt plānotos darbus, paredzot visiemsatiksmes dalībniekiem droša un ekonomiski pamatota risinājuma izveidi šajā posmā," solīja novada mēra padomnieks.

Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt šā gada aprīlī-maijā. Paredezēts, ka šajā krustojumāsatiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.

Uz preses konferenci bija ieradušies vairāki desmiti vietējo iedzīvotāju, kuri ļoti skaļi pauda savu sašutumu un neapmierinātību ar krustojuma pārbūves plānu. Iedzīvotāji uzsvēra, ka ar viņiem neviens nav runājis par šiem plāniem un viņu viedoklis nav ņemts vērā. Iedzīvotāji uzskata, ka LVC ir izvēlējušies lētāko un iedzīvotājiem visneizdevīgāko risinājumu.

LVC informēja, ka Jelgavas šosejas posmam pie Medemciema ir veikta satiksmes drošības izpēte, kas norāda uz to, ka kreisais pagrieziens tur būtu likvidējams. Savukārt vēl vienas apgriešanās vietas izveide starp Medemciemu un divlīmeņa šķērsojumu nepaaugstinās satiksmes drošību, bet otrādi, jo ikviena apgriešanās vieta uz intensīvassatiksmes šosejas ar četrām braukšanas joslām ir potenciāli bīstama vieta. Turklāt, papildu apgriešanās vietas izbūvei nav pamata, ņemot vērā to, ka no Medemciema līdz divlīmeņu šķērsojumam ir tikai nedaudz vairāk nekā trīs kilometri.

LVC uzsvēra, ka Medemciema krustojums ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā. Valsts policijas dati liecina, ka kopš 2015.gada tur notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir viens bojā gājušais, viens cilvēks guvis smagus miesas bojājumus, bet 13 cilvēki - vieglus miesas bojājumus.

 
65 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janka 31.janvāris 2020 10:59
8 5 Atbildēt

un kur tā pašvaldība bija ātrāk ar saviem piedāvājumiem?

Protams, ka ignorēja visus plānus, jo cerēja, ka nekādus darbus nesāks, kamēr viņi iebildīs. Kad saprot, ka tomēr kaut ko darīs, tad redz - labā pašvaldība - ir gatava pat finansējumu piešķirt. Arguments, ka ceļa pārvads ir nedrošs, jo krustosies trajektorijas 2 vienā virienā braucošām plūsmām vispār neiztur kritiku, jo tas ir doršākis veids kā 2 plūsmas var krustoties.

Pieņemu, ka tāds pārvads, kā dome grib, kādu miljonu vai 2 vismaz varētu maksāt. No 21 miljona Olaines novada gada budžeta tas nav maz.

Kaut kā neliekas kopā, ka pašvaldība, kurā ir vairāk kā 20 tūkstoši iedzīvotāju tik ļoti uztraucas par mazāk kā 1000 Medamciemā dzīvojošo garāku braucienu, un kas interesanti - arī par Baložos dzīvojošajiem, kas vispār ir Ķekavas novads. Bet to, ka pretestība no Olaines novada domes ir, biju dzirdējis, jo kaut kas no domes vadības dzīvojot Medamciemā.

Nē, nu forši, ka LVC beidzot ir saņēmušies ierobežot Medamciema iedzīvotāju iespēju nosisties, bet tai pat laikā paši iedzīvotāji protestē.

p.s. šorīt tieši apgriešanās vietā uz Jelgavas šosejas pie Dalbes bija avārija, kurā iesaistīti 4 auto.

p.s.2 Nē, nu jau vairākus gadus pa to posmu gandrīz nebraucu, bet ir nācies tur redzēt gan to avāriju, kur ome ar mazu bērnu nomira, gan vēl kādas 5 avārijas tieši tajā krustojumā.

iciks 31.janvāris 2020 12:46
8 1 Atbildēt

Neesmu pārliecināts, ka pašvaldība tur ko finansētu. Divlīmeņu mezgli ir dārgi un visticamāk tad, kad sāktos runas par finansējumu, izrādītos, ka Olaine domājusi vien kādu procentiņu vai atkal būtu tā, ka kaut kas ne tā.

Kamēr līdz tam netiek, kas tad neskādē parunāt, lai vēlētājus iepriecinātu?

ridzinieks 31.janvāris 2020 18:13
8 0 Atbildēt

Dotētā pašvaldība taisās likt naudu galdā?"Muļķi laist vajag mācēt"(Fredis alias dipl.rež.A.Freidenfelds)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti