Pēdējās dienās pirms sankciju spēkā stāšanās Latvijā uzņemti vairāki kuģi ar degvielu no Krievijas 4

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.janvāris 2023 13:37

Latvijas uzņēmumi pēdējās dienās pirms sankciju spēkā stāšanās uzņēmuši vairākus lielus kuģus ar degvielu no Krievijas, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Pēc nedēļas Eiropas Savienībā (ES) spēkā stāsies Krievijas naftas produktu aizliegums, vēsta radījums un atzīmē, ka uzņēmumi steidz veidot degvielas uzkrājumus, sasniedzot importa rekordus. Rīgas ostā pēdējo divu nedēļu laikā ienākuši divi tankkuģi no Sanktpēterburgas.

Tankkuģa "NS Point" īpašnieks ir Krievijas valsts uzņēmums "Sovkomflot", bet tas peld zem Libērijas karoga. Pagājušā gada beigās tas izbraucis no Polijas ostas un 20.janvārī devies uz Sanktpēterburgas ostu. 22.janvārī "NS Point" atkal devās jūrā, un nākamās dienas vakarā ienāca Rīgas ostā, kur sācis pumpēt dīzeļdegvielu uzņēmumam "Naftimpeks" piederošajā terminālī. 25.janvāra rītā kuģis Rīgas ostu pametis un devies atpakaļ uz Sanktpēterburgu. Pēc dažādu avotu sniegtās informācijas, kuģī varējuši būt 15 000 līdz 40 000 tonnu dīzeļdegvielas 15 līdz 40 miljonu ASV dolāru vērtībā.

"Naftimpeks" uzsvēris, ka tā terminālis darbojas atbilstoši normatīvajiem aktiem un ievēro spēkā esošās sankcijas pret Krieviju. Klientu, kas pircis degvielu, uzņēmums atklāt nevarot, jo tas ir komercnoslēpums, taču minētais kuģis un visas darījumā iesaistītās puses bijušas pārbaudītas un neatrodas sankciju reģistros. Naftas produktu ievešana ES notikusi atbilstoši regulā noteiktam izņēmumam.

Tikai dažas dienas pirms "NS Point" Rīgas ostā ienācis tankkuģis "NS Pride". Arī tas pieder krievu "Sovkomflot", kuģo zem Libērijas karoga un ieradās no Sanktpēterburgas. Saskaņā ar neoficiālu informāciju, "NS Pride" piegādājis ap 15 000 tonnu 92.markas benzīna uzņēmumam "Pars termināls". Šajā uzņēmumā kā patiesie labuma guvēji norādīti Lietuvas pilsonis Mants Vismins un Armands Sadauskis, kurš kā patiesais labuma guvējs norādīts arī "Naftimpeks".

Kā vēsta raidījums, šonedēļ pie "Pars termināla" esot bijuši redzami desmitiem degvielas vedēju, liela daļa no kuriem bijuši ar Ukrainas numuriem. Pārvadātājiem esot bijuši "Orlen Lietuva" sertifikāti, taču uzņēmums noliedzis, ka šādu dokumentu būtu izdevis, uzsverot, ka janvārī neesot transportējis nekādus importa vai eksporta produktus caur Rīgas ostu.

Plānots, ka līdz 5.februārim, kad beigsies sankcijām pret Krievijas naftas produktiem noteiktie izņēmumi, Rīgā no Sanktpēterburgas ienāks vēl viens tankkuģis ar degvielas kravu.

Valsts ieņēmumu dienests skaidrojis, ka ir informēts, ka Rīgā ir ienākuši divi tankkuģi ar naftas produktiem, kas iekrauti Krievijas ostā. Šobrīd krievu degvielu varot ievest, uzrādot ilgtermiņa līgumus, kas noslēgti vēl pirms pagājušā gada jūnija, vai arī vienreizēja darījuma līgumu.

Rīga šajās tendencēs neesot unikāla. Izdevums "Politico" ziņoja, ka, gatavojoties aizlieguma spēkā stāšanās datumam, decembrī dīzeļa imports Eiropas reģionā sasniedza rekordu. Vairāk nekā trešā daļa no tā nāca no Krievijas. Naftas termināļi veidojuši krājumus, baidoties, ka februārī degvielas sāks trūkt.

 
Visi komentāri
 
Janka 30.janvāris 2023 14:41
0 1 Atbildēt

Nu ja! Iepērk no ruslandes, bet rāda uz eiropas biržu un CENA JĀCEĻ!!!!! Tikmēr l.hi latvijā arī pilda, jo uz darbu ir jābrauc... Un nedrīkst taisīt nekādas nesakncionētus piketus....

P.S. Es jau 2 gadus uz darbu braucu ar vilcienu un 30min jeb 3.1km ar kājām uz vienu galu gajiens no stacijas. Ta kā ja labi grib darbam nav jabūt tiešā tuvumā stacijai lai pārsēstos uz sabiedrisko...

Ja negrib tad iemeslus vienmer atrod, kāpēc labak sēdet savā privatajā metāla kastē un tad raudāt pie dus kad ir jāpilda bāka...

Mēnesī uz šo brīdi ietaupījums sanāk ~300€ degvielā vs 50€ vilciena mēnešbiļete... Ir starpība tikai lai nokļūtu uz darbu ik mēnesi...

Žora 30.janvāris 2023 19:09
0 0 Atbildēt

Labāk ir sēdēt darba kastē un atsist no klienta trīskāršu degvielas cenu!

Vate 30.janvāris 2023 16:28
1 1 Atbildēt

Tikai bizness, nauda1.vietā

kasinsh79 30.janvāris 2023 21:51
0 0 Atbildēt

Ekonomiski pamatots gājiens.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti