Degvielas tirgus 2015. gadā – piecgades zemāko cenu gads - iAuto

Degvielas tirgus 2015. gadā – piecgades zemāko cenu gads 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Statoil Fuel & Retail Latvia | 13.decembris 2015 11:20

Šī gada otrajā pusē Latvijas autobraucējus priecējis straujš degvielas cenu kritums – rezultātā novembrī tās sasniegušas pēdējos piecos gados zemāko līmeni. Iepriekš šādas cenas uzpildes stacijās bija vērojamas 2010. gada janvārī, kad litrs dīzeļdegvielas maksāja aptuveni 71 santīmu, liecina “Statoil Fuel & Retail Latvia” apkopotā informācija.

Dīzeļdegviela “Statoil” degvielas uzpildes stacijās novembrī maksāja vidēji 1,003 eiro par litru produkta, savukārt 2010. gada janvārī tās vidējā cena bija 1,009 eiro jeb 71 santīmu. Arī benzīna cena “Statoil” tīklā sasniegusi vienu no zemākajiem punktiem kopš 2010. gada sākuma, novembrī maksājot 1,073 eiro litrā (attiecīgi 2010. gada janvārī – 1,056 eiro).

Kopumā 2015. gadā degvielas cenas augstāko punktu sasniedza vasarā – jūnijā litrs benzīna maksāja 1,239 eiro, savukārt litrs dīzeļdegvielas 1,144 eiro. Kopš tā brīža, sekojot naftas produktu cenu izmaiņām pasaules biržās, vidējās produktu cenas samazinājušās par teju 17 centiem jeb 13% benzīnam un 14 centiem jeb 12% dīzeļdegvielai.

Degvielas cenu kritums veicinājis autovadītāju aktivitāti, kā rezultātā tirgū kopumā par 11% audzis dīzeļdegvielas patēriņš (laika posmā no 2015. gada janvāra līdz septembrim, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn). “Latvijas degvielas mazumtirdzniecības tirgus šogad kopumā audzis par 7%, ko īpaši sekmējis straujais dīzeļdegvielas patēriņa pieaugums. Dīzeļdegviela joprojām ir galvenais degvielas veids tirgū – veidojot ap 65% no tā,” skaidro „Statoil Fuel & Retail Latvia” degvielas kategorijas vadītājs Armands Žubulis.

Apstājies arī benzīna patēriņa kritums, tam saglabājoties 2014. gadam līdzvērtīgā līmenī. “2014. gadā, salīdzinot ar 2013. gadu, benzīna patēriņš saruka par 3%. Taču šogad, pateicoties pieejamākām cenām, tas ir stabilizējies – iedzīvotāji vairs tik aktīvi nemaina benzīna automašīnas pret spēkratiem ar dīzeļdzinēju vai autogāzes iekārtu,” papildina Žubulis. Eksperts gan atgādina, ka degvielas pārdošanas tendences ietekmē ne tikai cena, bet arī virkne citu faktoru, piemēram, vispārējā ekonomikas izaugsme un ar to saistītā iedzīvotāju pirktspēja, laikapstākļi un sezonalitāte, konkurences apstākļi un citi.

Līdz šim augstākās dīzeļdegvielas cenas Latvijā bijušas 2012. gada aprīli, kad tā maksāja 1,485 eiro jeb 1,04 Ls litrā, savukārt benzīnam – 2012. gada martā, sasniedzot 1,409 eiro jeb 0,99 Ls atzīmi.

 
Visi komentāri
 
padre 13.decembris 2015 17:43
0 0 Atbildēt

naftas cena par vienu baralu 2010g. bija pār pa 100 dolāri par vienību,tagad stipri zem 50 dolāri pr vienību,neskatoties uz to ka naftas cenas nokritušās gandrīz 2,5 reizes,cena uz degvielu ir palikusi nemainīga,kur loģika?prieks par plaukstošo degvielas uzpilžu staciju biznesu

Pļurkt 13.decembris 2015 18:18
0 1 Atbildēt

Naftas cenas ir kritušās SEPTIŅAS (!!!), reizes, bet Latvānijā degvielas cenas par veseliem septiņiem santīmiem!!

Šī valstele no plikas akcīzes saņem vairāk kā arābi melnu muti raujoties pa karstajām smiltīm!

Šī valstele par pliku PVN saņem vairāk kā arābi pa karstumu rukājot!!!

Uz vakardienu Norvēģijā - visdārgākajā valstī Eiropā benzīna cena DUSos ir zemāka kā Latvijā!!!!!

cd 13.decembris 2015 19:03
0 0 Atbildēt

Ko var gribēt,mums naftas nav!

Pļurkt 13.decembris 2015 21:29
0 0 Atbildēt

Ir gan nafta, tikai kamēr kašķējās ar leišiem tikam izdirsa visu, jo nevienu platformu nevar atgādāt uz Baltijas jūru dāņu - zviedru tilta dēļ.

Tiltu paspēja uzprojektēt un uzcelt ātrāk kā izkašķēties ar kaimiņiem par pāris m2 jūras pleķa!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti