Premjers neizslēdz, ka LNG termināli varētu būvēt valsts 6

 
Nozare.lv | 9.februāris 2023 11:19

Ja Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa attīstītāji vai stratēģiskais investors prasīs valstij neadekvātas garantijas, tad nav izslēgts, ka termināli varētu būvēt pati valsts, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Viņš atklāja, ka ir iepazinies ar nesen saņemto vēstuli no AS "Skulte LNG Terminal", un tajā neesot minēti nekādi konkrēti skaitļi vai garantijas, kādas termināļa attīstītāji vai stratēģiskais investors vēlētos saņemt no valsts projekta īstenošanas gadījumā. Kariņš pauda neizpratni, ka "kāds kaut ko piedāvā darīt, un nevar uzrakstīt melns uz balta, ko grib".

Premjers solīja, ka nepieļaus situāciju, ka investors no valsts prasīs neiespējamus solījumus un garantijas. Piemēram, valsts nekad neuzņemšoties garantēt peļņu no termināļa būvniecības projekta. "Ja meklēs, lai garantē kaut kādu peļņu vai ko tamlīdzīgu, tas vispār ir izslēgts," sacīja Kariņš.

Valdības vadītājs neizslēdz iespēju, ka LNG termināli varētu būvēt pati valsts, ja tas izrādītos visizdevīgākais variants. Klimata un enerģētikas ministrija patlaban izvērtējot visas iespējas, kā LNG termināli varētu uzbūvēt.

Kā ziņots, gala lēmumu par tālāko Skultes LNG termināļa projekta virzību varētu pieņemt februārī pēc projekta attīstītāju AS "Skulte LNG Terminal" iesniegto priekšlikumu izvērtēšanas, intervijā aģentūrai LETA iepriekš teica klimata un enerģētikas ministrs Raimonds Čudars (JV).

Viņš atzina, ka situācija gāzes tirgū mainās dinamiski un arī tīklu pieejamība gāzes transportēšanai pašlaik atrodas izmaiņu procesā.

"Skultes terminālis ir lielā mērā kā pretgaisa aizsardzības sistēma. Mēs to pērkam par lielu naudu, bet nezinām, vai šaus," skaidroja Čudars, piebilstot, ka pašlaik no potenciālajiem termināļa attīstītājiem ir iesniegts priekšlikums par turpmāko sadarbību, paredzot "zināma veida garantijas", kuras valdība izskatīs un sniegs redzējumu, vai tās ir pieņemamas.

Klimata un enerģētikas ministrs uzsvēra, ka jebkurā gadījumā šobrīd ir situācija, kad ir Saeimas uzdevums, tāpēc jautājums par Skultes termināla attīstības vai izveides veidu būs tuvākā laika jautājums, ņemot vērā termiņu.

Jau vēstīts, ka "Skulte LNG Terminal" ir atraduši stratēģisko investoru un iesnieguši valdībā priekšlikumu ar vēlamajām sadarbības formām.

"Skulte LNG Terminal" ģenerāldirektors Renārs Miķelsons iepriekš teica, ka 13.janvārī kopā ar stratēģisko investoru Ministru kabinetā (MK) iesniegta vēstule, kurā apliecināta gatavība projektu realizēt, kā arī uzskaitītas vēlamās sadarbības formas, par kurām "Skulte LNG Terminal" vēlas runāt.

Priekšlikumi paredz administratīvos lēmumus, kas uzlabos termināļa konkurētspēju, un komerciālus līgumus par nākotnes jaudu izmantošanu. Tāpat varētu būt trešo pušu izņēmumi, kas ļauj slēgt līgumus par daļu no jaudām, kā arī cita veida atbalsta pasākumi, balstoties uz Eiropas praksi, skaidroja Miķelsons.

Investoru viņš neatklāja, taču stāstīja, ka tā ir liela kompānija, kurai ir termināļi arī citviet pasaulē. Viņš arī norādīja, ka tā nav biržā kotēta kompānija un ir gatava atklāt savu identitāti līdz ko būs reakcija no valdības. "Līdz ko stratēģiskais investors saņems ziņu no valdības par virzību projektā, tad arī būs gatavs nākt ar saviem līdzekļiem un tos ieguldīt," teica Miķelsons, uzsverot, ka apliecinājums no investora ir.

Pērn septembra beigās Saeima galīgajā lasījumā pieņēma valdības un Ekonomikas ministrijas virzīto likumprojektu, kas nosaka nacionālo interešu objekta statusa piešķiršanu Saulkrastu LNG terminālim, tā cauruļvada savienojumam ar dabasgāzes pārvades sistēmu un ar to saistītajām būvēm.

"Skulte LNG Terminal" reģistrēta 2016.gadā. "Skulte LNG Terminal" mājaslapā norādīts, ka uzņēmuma patiesie labuma guvēji ir Arnfins Unums un Pēteris Ragaušs. Vienlaikus 2022.gada maija otrajā pusē par 20% "Skulte LNG Terminal" akciju iegādi paziņoja degvielas tirgotājs AS "Virši-A".

 
Visi komentāri
 
Šerloks 9.februāris 2023 12:32
3 0 Atbildēt

Kaut kas tur nav tīrs.

Atceramies, kā hokeja halli arēna rīga gribēja būvēt pa 400miljoniem

uzbūvēja beigās kaut kur pa 4 miljoni

sportacentrs.com/hokejs/pc_202...c_riga_arena_l

650 9.februāris 2023 12:45
1 2 Atbildēt

Šo vassar (no lohiem) ira jāuzsāk iekakassēt progressīvo nodokli/Par! peldēšanos (Baltijass) jūŗā. Kaut/kur tā/pa 4eur/gab līdz/kulei un/vai 8,95eur Līdz Kaklam.Jā.

Jājā.

HE 9.februāris 2023 13:06
1 1 Atbildēt

Jabūvē ir kompaktā ātomelektrostacija, tas gāzes termināls pēc gada vai diviem nevienam nebūs vajadzīgs, toties elektrība būs nepieciešama arvien vairāk un vairāk.

650 9.februāris 2023 13:12
1 1 Atbildēt

-nākotne ir Pārvietojamajās (mobīlajājās) elektro stacijās.

Tajās ar to iekombinēto dīzeļ deg vielas mucu.Kuru augstāko aprindu mobīlās izklaides cienītāji nupat mobīli izmantoja elektro mobīlo mobīļu mobīlajai apgādei ar mobilitātei nepieciešamajiem mobīlajiem energo resursiem. Jā.

Z 10.februāris 2023 7:14
1 0 Atbildēt

savulaik kāpostpilsēta pat naudiņu deva, lai to termināli uzbūvētu Latvijā... bet tā kā valdošajām aprindām pārāk daudz pietuvināto būvnieku bija un īstā naudas apguvēja(atkatu devēja) meklēšana tā ieilga, ka leiši savu kuģeli paspēja noīrēt... nu tagad gan leiši līdz Inčukalnam vairs netiek, jo tik nekvalitatīvu trubu no Klaipēdas uzbūvēja, ka šī pat uzsprāga, bet nu jau no otra gala lēnie esti savu termināli pamēģināja uzbūvēt, tik viena škāde šiem, kamēr piestātni taisīja, vēl lēnākie somi viņu kuģeli savā krastā noenkuroja... uz estiem truba jau no padumjajiem laikiem, līdz somiem esti savu trubu sen uzlika, lai gazproma gāzi no somiem varētu pirkt, tagad caur viņiem ar Inčukalnu var pildīt, bet te mūsu zaglīgais piekariņš saprot, ka čomaki ar kovidmiljardiem tā iebaroti, ka nerimstās un prasa vēl, tāpēc tagad arī savam terminālim valsts budžetu varēs izlaupīt, lai gan sen zināms, ka Brisele tur naudu nepiemetīs ne kapeikas, to žūksni sen jau leiši savāca... kārtējā, nevienam nevajadzīgā būve, kuru vajadzēja pirms desmit gadiem, nevis šobrīd...

Krotow 10.februāris 2023 10:25
0 0 Atbildēt

Pirmie 2 teikumi bija Ok. Pec tam gan panesās konspiroloģija

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 4

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 27

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti