Kā piedzīt zaudējumus par bedrē pārsistu auto riepu? 43

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Rolands Neilands speciāli iAuto | 20.februāris 2019 19:23

Zvērināts advokāts Dr. iur. Rolands Neilands sniedz padomus, kā piedzīt zaudējumus par bedrē pārsistu auto riepu + atlaide juridisko jautājumu kārtošanai ar paroli #iAuto

Ceļu satiksmes likuma 6. pantā ir noteikts ceļu pārvaldītāju pienākums nodrošināt, lai:

  1. ceļš pastāvīgi tiktu uzturēts satiksmei drošā stāvoklī atbilstoši normatīvajiem aktiem un standartiem ceļu satiksmes drošības jomā;
  2. nekavējoties tiktu novērsti šķēršļi, kas traucē satiksmi un apdraud tās drošību, bet, ja tas nav iespējams, nodrošināt bīstamo vietu aprīkošanu ar atbilstošiem satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem līdz šo šķēršļu likvidēšanai.

Gadījumos, kad šie pienākumi nav izpildīti un to rezultātā ir radušies zaudējumi, piemēram, automašīnai ir pārsista riepa bedrē, kas nav norobežota, ceļu pārvaldītājam auto īpašniekam ir jāatlīdzina radušies zaudējumi. Pienākums atlīdzināt zaudējumus izriet arī no Civillikuma normām.

Normāla situācija būtu, ka pēc zaudējumus pamatojošu dokumentu saņemšanas no auto īpašnieka ceļu pārvaldītājs labprātīgi segtu auto īpašniekam radušos zaudējumus. Taču dzīvē parasti tā nenotiek. Līdz ar to auto īpašniekam ir trīs iespējas atkarībā no tā, vai ir KASKO apdrošināšana vai nav.

Ja ir KASKO apdrošināšana, tad jārīkojas precīzi, kā ir norādīts līgumā ar apdrošinātāju, piesakot apdrošināšanas gadījumu. Veiksmīgi saņemot apdrošināšanas atlīdzību, auto īpašniekam problēma būs atrisināta, ja vien nebūs jāsedz pašrisks.

Gadījumos, kad nav KASKO apdrošināšana, auto īpašniekam ir divas iespējas – samierināties ar ciestajiem zaudējumiem un neko nedarīt vai piedzīt zaudējumus no ceļa pārvaldītāja.

Ja automašīnas īpašnieks nolemj piedzīt zaudējumus, tad vēlams veikt šādas darbības:

  1. nepamest notikuma vietu;
  2. izsaukt policiju ceļu satiksmes negadījuma protokola sastādīšanai;
  3. nofotografēt bedri un pārsisto auto riepu/disku;
  4. nomainīt riteni vai izsaukt auto evakuatoru;
  5. saglabāt visus izdevumus apliecinošos čekus par remonta izdevumiem.

Nākamais solis ir iesnieguma rakstīšana ceļa pārvaldītājam, lūdzot segt radušos zaudējumus. Iesniegumam jāpievieno policijas sastādītais protokols, fotogrāfijas un izdevumus pamatojošos čekus. Ja ceļu pārvaldītājs atsaka segt zaudējumus, tad jāceļ prasība tiesā.

Tā kā šādas prasības summa visticamāk nepārsniegtu 2500 EUR, tā būtu vienkāršotas procedūras lieta, kuru ir iespējams izskatīt bez tiesas sēdes, kas nozīmē mazākus juridiskās palīdzības izdevumus. Lai celtu šādu prasību, ieteicams saņemt kvalificētu juridisko palīdzību. Protams, var arī pats sagatavot prasības pieteikumu, bet tad vēlams zināt, kā to pareizi darīt, lai nepieļautu kļūdas, kas var ietekmēt tiesvedības ilgumu un rezultātu.

CIK TAS MAKSĀ?

Valsts nodeva prasībās līdz 2134 EUR ir 15% no prasības summas, bet ne mazāk par 70 EUR. Ar lietas izskatīšanu saistītie izdevumi ir 3,20 EUR, ja ir viens prasītājs un viens atbildētājs. Pozitīva tiesas sprieduma gadījumā šie izdevumi, kā arī izdevumi par zvērināta advokāta sniegto juridisko palīdzību tiks piespriesti no ceļu pārvaldītāja. Prasībās līdz 8500 EUR tiek atlīdzināta advokāta atlīdzība līdz 1275 EUR, ja lieta ir izskatīta tikai pirmās instances tiesā. Ja lieta ir izskatīta arī apelācijas instances tiesā, tad tiek atlīdzināta advokāta atlīdzība līdz 2550 EUR.

Katrā ziņā autovadītājam pašam ir brīva izvēle – vai samierināties ar ciestajiem zaudējumiem vai celt prasību tiesā par zaudējumu piedziņu. Par labu otram variantam runā tiesu prakse.

Īpašais piedāvājums iAuto lasītājiem!

  • Ar paroli #iAuto saņem 20% atlaidi juridiskai palīdzībai
  • Ar paroli #iAuto saņem 60% atlaidi tieši "bedrīšu lietās"

Zvērināts advokāts Dr. iur. Rolands Neilands, tālr. 27779955, e-pasts: rolands@neilands.lv

 
43 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nja 20.februāris 2019 22:06
9 4 Atbildēt

Tu laikam bedres Rīgā neesi redzējis. Dažas ir tādas, kurās iebraucot mašīna tur arī paliks, jo bedre ir dziļāka kā auto klīrenss! Un ja ceļu sedz ūdens, tad veiksmi pamanīt. Teiksi gar malām peļķei mētājas asfalta gabali? Da bļin kur RĪgā tādi tagad nemētājas. Ja atļautais ātrums ir 90 km/h un uz ceļa neliecina nekas, ka tas ir izkusis, tad tā ir ceļu uzturētāju nolaidība, ceļu uzturētājam ir jāuzstāda zīmes, jānorobežo bedres! Tak uz priekšu, lai sakarina visā Rīgā zīmes 30 un ka ceļu nav, bet nekā, vis taču normāli. Tad nu arī braucu ar maksimāli atļauto ātrumu. Sanāk ka autovāditāji maksā nodokli un mož man pašam vēl bedrītes vajag aizlāpīt, tajā pašā laikā ceļu uzturētāji vienmēr varēs atšauties ar tekstiem nebrauci pietiekami lēni? Nokāp no velosipēda un iekāp automašīnā!

viencexperc 20.februāris 2019 21:53
7 13 Atbildēt

Un patiesībā, to viegli pierādīt.

Ja ceļš ir bedrains ( sevišķi, ka ir uzlikta zīme par ceļa stāvokli

)

Un ja cilvēks pārsit riepu braucot 100 km/h ( vai 90) ( jo mazākā ātrumā normālam auto pārsist riepu NAV iespējams). Protams, ir lūžņi, kuri jūk paši no sevis, pat neiebraucot bedrē.

Tad tas nozīmē, ka cilvēks nav ievērojis CSN. Par to pienakas sods un automātiski prasība tiesā anulējas, jo tā balstīta uz adminstratīvo pārkāpumi.

Pat ja zīmes nav, bet pirms liktenīgās bedres bija citas bedres, tad tas pats scenārijs.

Vienīgais veids, kad varētu iztiesāt ( ja es būtu apdrošinātājs vai tā advokāts) ir tad, ja ceļš ideāli līdzens, ir viena bedre, kura atrodas aiz līkuma.

Laaciz 21.februāris 2019 8:04
7 1 Atbildēt

Tātad pēc Tevis rakstītā sanāk, ka pilsētā jābrauc uz 30, ārpus uz 70 vai pat mazāk, jo, ja nu bedre trāpās. Savādāk pats vien esi lohs, jo ceļi jau nav jāuztur. Maz esi redzējis bedres Rīgā? Izvairies no vienas trāpi citā. Tad vēl sakritušie kanalizācijas vāki viens pie otra.

Tu laikam esi no tās cilvēku grupas, kuriem visi citi ir lohi, bet pats ir visu zinošs un mākošs zelta gabaliņš.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Hyundai ST1 – komerctransports mazajiem uzņēmējiem

Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai izstrādājis minivenam Staria līdzīgu daudzfunkcionālu furgoniņu "Service Typ 1", ko varēs izmantot dažādu kravu transportēšanai. Lasīt vairāk

 

Šī auto cena patīkami pārsteidz! Bet vai tas ir vienīgais...? (+VIDEO) 3

Mūsu rīcībā ir kāds līdz šim Latvijā vēl neredzēts auto. To izmēģināt aicināsim mūsu uzticamo draugu, radio dīdžeju un kvēlu autoceļotāju Egonu Reiteru. Lai maksimāli koncentrētos uz šī auto tehniskajiem dotumiem un gaitas komfortu, Egonu automobilī mēs iesēdināsim ar aizsietām acīm un līdz pat brauciena beigām neatklāsim viņam šī auto nosaukumu. Lasīt vairāk

 

Satiksmes autobusa un vieglās automašīnas sadursme Rīgā (+ FOTO) 25

Rīgā, Zolitūdē, Gramzdas un 15.līnijas krustojumā šodien, 15. martā, notikusi sadursme starp satiksmes autobusu un vieglo automašīnu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti