Ekonomikas ministrija: Akcīzes paaugstināšana auto gāzes tirgotājus un patērētājus būtiski neietekmēs 2

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.augusts 2013 13:42

Plānotais akcīzes nodokļa likmes palielinājums auto gāzei ietekmētu tās mazumtirdzniecības cenu par aptuveni pusotru santīmu par litru un tam nevajadzētu atstāt būtisku ietekmi uz auto gāzes tirgotājiem un patērētājiem, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Ekonomikas ministrijā (EM).

Lai mazinātu atšķirības akcīzes nodokļa likmēs starp degvielas veidiem un veicinātu atjaunojamo energoresursu izmantošanu, Finanšu ministrijas (FM) izstrādātais priekšlikums paredz no 2014.gada paaugstināt akcīzes nodokļa likmi auto gāzei no 90 latiem par 1000 kilogramiem līdz 113 latiem, kas atbilst tam nodokļu slogam, ko paredz pēdējie priekšlikumi Eiropas Savienības (ES) minimālā nodokļa līmeņa auto gāzei pārskatīšanā un paaugstināšanā.

FM sniegtie aprēķini liecina, ka pēc šādām akcīzes izmaiņām autogāzes cena pieaugtu no pašreizējiem aptuveni 40 santīmiem par litru līdz 41,5 santīmiem par litru un Latvijā joprojām būs trešā zemākā cena auto gāzei ES (pēc Polijas un Luksemburgas).

EM uzsver, ka papildu ieņēmumi budžetā no auto gāzes akcīzes izmaiņām būtu jānovirza energoefektivitātes pasākumiem transporta sektorā vai autoceļu infrastruktūras sakārtošanai, lai tiktu veicināta videi draudzīgo atjaunojamo energoresursu plašāka izmantošana, samazinātos enerģijas patēriņš un attiecīgi arī iedzīvotāju izdevumi.

Patlaban akcīzes nodokļa likmes auto gāzei ir aptuveni 4,7 reizes mazākas nekā benzīnam. Akcīzes nodokļa likme auto gāzei ir aptuveni 0,05 lati, kamēr benzīnam - 0,234 lati uz litru. Lai veicinātu energoefektivitāti un videi nekaitīgāku produktu izmantošanu, kā arī mazinātu negatīvās tendences klimata pārmaiņu jomā, Eiropas Komisija (EK) jau 2011.gada 13.aprīlī nāca klajā ar priekšlikumu pārstrādāt novecojušos noteikumus par energoproduktu nodokļiem ES.

Jaunais EK priekšlikums paredz pārstrukturēt energoproduktu aplikšanu ar nodokļiem, kā arī pakāpeniski palielināt minimālos nodokļu līmeņus energoproduktiem, tostarp sašķidrinātajai naftas gāzei, ko izmanto par degvielu jeb auto gāzei. EK uzskata, ka samazinātā akcīzes likme auto gāzei ir jāpārskata un jāizlīdzina ar citiem energoproduktiem, piedāvājot turpmākām diskusijām desmit gadu termiņu. Savukārt EM uzskata, ka akcīzes izmaiņām būtu jānotiek pakāpeniski un pietiekami ilgā laika periodā, lai neizraisītu strauju mazumtirdzniecības cenas pieaugumu un neatstātu būtisku ietekmi uz auto gāzes tirgotājiem un patērētājiem.

EM norāda, ka benzīna un auto gāzes cenas starpību lielā mērā nosaka ne tikai produktiem piemērotās atšķirīgās akcīzes nodokļa likmes, bet arī atšķirīgās iepirkuma cenas. Piemēram, litra auto gāzes vidējā iepirkuma cena 2013.gada jūlijā bija par 0,204 latiem jeb aptuveni 48,7% zemāka nekā viena litra 95.markas benzīna vidējā iepirkuma cena 2013.gada jūlijā.

Jau ziņots, ka pret akcīzes nodokļa celšanu auto gāzei iestājusies Latvijas Gāzes asociācija un Auto asociācija.

Latvijas Gāzes asociācija norāda, ka, ja citās Eiropas Savienības valstīs nodokļu politika ir instruments, lai veicinātu autogāzes kā videi draudzīgāka degvielas patēriņa izplatību, tad Latvija, paceļot akcīzes nodokli, plāno panākt pretēju efektu.

Savukārt Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs atzina, ka akcīzes nodokļa pacelšana auto gāzei par aptuveni 25% var iznīcināt auto gāzes nozari.

 
Visi komentāri
 
Puds 30.augusts 2013 15:46
0 0 Atbildēt

Tā daži labi'' rūpējas'' par mūsu maciņiem.

es 31.augusts 2013 8:19
0 0 Atbildēt

jā un tā ik pa pus gadam"būtiski neietekmēs", kamēr gāze maksās tikpat cik bendža

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Fotogrāfs Gatis Rozenfelds atklāj 'Peugeot 3008' hibrīda patieso dabu (+ VIDEO)

Vai iespējams apvienot jaudu un dinamiku ar degvielas ekonomiju? Kā izrādās – jā! Ņemam modernu iekšdedzes dzinēju, papildinām to ar jaudīgu elektromotoru un bateriju bloku un - “Voilà”! 300ZS, visu riteņu piedziņa, 100 km/h 5,9 sek un degvielas patēriņš nieka 1,3 litri uz 100km. Izklausās neticami, bet tieši tāds ir mūsu šīs dienas testa auto – Peugeot 3008 HYBRID4. Lasīt vairāk

 

Arī Aston Martin elektrificēsies 1

Par pāreju uz elektriskās piedziņas spēka iekārtām paziņojis arī Aston Martin. Pirmais šādas konstrukcijas modelis varētu debitēt 2025.gadā. Lasīt vairāk

 

5 miljoni par ekskluzivitāti - Izlaists pēdējais Bugatti Divo (+ FOTO)

Molsheimā (Francija) pa Bugatti ražotnes vārtiem izbraucis pēdējais varenauto Divo eksemplārs no 40 vienību lielās sērijas, kur katra automašīna maksāja vismaz 5 000 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Miljoniem tas interesanti - rotaļu auto uz skrejceliņa (+ VIDEO) 1

Kāds puisis izdomājis, ka rotaļu elektroauto var uzlikt uz elektriskā skrejceliņa un palielinot ātrumu, noskatīties kura no mašīnītēm visilgāk noturēsies "trasē". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti