Asociācija: Auto gāzes akcīzes nodokļa celšana var iznīcināt nozari 7

Nozare.lv | 29.augusts 2013 10:59

Akcīzes nodokļa pacelšana auto gāzei par aptuveni 25% var iznīcināt nozari, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Foto: iAuto.lv

Pēc viņa domām, akcīzes nodokļa celšana auto gāzei ir viens no gadījumiem, kad Latvijai nevajadzētu rādīt priekšzīmi pārējām Eiropas Savienības (ES) valstīm, jo tajās ierosinājums pārskatīt akcīzes nodokli auto gāzei patlaban ir tikai idejas līmenī, bet Latvija ir jau gatava priekšlikumu tūlīt pat pārņemt.

Kulbergs norādīja, ka auto gāzes tirdzniecības nozare Latvijas teritorijā var pastāvēt tikai tad, ja saglabājas ievērojama auto gāzes un benzīna vai dīzeļdegvielas cenu starpība. Pamats izmantot auto gāzi ir tieši saistīts ar nobraukto kilometru daudzumu.

"Auto gāze nekad nekļūs par apjomīgi izmantojamu degvielas veidu, jo tās izmantošanas ekonomiskais pamatojums sākas tikai pie 30 000 kilometru nobraukuma gadā, turklāt katru gadu Latvijā vidējam nobraukumam ir tendence samazināties un auto gāzes izmantošanas apjomi Latvijā ir niecīgi - vien 6% no kopējā valsts auto parka ir aprīkoti ar gāzes (benzīna) dzinējiem, kas ir stipri par maz, lai valstij būtu jūtams fiskālais ieguvums," skaidroja eksperts.

Viņš norādīja, ka, pirmkārt, auto gāze nav "premium" produkts un to neizmanto turīgi cilvēki. Tas ir degvielas veids, ko parasti izmanto daudzbērnu ģimenes attālākajos Latvijas novados, kurām ir daudzi tūkstoši nobrauktu kilometru un augsts degvielas patēriņš. Otrkārt, auto gāzi izmanto uzņēmumi, kuriem auto ikdienā ir maksimāli noslogots un kuriem ir būtisks izmaksu apjoms, jo degvielas izmaksas ir vienas no lielākajiem izdevumu posteņiem.

"Ikviens uzņēmums, kurš izvēlas automašīnas ekspluatācijā izmantot auto gāzi, savu izvēli pamato ar ilgtermiņa finansiālu plānošanu vismaz ar piecu gadu termiņu. Auto gāzes tirgotāji, taksometru parki, automašīnu aprīkotāji un auto tirgotāji ir ieguldījuši iekārtās, produktu izstrādē, darbinieku apmācībās un piesaistē, rēķinoties ar ilgtermiņa atdevi," uzsvēra Kulbergs.

Pēc viņa domām, nepārdomāti nodokļu palielinājumi apdraudēs veselas nozares eksistenci Latvijā. Tāpat esot atklāts jautājums par to, kā uzņēmēji var ilgtermiņā plānot uzņēmējdarbību Latvijā, ja "valsts nepārdomāti mētājas ar dažādiem paziņojumiem par nodokļu palielinājumu, kas šajā gadījumā, ja īstenosies realitātē, pilnībā iznīcinās veselu nozari".

Jau ziņots, ka, palielinot akcīzes nodokli naftas gāzēm (auto gāzēm), maksimālais tās gala cenas pieaugums būs 1,54 santīmi par litru, liecina Finanšu ministrijas (FM) aprēķini.

Pašlaik Eiropas Savienībā (ES) noteiktais minimālais nodokļa līmenis auto gāzēm ir 88 lati par 1000 kilogramiem, taču ir paredzēts to palielināt. Pašlaik aptuvenā auto gāzes cena Latvijā ir 40 santīmi par litru. Palielinot akcīzes nodokli, tās cena sasniegs ne vairāk kā 41,5 santīmus par litru.

Savukārt Latvijas gāzes asociācijas biedri savās gāzes uzpildes stacijās no pirmdienas, 2.septembra, sāks parakstu vākšanu, lai apturētu priekšlikuma par akcīzes nodokļa auto gāzei palielināšanu tālāku virzību.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 29.augusts 2013 11:30
2 0 Atbildēt

"...auto gāze nav "premium" produkts un to neizmanto turīgi cilvēki. Tas ir degvielas veids, ko parasti izmanto daudzbērnu ģimenes attālākajos Latvijas novados, kurām ir daudzi tūkstoši nobrauktu kilometru un augsts degvielas patēriņš."

Pilnīgas muļķības! Auto gāzi izmanto daudzos "premium" u.c. uzņēmumu autoparkos, bet kas dīvaini, pārejot uz auto gāzi, gala produkta cena nesamazinās, bet pat paaugstinās.

Tā kā, lai tik krāmē virsū to nodokli!

dīzelis 29.augusts 2013 11:36
1 1 Atbildēt

kāpēc benzīn/dīzeļ īpašniekiem ir jāmaksā bet gāziniekiem nav. tas tā īsti nav godīgi, līdz ar tik krāmē

... 29.augusts 2013 13:54
1 2 Atbildēt

nav runa par to cik taisnīgi vai netaisnīgi ir katram maksāt kādu nodokļa apjomu, runa ir par principu kā valdība pieņem lēmumus, kas būtiski maina cilvēku un uzņēmumu izdzīvošanas iespējas. Kad viņi beidzot sapratīs, ka nevar tā no rīta pamosties un davai bams vajag budžetā naudu izdodam šitādu likumu, štrunts par ozolu, ka tik mums zīles...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visu vai neko- sieviete ar nozagtu kemperi uzsāk mežonīgu bēgšanu no policijas (+ VIDEO) 3

Video no ASV: sieviete ar nozagtu "Motorhome" bēg no policijas un neapstājas arī pēc vairākām avārijām un busiņa ietriekšanās palmā, kas izārda transportlīdzekļa priekšējo daļu un sānus. Lasīt vairāk

 

Vakar kravas auto plīsa riepa, kā rezultātā zaudēja vadāmību un iebrauca pretējā braukšanas joslā 8

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Ja grib, tad var! Lūk, šādu informāciju par ceļu satiksmes negadījumiem mēs šodien saņēmām no Valsts Policijas Vidzemes reģiona pārvaldes. Salīdzinājumam zemāk saite uz rakstu no Valsts policijas sagatavotās informācijas medijiem un sabiedrībai." Lasīt vairāk

 

50 km/h vietā gandrīz 140 km/h - jaunietis "testē" mašīnu pēc remonta; policija iejaucas 23

Piektdien tika apturēts, kāds jaunietis, kurš, "testējot auto", apdzīvotā vietā vairāk nekā divas reizes pārsniedzis atļauto ātrumu. Tajā pašā dienā policijas darbinieki fiksēja vēl divus ātrumpārkāpējus. Lasīt vairāk

 

87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 6

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti