Ekonomikas ministrija (EM) rosina ar 2014. gada 1.aprīli noteikt obligāto 6,5-7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai, teikts EM sagatavotajos grozījumos noteikumos par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību, ko plānots skatīt nākamnedēļ valdības komitejas sēdē.
Noteikumu projekts paredz, ka, sākot ar 2014.gada 1.aprīli, Latvijā obligātais biodīzeļdegvielas piejaukums 4,5-5 tilpumprocentu apmērā tiek aizstāts ar biodīzeļdegvielas piejaukumu 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.
Tāpat noteikumu projekts paredz, ka šī degvielas sajaukuma ar biodegvielu kvalitātes prasības tiek noteiktas normatīvajos aktos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu.
EM piebilst, ka no bioloģiskas izcelsmes izejvielām iegūtā degviela mazina atkarību no fosilām degvielām un samazina vides piesārņojumu.
Lai veicinātu biodegvielu patēriņu Latvijā, ar 2009.gada 1.oktobri tika ieviests obligātais 5% biodegvielas piejaukums fosilajai degvielai.
Patlaban Latvijā atļauts realizēt dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kas satur biodīzeļdegvielu, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas, 6,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma. Taču patlaban šādas degvielas tirdzniecība nenotiek.
EM ir secinājusi, ka biodegvielas patēriņa pieaugumu vislabāk stimulē tieši ar patēriņu saistīti politikas instrumenti, tādēļ, lai veicinātu biodegvielas patēriņu transportā, Ministru kabinets šā gada aprīlī atbalstīja tādu normatīvo aktu izstrādi, lai noteiktu obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.
Kā 2012.gadā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja Auto asociācijas (bijušās Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas) pārstāvji, runāt par biodegvielas piejaukuma kopapjomu Latvijā vairāk nekā 7% no fosilās degvielas patēriņa nav lietderīgi, jo, ņemot vērā Latvijas autoparka vidējo vecumu, kas ir 12,5 gadi vieglajām automašīnām, būs salīdzinoši maz modeļu - aptuveni trešdaļa -, kuros drīkst izmantot E10 degvielu jeb fosilo degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu.
Asociācijā atzina, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transporta līdzekļu dzinējos.
nu nekas labs tas nebūs....
vidēji vecie auto īsti nepanes biodīzeli ...
jaunie varbūt ir uztaisīti labāk ;)