Paaugstinās obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 3

 
Nozare.lv | 26.augusts 2013 9:45

Ekonomikas ministrija (EM) rosina ar 2014. gada 1.aprīli noteikt obligāto 6,5-7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai, teikts EM sagatavotajos grozījumos noteikumos par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību, ko plānots skatīt nākamnedēļ valdības komitejas sēdē.

Noteikumu projekts paredz, ka, sākot ar 2014.gada 1.aprīli, Latvijā obligātais biodīzeļdegvielas piejaukums 4,5-5 tilpumprocentu apmērā tiek aizstāts ar biodīzeļdegvielas piejaukumu 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

Tāpat noteikumu projekts paredz, ka šī degvielas sajaukuma ar biodegvielu kvalitātes prasības tiek noteiktas normatīvajos aktos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu.

EM piebilst, ka no bioloģiskas izcelsmes izejvielām iegūtā degviela mazina atkarību no fosilām degvielām un samazina vides piesārņojumu.

Lai veicinātu biodegvielu patēriņu Latvijā, ar 2009.gada 1.oktobri tika ieviests obligātais 5% biodegvielas piejaukums fosilajai degvielai.

Patlaban Latvijā atļauts realizēt dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kas satur biodīzeļdegvielu, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas, 6,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma. Taču patlaban šādas degvielas tirdzniecība nenotiek.

EM ir secinājusi, ka biodegvielas patēriņa pieaugumu vislabāk stimulē tieši ar patēriņu saistīti politikas instrumenti, tādēļ, lai veicinātu biodegvielas patēriņu transportā, Ministru kabinets šā gada aprīlī atbalstīja tādu normatīvo aktu izstrādi, lai noteiktu obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

Kā 2012.gadā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja Auto asociācijas (bijušās Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas) pārstāvji, runāt par biodegvielas piejaukuma kopapjomu Latvijā vairāk nekā 7% no fosilās degvielas patēriņa nav lietderīgi, jo, ņemot vērā Latvijas autoparka vidējo vecumu, kas ir 12,5 gadi vieglajām automašīnām, būs salīdzinoši maz modeļu - aptuveni trešdaļa -, kuros drīkst izmantot E10 degvielu jeb fosilo degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu.

Asociācijā atzina, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transporta līdzekļu dzinējos.

 
Visi komentāri
 
subaru 26.augusts 2013 9:59
1 0 Atbildēt

nu nekas labs tas nebūs....

vidēji vecie auto īsti nepanes biodīzeli ...

jaunie varbūt ir uztaisīti labāk ;)

vm.. 26.augusts 2013 11:24
0 0 Atbildēt

lgp ar vajag bioloģiski iegūto piejaukt :D

Crankshaft 27.augusts 2013 10:21
1 0 Atbildēt

subaru

nu nekas labs tas nebūs....

vidēji vecie auto īsti nepanes biodīzeli ...

jaunie varbūt ir uztaisīti labāk ;)

======================

Un kā tad tā "nepanešana" izpaužas?

vm..

lgp ar vajag bioloģiski iegūto piejaukt :D

=====================

Lai lietotu LPG vai CNG sajaukumu ar biogāzi, gan ir jāveic dažas manipulācijas - galvenā no tām ir citas motoreļļas izmantošana, jo biogāzes savā būtībā ir "skābas", īpaši

"waste gas" un "landfill gas", nepieciešamas eļļas ar augstāku TBN.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvijas ražotājs izmēģina robotus vēja ģeneratoru apkopei (+ VIDEO)

Liepājas osta kļuvusi par treniņu vietu robotam, kas apkopj vēja ģeneratorus. Robotu ražotājs – Latvijas uzņēmums līdz šim apkalpojis tikai uz sauszemes izvietotos vēja parkus, bet sāks strādāt arī jūrā esošajos. Latviešu izgudrotie roboti pilnībā spējot aizstāt cilvēka darbu, un pieprasījums pēc to pakalpojumiem pieaugot daudzviet pasaulē. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko bez ātras braukšanas pieprot Audi Q8? (+ VIDEO) 1

Audi Q8 īpašo statusu un unikālas atšķīrības no Audi Q7 nodrošina bezrāmja durvju stikli, kas nu ir pusotru reizi biezāki, kā arī durvju pievilkšanas mehānisms standartā. Lasīt vairāk

 

107 km/h ātrs un 500 vienībās: Abarth arī uz ūdens (+ FOTO)

Sportisko automobiļu ražotājs Abarth izstrādājis jaudīgu motorlaivu, kas spēj sasniegt 107 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti