Vēja asociācija: Latvijas enerģētiskās neatkarības veicināšanai paredzētajā vēja elektrostaciju būvniecības likumprojektā ir daudz nepilnību - iAuto

Vēja asociācija: Latvijas enerģētiskās neatkarības veicināšanai paredzētajā vēja elektrostaciju būvniecības likumprojektā ir daudz nepilnību 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.maijs 2022 12:50

Latvijas enerģētiskās neatkarības veicināšanai paredzētajā vēja elektrostaciju būvniecības likumprojektā, ko otrdien, 17.maijā, apstiprināja valdība, ir daudz nepilnību, aģentūrai LETA norādīja Vēja enerģijas asociācijas pārstāvji.

Asociācija pašlaik strādā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM), lai novērstu nepilnības un kopīgi iesniegtu visām iesaistītajām pusēm pieņemamu redakciju Saeimas Tautsaimniecības komisijā, kad šis jautājums tiks skatīts.

Plašāku komentāru asociācija apņēmusies sniegt vēlāk, kad būs notikusi tālāka virzība saistībā ar šo likumprojektu.

Kā ziņots, lai veicinātu Latvijas enerģētisko neatkarību, valdība šodien atbalstīja likumu Par atviegloto kārtību vēja elektrostaciju būvniecībai enerģētiskās drošības un neatkarības veicināšanai.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) uzsvēra, ka tas ir pagaidu regulējums un sasniedzot 1000 megavatu uzstādītās jaudas, tas tiks atcelts un darbosies vispārīgā kārtība vēja parku izveidei.

Likumprojekts nosaka atvieglotu kārtību vēja elektrostaciju (VES), kuru kopējā jauda ir vismaz 50 megavati, un tai nepieciešamās infrastruktūras būvniecībai, līdz brīdim, kad šī likuma ietvaros sasniegta VES kopējā jauda 1000 megavati.

Kā skaidro VARAM, enerģijas ieguves veidu diversificēšanai un vēju enerģijas attīstības veicināšanai ir izšķiroša nozīme Latvijas un Eiropas Savienības enerģētiskās drošības stiprināšanai. Īpašu aktualitāti tam piešķir Krievijas īstenotais karš Ukrainas teritorijā un ar to saistītās sankcijas.

Lai mazinātu vismaz dažus no cenu svārstību riskiem - dabasgāzes cenu un emisijas kvotu cenu kāpumu, nepieciešams mazināt Latvijas atkarību no fosilo kurināmo, tajā skaitā dabasgāzes, izmantošanas un importa, uzsver VARAM.

Vēja parkiem tiks veikts ietekmes uz vidi sākotnējais izvērtējums. Papildus paredzēts sagatavot vadlīnijas, lai praktiski nodrošinātu pēc iespējas efektīvāku ietekmes sākotnējā izvērtējuma procedūru.

Plānots, ka par jaunveidojamiem vēja parkiem lēmumu pieņems Ministru kabinets, nosakot tiem nacionālo interešu objekta statusu.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 19.maijs 2022 17:44
0 0 Atbildēt

viena no lielākājām nepilnībām ir ka tiek veidota "atvieglināta procedūra" ... ja kāds būtu teicis, ka valsts un pašvaldību puse izdarīs visu, lai maksimāli ātri sniegtu nepieciešamo vērtējumu par projektu ievērojot visas vides prasības utml. tā būtu vien lieta, bet atvieglot procedūru ... tam jau precedūras tiek veidotas, lai garantētu minimālo nepieciešamo izpēti, lai kādu objektu varētu uzskatīt par drošu un nekaitīgu videi.

Ja mākslīgi tiek radīti šķēršļi vai tiek vilkts laiks, tas ir nepiedodami, taču nav "zaļā enerģija" nekas tāds ar ko vajadzētu "lekt gultā pirmajā vakarā un bez apdomas" ....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti