Lēmums pacelt autogāzes akcīzes nodokli ir nepamatoti sasteigts 14

 
Nozare.lv | 16.augusts 2013 10:56

Valdības lēmums pacelt autogāzes akcīzes nodokli ir nepamatoti sasteigts un tas ne tikai negatīvi ietekmēs Latvijas tautsaimniecību, bet arī pasliktinās Latvijas pilsētu gaisa kvalitātes rādītājus, jo autogāze ir videi draudzīgs produkts, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda "Eko gāzes" pārstāvis Andrejs Laškovs.

Viņš uzsver, ka šašķidrinātās naftas gāzes akcīzes nodoklis veido tikai nelielu procentu no kopējiem valsts naftas produktu akcīzes ieņēmumiem. Akcīzes palielinājums ietekmēs ne tikai privātos patērētājus, bet arī ražotājus. Daudzi Latvijas ražotāji izmanto autogāzi, kas nozīmē, ka palielināsies uzņēmumu tiešās izmaksas, kas rezultēsies produkcijas cenu kāpumā.

Uzņēmējs norāda, ka pēc savām fizikālajām īpašībām un sastāva autogāze četrreiz mazāk piesārņo gaisu un pilsētas notekūdeņus nekā benzīns un dīzeļdegviela. "Mūsuprāt, šis lēmums ir nepamatoti sasteigts un iespējams, ka nav tikuši izvērtēti iespējamie ieguvumi un riski no šādas likuma normas ieviešanas," uzsver "Eko gāze" pārstāvis.

Autogāze nesaturot smagos metālus. Esošā autogāzes tirgus izaugsme sekmējusi automašīnu gāzes izplūdes toksiskuma samazināšanos un gaisa kvalitātes uzlabojumu. Attiecīgi tiek runāts ne tikai par autogāzes ekonomiju, bet arī par Rīgas gaisa kvalitāti, kura jau pašlaik pārsniedz vairākas ES normas, kas var rezultēties ar iespējamām ES soda sankcijām.

Kā ziņots, Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija (LDTA) uzskata, ka strauja nodokļu paaugstināšana autogāzei nebūtu labākais risinājums pašreizējā situācijā, jo ieguldītās investīcijas ir jāatpelna gan tirgotājiem, gan autobraucējiem, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Viņš skaidroja, ka, pamatojoties uz pašreizējo autogāzes akcīzes nodokļa likmi, pēdējo gadu laikā daudzi patērētāji ir ieguldījuši būtiskas investīcijas sava autotransporta aprīkošanā ar gāzes iekārtām. Tas esot saistīts gan ar benzīna un dīzeļdegvielas cenu pieaugumu pasaulē, gan ar kopējo Latvijas iedzīvotāju pirktspēju, kas būtiski atšķiras no daudzām Rietumeiropas valstīm.

Sekojot pieprasījumam un rēķinoties ar pašreizējo nodokļu politiku, arī daudzi tirgotāji ir aprīkojuši degvielas uzpildes stacijas (DUS) ar autogāzes iepildīšanas iekārtām un pilnveidojuši autogāzes pakalpojumu servisu. "Šīs investīcijas noteiktā laika periodā ir jāatpelna gan tirgotājiem, gan patērētājiem," uzsver Stirāns.

Kā ziņots, valdībā šonedēļ tika atbalstīts arī priekšlikums pārskatīt akcīzes nodokli autogāzei. Pasākuma ietekme ir 2,8 miljoni latu. Tiks izskatīts arī Ekonomikas ministrijas priekšlikums tālākam pakāpeniskam likmes pieaugumam, vienādojot to ar akcīzes nodokļa apmēru dīzeļdegvielai un/vai benzīnam.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja Ekonomikas ministrijā (EM), ņemot vērā, ka visām ministrijām bija dots uzdevums sniegt priekšlikumus izmaiņām budžeta ieņēmumos, EM izvērtēšanai un detalizētākiem aprēķiniem Finanšu ministrijai bija piedāvājusi vairākus priekšlikumus 2014.gada budžeta ieņēmumu izmaiņām, tostarp, ņemot vērā Ministru kabinetā apstiprināto "Latvijas Enerģētikas ilgtermiņa stratēģiju 2030 - konkurētspējīga enerģētika sabiedrībai" un tajā noteikto mērķi samazināt energoresursu importu no trešajām valstīm, kā arī veicināt atjaunojamo energoresursu (AER) izmantošu, Ekonomikas ministrija bija aicinājusi Finanšu ministriju veikt detalizētus aprēķinus un izvērtējumu par iespējām pakāpeniski mainīt akcīzes nodokli autogāzei, kas šobrīd ir ievērojami zemāks nekā dīzeļdegvielai vai benzīnam.

"Mūsu priekšlikums būtu to īstenot pakāpeniski, lai neatstātu tūlītēju būtisku ietekmi uz autogāzes gala cenu, un šos papildu ieņēmumus budžetā prioritāri novirzīt energoefektivitātes pasākumiem, īpaši daudzdzīvokļu dzīvojamo māju renovācijas līdzfinansēšanai, lai nodrošinātu dzīvojamā fonda ilgtspēju un energoresursu efektīvu izmantošanu, nodrošinot mājokļu siltināšanas atbalsta nepārtrauktību starp ES fondu plānošanas periodiem," skaidroja ministrijā.

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 16.augusts 2013 13:41
0 0 Atbildēt

Kaut kāds nepamatoti sasteigts ir arī virsraksts... :D

rt 16.augusts 2013 15:43
1 1 Atbildēt

Tas būtu tikai godīgi, ja visai auto degvielai būtu akcīzes nodoklis.

GT 16.augusts 2013 16:01
4 0 Atbildēt

Un kur tu esi lasijis, ka autogāzei nav nodokļa? Nodoklis autogāzei ir, tikai % mazāks kā benzīnam vai DD.

Palaidniex 16.augusts 2013 16:03
0 0 Atbildēt

iAuto redaktori - Kad vienreiz izlasīsiet UN IZLABOSIET virsrakstu? :)

iAuto 16.augusts 2013 18:49
0 0 Atbildēt

Darīts

MTM 16.augusts 2013 16:04
2 0 Atbildēt

Šobrīd braucu ar gāzi, tākā nākošajā pavasarī būs jāpērk cits auto, tad skatīšos ar 1.janvāri kādas būs izmaiņas autogāzes cenā. Tad jau redzēs vai izdevīgāk būs investēt gāzes iekārtā vai tomēr braukt ar dīzeli.

Vārds 16.augusts 2013 16:27
1 0 Atbildēt

Autogāzes cenu tas vien ietekmēs par 1-2sant/l. Ja nolīdzinātu ar benzīna akcīzi, cena pieaugtu par 13sant. Tā kā raksts ir stipri sasteigts un pārspīlēts.

J 17.augusts 2013 2:22
1 0 Atbildēt

nu ja... piena cenu par tik un tik saņķiem litrā, tiršampapīru par tik, sieviešiem aizbāžņus par tik, gaļu par tik.

Un uzsvars uz to, ka "kā raksts ir stipri sasteigts un pārspīlēts" nozīmē tikai to , ka kaut kādā kancelejā ir noplūdis papīrītis, kas tūlīt nāks tautās (tulkojot - laimes stāstam vajag finanses).

Ups, vēl jau tā metalurģija (melnā/baltā ph ta kāda) jāglābj

es 19.augusts 2013 10:44
1 0 Atbildēt

šitas saucas, štrunts par ozolu, ka tik man zīles...

kasinsh79 19.augusts 2013 12:07
1 0 Atbildēt

Stresam pilnīgi noteikti NAV pamata, jo gāzes cena vienmēr saglabās proporciju pret benzīna cenu!

Uzskatu, ka gāzes cenai pieaugot, tik un tā iekārta atmaksājas ar uzviju jau ļoti ātri.

Uudensputns 19.augusts 2013 12:51
1 0 Atbildēt

Žurnālistiem ka tik traci sacelt(te nav domāts iauto).Gan jau ka no kāda cita nesmukuma uzmanību vajag novērst,temats pateicīgs,jo pavelkas visi.

Pati ES veicina gan dabasgāzes,gan sašķidrinātās naftas gāzes izmantošanu,ieviešot dažādas nodokļu atlaides,tāpēc mūsējie var jau pamaisīt gaisu,bet tirgus visu noliks vietā - nav nekādu problēmu gāzi pietiekamā daudzumā savest no Lietuvas vai pat Polijas,rezultātā valsts zaudēs vairāk.Atceramies kaut vai mēģinājumu sakārtot lietoto auto tirgu....Luksusa auto jau pārceļo uz kaimiņzemēm.

rudens68 20.augusts 2013 7:36
0 0 Atbildēt

Udensputns

Par to ES dabasgāzes vicināšanu gan tā ka šaubos , jo it kā tieši ES ir dzimusi ideja gāzi aplikt ar lielāku nodokli . Jo gāze neesot atjaunomais resurs , bet ogļūdeņrāzi , eiropa tik grūž naudu atjaunojamos .

Crankshaft 21.augusts 2013 8:13
0 0 Atbildēt

rudens68

Par to ES dabasgāzes vicināšanu gan tā ka šaubos , jo it kā tieši ES ir dzimusi ideja gāzi aplikt ar lielāku nodokli . Jo gāze neesot atjaunomais resurs , bet ogļūdeņrāzi , eiropa tik grūž naudu atjaunojamos .

--------------------------------

Vari nešaubīties :-) Redzi, Eiropa gan ir dzemdējusi ideju par akcīzes izlīdzināšanu visām transporta degvielām, bet

viens no punktiem, kuri tur figurē, ir ekoloģiskais kaitējums. Gan dabasgāzei, gan LPG tas ir krietni mazāks, nekā šķidrajiem ogļūdeņražiem...Turklāt siltuma izteiksmē gāze iznāk lētāka par benzīnu vai DD. Attiecīgi arī cena EXW ir lētāka (vismaz jābūt!) :-) Nu ko, būvēsim cūku fermas un laidīsim ar metānu :-)

Tusis 23.augusts 2013 18:00
0 0 Atbildēt

Nesen atgriezos no maza izbrauciena Latvija-Lietuva-Polija-Lietuva-Latvija. Kopā nobraucu 2000 km. A/m KIA Sportage, 2006.g, 2,7 l, AT. Vidējais gāzes patēriņs 12l/100km. Nav ekonomiski? Ja Lietuvā gāze maksāja apm. 0,44 Ls/l, bet Polijā apm. 0,40 Ls/l. Un nedomāju, ka Lietuva un Polija metīsies strauji palielināt gāzes cenu. Vnk. mūsu valdībai ūdens smeļas mutē un tā ir gatava ar nodokļiem aplikt visu, kas saistās ar a/m. Varētu ierosināt uzlikt papildus nodokļus:

1. Parastajām halogēna spuldzītēm - izdala siltumu

2. Riepām - kad nospolē, tad dūmo un smird

3. Logu mazgājamajiem līdzekļiem - ķīmija, kas notek zemē

utt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvijas ražotājs izmēģina robotus vēja ģeneratoru apkopei (+ VIDEO)

Liepājas osta kļuvusi par treniņu vietu robotam, kas apkopj vēja ģeneratorus. Robotu ražotājs – Latvijas uzņēmums līdz šim apkalpojis tikai uz sauszemes izvietotos vēja parkus, bet sāks strādāt arī jūrā esošajos. Latviešu izgudrotie roboti pilnībā spējot aizstāt cilvēka darbu, un pieprasījums pēc to pakalpojumiem pieaugot daudzviet pasaulē. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko bez ātras braukšanas pieprot Audi Q8? (+ VIDEO) 1

Audi Q8 īpašo statusu un unikālas atšķīrības no Audi Q7 nodrošina bezrāmja durvju stikli, kas nu ir pusotru reizi biezāki, kā arī durvju pievilkšanas mehānisms standartā. Lasīt vairāk

 

107 km/h ātrs un 500 vienībās: Abarth arī uz ūdens (+ FOTO)

Sportisko automobiļu ražotājs Abarth izstrādājis jaudīgu motorlaivu, kas spēj sasniegt 107 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti