Kā piedzīt zaudējumus par bedrē pārsistu auto riepu? 43

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Rolands Neilands speciāli iAuto | 20.februāris 2019 19:23

Zvērināts advokāts Dr. iur. Rolands Neilands sniedz padomus, kā piedzīt zaudējumus par bedrē pārsistu auto riepu + atlaide juridisko jautājumu kārtošanai ar paroli #iAuto

Ceļu satiksmes likuma 6. pantā ir noteikts ceļu pārvaldītāju pienākums nodrošināt, lai:

  1. ceļš pastāvīgi tiktu uzturēts satiksmei drošā stāvoklī atbilstoši normatīvajiem aktiem un standartiem ceļu satiksmes drošības jomā;
  2. nekavējoties tiktu novērsti šķēršļi, kas traucē satiksmi un apdraud tās drošību, bet, ja tas nav iespējams, nodrošināt bīstamo vietu aprīkošanu ar atbilstošiem satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem līdz šo šķēršļu likvidēšanai.

Gadījumos, kad šie pienākumi nav izpildīti un to rezultātā ir radušies zaudējumi, piemēram, automašīnai ir pārsista riepa bedrē, kas nav norobežota, ceļu pārvaldītājam auto īpašniekam ir jāatlīdzina radušies zaudējumi. Pienākums atlīdzināt zaudējumus izriet arī no Civillikuma normām.

Normāla situācija būtu, ka pēc zaudējumus pamatojošu dokumentu saņemšanas no auto īpašnieka ceļu pārvaldītājs labprātīgi segtu auto īpašniekam radušos zaudējumus. Taču dzīvē parasti tā nenotiek. Līdz ar to auto īpašniekam ir trīs iespējas atkarībā no tā, vai ir KASKO apdrošināšana vai nav.

Ja ir KASKO apdrošināšana, tad jārīkojas precīzi, kā ir norādīts līgumā ar apdrošinātāju, piesakot apdrošināšanas gadījumu. Veiksmīgi saņemot apdrošināšanas atlīdzību, auto īpašniekam problēma būs atrisināta, ja vien nebūs jāsedz pašrisks.

Gadījumos, kad nav KASKO apdrošināšana, auto īpašniekam ir divas iespējas – samierināties ar ciestajiem zaudējumiem un neko nedarīt vai piedzīt zaudējumus no ceļa pārvaldītāja.

Ja automašīnas īpašnieks nolemj piedzīt zaudējumus, tad vēlams veikt šādas darbības:

  1. nepamest notikuma vietu;
  2. izsaukt policiju ceļu satiksmes negadījuma protokola sastādīšanai;
  3. nofotografēt bedri un pārsisto auto riepu/disku;
  4. nomainīt riteni vai izsaukt auto evakuatoru;
  5. saglabāt visus izdevumus apliecinošos čekus par remonta izdevumiem.

Nākamais solis ir iesnieguma rakstīšana ceļa pārvaldītājam, lūdzot segt radušos zaudējumus. Iesniegumam jāpievieno policijas sastādītais protokols, fotogrāfijas un izdevumus pamatojošos čekus. Ja ceļu pārvaldītājs atsaka segt zaudējumus, tad jāceļ prasība tiesā.

Tā kā šādas prasības summa visticamāk nepārsniegtu 2500 EUR, tā būtu vienkāršotas procedūras lieta, kuru ir iespējams izskatīt bez tiesas sēdes, kas nozīmē mazākus juridiskās palīdzības izdevumus. Lai celtu šādu prasību, ieteicams saņemt kvalificētu juridisko palīdzību. Protams, var arī pats sagatavot prasības pieteikumu, bet tad vēlams zināt, kā to pareizi darīt, lai nepieļautu kļūdas, kas var ietekmēt tiesvedības ilgumu un rezultātu.

CIK TAS MAKSĀ?

Valsts nodeva prasībās līdz 2134 EUR ir 15% no prasības summas, bet ne mazāk par 70 EUR. Ar lietas izskatīšanu saistītie izdevumi ir 3,20 EUR, ja ir viens prasītājs un viens atbildētājs. Pozitīva tiesas sprieduma gadījumā šie izdevumi, kā arī izdevumi par zvērināta advokāta sniegto juridisko palīdzību tiks piespriesti no ceļu pārvaldītāja. Prasībās līdz 8500 EUR tiek atlīdzināta advokāta atlīdzība līdz 1275 EUR, ja lieta ir izskatīta tikai pirmās instances tiesā. Ja lieta ir izskatīta arī apelācijas instances tiesā, tad tiek atlīdzināta advokāta atlīdzība līdz 2550 EUR.

Katrā ziņā autovadītājam pašam ir brīva izvēle – vai samierināties ar ciestajiem zaudējumiem vai celt prasību tiesā par zaudējumu piedziņu. Par labu otram variantam runā tiesu prakse.

Īpašais piedāvājums iAuto lasītājiem!

  • Ar paroli #iAuto saņem 20% atlaidi juridiskai palīdzībai
  • Ar paroli #iAuto saņem 60% atlaidi tieši "bedrīšu lietās"

Zvērināts advokāts Dr. iur. Rolands Neilands, tālr. 27779955, e-pasts: [email protected]

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 20.februāris 2019 19:32
5 0 Atbildēt

Tiesa pārsvarā neatlīdzina prasītāja darba kavējumus (negūto peļņu) tiesvedības laikā!

Ja alga ir apkopējas līmenī vai tavā vietā strādā citi, tad var tiesāties, ja alga ir kāds kvarts par stundu, tad tiesvedība par vienu sajātu ripuli ir pamatīgi zaudējumi summā!

--------------

Tieši šo aspektu izmanto ļoti daudzi no kuriem vajadzētu piedzīt, tai skaitā ceļu uzturētāji un apdirsinātāji!!

fsdfw3f3wfsd 20.februāris 2019 20:04
1 0 Atbildēt

Kas ir "kvarts"?

solaris 20.februāris 2019 20:18
0 0 Atbildēt

A quarter is one-fourth, ¼, 25% or 0.25

Viņš domāja ceturto daļu no simtnieka, tas ir 25 eiro.

Jānis 20.februāris 2019 20:17
2 1 Atbildēt

Ar paroli #iAuto saņem 20% atlaidi juridiskai palīdzībai

Ar paroli #iAuto saņem 60% atlaidi tieši "bedrīšu lietās"

veči, kauns jums ir vai nav???

iAuto 21.februāris 2019 8:47
4 0 Atbildēt

Par ko? Par to, ka Tev ir izskaidrots, kā pats vari mēģināt piedzīt zaudējumus? Par to, ka ir uzskaitīt punkti, kas jāizpilda, lai varētu pierādīt zaudējumus?

Vai ari par to, ka ielikām jurista kontaktus, kurš strādā ar šīm lietām un viņš ir gatavs samazināt honorāru, lai cilvēki vairāk vērstos pret ceļa uzturētājiem?

Uzskatu, ka tieši šādas prasības par zaudējumu atlīdzināšanu daudz efektīvāk uzlabos ceļa kvalitāti.

GB12 21.februāris 2019 10:04
0 0 Atbildēt

Nedomāju... kamēr atbildīgajiem nebūs jāsāk maksāt no savām personīgajām kabatām.

z 20.februāris 2019 21:29
3 1 Atbildēt

advokātam džeriņam uzradies konkurents? ceru ka šis vismaz piecās lietās no simta spēs gūt panākumus...

viencexperc 20.februāris 2019 21:43
6 13 Atbildēt

Es atkārtošos, ko nesen rakstīju.

Visa tā "bedrīšu" tiesāšanās ir krāpniecisks gadījums ar savu nemākulību vai nekoptu ( lūzni) auto piedzīt kaut kādu naudu.

Tas ir tas pats, kas apdrošinat māju pret ugunsnelaimi, un tad iekurt ugunskuru istabas vidū.

Visus tos "pārsitējus" kuri neievēro CSN 99.punktu pašus vajag sodīt par krāpšanu.

Žēl, ka apdrošinātāji ir lojāli, un tiesās tikai aizstāvas, nevis sniedz pretprasību par naudas izspiezšanu un krapšanu.

...

99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, !!!!!!!!!! transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa !!!!!!!!!!!!!!!!! un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).

viencexperc 20.februāris 2019 21:53
7 11 Atbildēt

Un patiesībā, to viegli pierādīt.

Ja ceļš ir bedrains ( sevišķi, ka ir uzlikta zīme par ceļa stāvokli

)

Un ja cilvēks pārsit riepu braucot 100 km/h ( vai 90) ( jo mazākā ātrumā normālam auto pārsist riepu NAV iespējams). Protams, ir lūžņi, kuri jūk paši no sevis, pat neiebraucot bedrē.

Tad tas nozīmē, ka cilvēks nav ievērojis CSN. Par to pienakas sods un automātiski prasība tiesā anulējas, jo tā balstīta uz adminstratīvo pārkāpumi.

Pat ja zīmes nav, bet pirms liktenīgās bedres bija citas bedres, tad tas pats scenārijs.

Vienīgais veids, kad varētu iztiesāt ( ja es būtu apdrošinātājs vai tā advokāts) ir tad, ja ceļš ideāli līdzens, ir viena bedre, kura atrodas aiz līkuma.

Cietējs 23.februāris 2019 1:15
0 0 Atbildēt

Lašara esi, ja doma ka riepas plist uz 100km/h. Es vasara parsitu uz 20-30km/h kad braucot par tramvaja sliedem atsitu disku pret asu bedres malu. Vienu sezonu R18 labu vasareni parsitu- dusma bija ritiga pari pa 100,-€ skade. Uz priekšdienam izsaukshu policiju. Vai ari japerk letas riepas kas dilst 2x atrak- bet nebus asara jabirdina ,kad bedre parsitis paris desmitus nevis simtus vertu riepu. ????????‍♂️????

viencexperc 20.februāris 2019 22:01
6 9 Atbildēt

Un vēl, katram riepu pārsitējam - tiesības nost, un likt iemācīties CSN.

Jo es domāju, ka to 99.punktu neviens pat nav zinājis. Sevišķi redzu, pēc mīnusu skaita komentāram.

Ārpus apdzīvotām vietām NAV jābrauc uz 90. Jābrauc NE VAIRĀK kā 90. Tās ir divas dažādas lietas.

Nja 20.februāris 2019 22:06
9 4 Atbildēt

Tu laikam bedres Rīgā neesi redzējis. Dažas ir tādas, kurās iebraucot mašīna tur arī paliks, jo bedre ir dziļāka kā auto klīrenss! Un ja ceļu sedz ūdens, tad veiksmi pamanīt. Teiksi gar malām peļķei mētājas asfalta gabali? Da bļin kur RĪgā tādi tagad nemētājas. Ja atļautais ātrums ir 90 km/h un uz ceļa neliecina nekas, ka tas ir izkusis, tad tā ir ceļu uzturētāju nolaidība, ceļu uzturētājam ir jāuzstāda zīmes, jānorobežo bedres! Tak uz priekšu, lai sakarina visā Rīgā zīmes 30 un ka ceļu nav, bet nekā, vis taču normāli. Tad nu arī braucu ar maksimāli atļauto ātrumu. Sanāk ka autovāditāji maksā nodokli un mož man pašam vēl bedrītes vajag aizlāpīt, tajā pašā laikā ceļu uzturētāji vienmēr varēs atšauties ar tekstiem nebrauci pietiekami lēni? Nokāp no velosipēda un iekāp automašīnā!

zzz 21.februāris 2019 12:06
1 3 Atbildēt

gribētos gan zināt, kurā Rīgas ieliņā atļauts tādiem debīliķiem kā tu, maukt uz 90?

Nja 21.februāris 2019 18:01
1 0 Atbildēt

Virzienā no Rīgas uz Jūrmalu un otrādi atļautais ir 90km/h

Un cilvēks kurš ievēro atļauto uzreiz ir debīls? Vot laiki pienākuši.

he 22.februāris 2019 15:14
0 0 Atbildēt

rieņus izlauzt un riepas pārsist var arī krienti lēnākā ātrumā kā uz 90km/h.

Viss atkarīgs no riepas augstuma un bedres dziļuma un asuma. Reizēm var pietikt arī ar 30km/h kā redzam delfos.

Freijers 21.februāris 2019 7:53
2 0 Atbildēt

Reti populistisks tirsējs, nekas vairāk...domājams, ka apdrošinātājiem un ceļu uzturētājiem, ka tiesā tikai aizstāvās ir drusku vairāk prātiņa nekā pašam...tātad vadītājam būtu jāparedz katra bedre, seviški ar asiem stūriem, aku vāki, utt. Tad jau labāk pavasarī uzreiz ar 20 km/h, ja nu pēkšņi bedre iznirst. CSN vajadzētu šādus pantus koriģēt, lai nedotu iespēju tukšdirsējiem un pelnu kaisītājiem kur vispār pieķerties.

P.S. Sevišķi apdāvinātiem - katram likumam arī ir likuma gars, ko normālās zemēs (nevis idiotu - pantu atreferantu) arī lielākoties ņem vērā, un likuma gars šajā gadījumā noteikti nenozīmē, ka braucot likuma ietvaros (praktiski arī ar +10, jo par to brīdina tikai) esi pats vainīgs, ka iebrauci bedrē un ratu pārsiti !

P.S.2 Prieks, ka Džeriņa lietai ir sekotāji, tīkai tā var arī atbildību no pretējās puses panākt !

Laaciz 21.februāris 2019 8:04
7 1 Atbildēt

Tātad pēc Tevis rakstītā sanāk, ka pilsētā jābrauc uz 30, ārpus uz 70 vai pat mazāk, jo, ja nu bedre trāpās. Savādāk pats vien esi lohs, jo ceļi jau nav jāuztur. Maz esi redzējis bedres Rīgā? Izvairies no vienas trāpi citā. Tad vēl sakritušie kanalizācijas vāki viens pie otra.

Tu laikam esi no tās cilvēku grupas, kuriem visi citi ir lohi, bet pats ir visu zinošs un mākošs zelta gabaliņš.

eidis 21.februāris 2019 16:55
0 0 Atbildēt

Es gan gribētu PAĻAUTIES uz ceļu. Nav taču Čuvašija

KOMA 21.februāris 2019 0:21
2 0 Atbildēt

Diemžēl arī es nepamanīju bedri, kuras vēl pirms sešām stundām nebija, jo centos izvairīties no citas bedres, kurā savukārt bija iepriekšējā dienā, bet bija aizlipināta ar nanotehnoloģisko "gan jau turēs" asvaltu. Jā zinu, pats vainīgs (©Jakrins) , tikai šobrīd acvalt... tā teikt... betona segums maiņa savu agregātstāvokli gana strauji.

Jaunais 21.februāris 2019 8:18
3 0 Atbildēt

Un tagad pasaki man un pārējiem. Es braucu uz 55 vietā kur bija 70 (bija slikti laika apstākļi) un vienalga pārsitu riepu. Uz cik tad man vajadzēkja braukt? Uz 10km/h laikam .... Sniga sniegs kopā ar lietu. Uz ceļa bija ūdens. Kamēr pats nesaskaries tikmēr vari te gudri runāt. Neskatoties uz Tevu attieksmi, tomēr nenovēlu Tev nonākt tādā situācijā. Pat īsti riteni nevar nomainīt. Garāmbrauciešie nolej no galvas līd kājām. Brrr...

Jaunais 21.februāris 2019 8:19
1 0 Atbildēt

Tas bija domāt viencexperc

Jaunais 21.februāris 2019 8:21
0 0 Atbildēt

Braucu jau no 1997 gada. Riepu pārsitu pirmoreiz mūžā. Katram var gadīties. Braucu cauru gadu.

Kanibaals 21.februāris 2019 8:34
2 6 Atbildēt

Nevajag pirkt riepas Maximā (©Jakrins)

iAuto 21.februāris 2019 8:42
3 0 Atbildēt

Nesapratu repliku. Kāds sakars? Es esmu pārsitis bedrē Michelin PILOT SPORT riepu, kur to es pirku?

Jaunais 21.februāris 2019 14:19
0 0 Atbildēt

Aplams priekšstats. Kā varat droši apgalvit, ka riepa pirkta MAXIMā. Nevajag jau tēlot pārgudro. Principā riepa jau netika saplēsta, bet sitiens bija tāds, ka momentā bija tukša. Visuāli jau OK, bet potenciāls uz bumbuļiem. Un piedevām vēl nebija nekāda zemprofila, bet standarta 205/55 R16. Daži tik gudri komentē, it būtu klāt stāvējuši.

Kanibaals 21.februāris 2019 22:29
0 0 Atbildēt

Ko jūs man braucat virsū, iekavās ieliku autoru šim domugraudam.

he 22.februāris 2019 15:19
0 0 Atbildēt

klausoties Jakrinu, nevar saprast viņš tiešām pats ir tik stulbs vai visus citus uzskata par pilnīgiem idiotiem?

Pēteris 21.februāris 2019 8:33
6 3 Atbildēt

Kāda velna pēc ir kaut kas jāpiedzen. Tam ir KASKO.

Nja 21.februāris 2019 8:37
3 6 Atbildēt

Nu labi, ir tev KASKO, tu dēļ vienas sūda riepas taisīsi KASKO un nākamgad maksāsi dārgāk par KASKO? Apdrošina'tāji mīnusos nepaliks, aizmirstiet! Es neisprinsgtu uz sīkumiem un tādēļ ņemu ar pašrisku, bet riepu bojājumu principa pēc iztiesātu. Ja visi iesniegs prasības,tad būs cita attiekmse. Šobrīd lētāk ir samaksāt dažiem par riepām, nevis ceļu visiem sataisīt.

Pļurkt 21.februāris 2019 9:27
0 3 Atbildēt

Tieši tā! Apdirsinātājs jau parādā nepaliks un no tevis paša nodīrās nākamajās reizēs ar krietnu uzviju!

Man pēc tam ka sapliķēja mašīnai pus priekšu nākamjā gadā noņēma visas atlaides nost. Par ko??? Es vainīgs nebiju un izdarīt nevarēju pilnīgi neko. Uzmetiens par ielocīto disku + atlaižu likvidēšana pielika galīgo punktu jebkādām ne obligātām polišu iegādēm!!

------------

Es par KASKO kopsummā biju samaksājis vairākas reizes vairāk kā šie man izmaksāja par negadījumu (pat ja iekļautu to bojāto disku).

Pēteris 21.februāris 2019 18:53
2 0 Atbildēt

KASKO sadārdzinājums ir tikai gadījumos ja pie bojājuma vainojams apdrošinātais. Bedres gadījumā apdrošinātājs pats cīnās ar ceļu/ielu uzturētāju par regresa prasību!

Pļurkt 21.februāris 2019 19:10
0 0 Atbildēt

Manā gadījumā bija stirna, no ceļa malā esoša ābeļdārza izlidoja kā raķete un lecienā piezemējās uz mana auto kreisā luktura ar ragiem sadriskājot visu kapotu, ar priekšējo riteni tai pārbraucu pāri, un tāda izstaipīta noripoja no ceļa. Es ne tikai nobremzēt nepaspēju, bet pat pieskarties pie bremžu pedāļa nepaspēju!

Pēteris 22.februāris 2019 8:40
0 0 Atbildēt

Ja palielināja prēmiju, tad apdrošināšanas kantoris pašvaks.

Noskrāpētas durvis lielveikala stāvlaukumā, kā bija 490 eiras, tā palika.

GB12 22.februāris 2019 13:44
0 0 Atbildēt

Apdrošinātājiem jēdziens vainīgs nozīmē tā - mēs no Pētera saņēmām summu x, izmaksājām summu y. Ja y ir lielāks par x, tad Pēteris ir vainīgs. Nu, par vidu jā - vēl skatās, vai ir iespējams kaut ko regresā atgūt atpakaļ. Tad y jeb Pētera vainas pakāpi var samazināt

Pļurkt 22.februāris 2019 14:16
0 0 Atbildēt

Summu gadā vai pa visu apdrošināšanas laiku konkrētam vāģim?

Kanibaals 21.februāris 2019 22:31
2 0 Atbildēt

Kur tad palika KASKO bedres?

GB12 22.februāris 2019 13:45
0 0 Atbildēt

Ir tāds produkts joprojām. Piedāvā BTA. Bet nu jau maksā 30 euro, izmaksājamo summu gan nepalielinot. Un jā - zemprofilus nedrošina.

Nja 21.februāris 2019 9:14
2 0 Atbildēt

Noteikti viss slēpjas - (©Jakrins), ironija, ka vainīgi ir paši autovadītāji, nevis domnieki ;) Paskatieties kā Niliņš runāja pēc kratīšanas mājās, apraudāties varēja.

smaidiigais 21.februāris 2019 10:12
3 1 Atbildēt

nevajag pirkt mašīnas, kam riepu vietā gumijas ādiņa, jo tā 'labāk izskatās' Braucu 25 gadi, riepu pārsitu vienu reizi 90. gados, kad Ford Sierra nabadzības dēļ uzliku mazāka izmēra lētākās atjaunotās riepas.

Bet, tas kas Rīgā darās - tas nav tikai Rīgā . Citur arī asfalts kūst.

he 22.februāris 2019 15:26
0 0 Atbildēt

super ieteikums! Varbūt vēl iesaki visiem pirkt apvidus auto, tad bedres varēs arī neremontēt...

Ne visiem auto var uzlikt balonus.

p.s. nē, šogad neesmu pārsitis riepu. Bet iepriekš vienā gadījumā iebraucu šķietami nelielā bedrītē, kur riepa gaisu nolaida tik pēc 10-15km, otrā reizē ar balonriepu, uzbraucu uz kaut kāda betona kluča, kurš mētājās labam asfaltam pa vidu.

z 21.februāris 2019 12:04
0 1 Atbildēt

gribētos gan zināt, kurā Rīgas ieliņā atļauts tādiem debīliķiem kā tu, maukt uz 90?

he 22.februāris 2019 15:29
0 0 Atbildēt

iemācies Rīgu.

No Jūrmalas, Jelgavas un šķiet arī Siguldas puses iebraucot/izbraucot atļautais ātrums ir 90km/h.

Bet vispār komentārs, man šķiet, ka galvenokārt bija par Rīgu, bet 90km/h bija pieminēti kā vispār Latvijā atļautais ātrums nevis konkrēti par Rīgu.

Kanibaals 21.februāris 2019 22:32
0 0 Atbildēt

Bet vispār sekojiet līdzi riepu spiedienam. Pustukšu riepu viegli pārsist gan arī dabūt skrūvi.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

NOx normas nebaida - Volkswagen izstrādājis īpaši tīru dīzeļdzinēju

Volkswagen izstrādājis jaunu īpaši tīru tiešās iesmidzināšanas turbodīzeli ar īpaši zemu slāpekļa oksīda (NOx) izmešu līmeni. Lasīt vairāk

 

Kokvedējs iegāžas grāvī (+ FOTO) 3

Par avārijas apstākļiem zināms vien tas, ka tā notikusi Latgalē. Iespējams, šoferis pārāk tuvu piebraucis izmirkušajai ceļa nomalei. Lasīt vairāk

 

Degvielas cenas patīkami pārsteidz; Lietuvā tās vēl mazākas (+ FOTO) 9

"Neste" degvielas cenas patīkami pārsteidz, taču vēl mazākas tās ir citās uzpildes stacijās, kā arī Lietuvā, kur tās ir zemākās Baltijā. Lasīt vairāk

 

Igaunija samazinās akcīzes nodokli dīzeļdegvielai, dabasgāzei un elektrībai 8

Lai mazinātu koronavīrusa pandēmijas negatīvo ietekmi uz ekonomiku, Igaunijas valdība ceturtdien nolēma samazināt akcīzes nodokli dīzeļdegvielai, un paredzams, ka tādēļ cena par litru dīzeļdegvielas samazināsies par 14,5 centiem litrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti