Visi komentāri - Neste plāno izmantot plastmasas atkritumus kā degvielas ražošanas izejvielu

Neste plāno izmantot plastmasas atkritumus kā degvielas ražošanas izejvielu 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 7.augusts 2018 11:18

Pasaules vadošais atjaunojamās dīzeļdegvielas ražotājs Neste pēta, kā nākotnē varētu izmantot plastmasas atkritumus kā fosilās pārstrādes procesa izejvielu.

 Šī attīstības projekta mērķis ir jau 2019. gadā sākt darbu pie rūpniecisku apmēru ražošanas izmēģinājumiem. Kompānijas mērķis ir līdz 2030. gadam sasniegt ikgadējo plastmasas atkritumu pārstrādes apjomu viena miljona tonnu apmērā.

"Neste ir ierindota otrajā vietā starp pasaules ilgtspējīgākajiem uzņēmumiem, un mēs jau šobrīd esam pasaulē lielākais atjaunojamās dīzeļdegvielas ražotājs, kas ražošanā izmanto atkritumus un pārpalikumus. Mūsu mērķis ir kļūt par līderi mazoglekļa pārstrādes jomā un atbalstīt aprites ekonomikas izveidi, pateicoties inovatīvu risinājumu ieviešanai plastmasas atkritumu pārstrādes jomā," norāda Mati Lehmuss (Matti Lehmus), Neste viceprezidents naftas produktu biznesa jautājumos.

"Pateicoties mūsu pamatīgajai zināšanu bāzei izejvielu un pirmsapstrādes pētniecības jomā, mēs atrodamies unikālās izejas pozīcijās fosilās pārstrādes procesā kā izejvielu izmantot plastmasas atkritumus. Vienlaikus mūsu mērķis ir radīt risinājumu, kas atbalstītu globālos plastmasas atkritumu samazināšanas centienus," piebilst Lehmuss.

Izmantojot plastmasas atkritumus kā izejvielu, tiek veicināta materiālu efektīva izlietošana, mazināta atkarība no naftas, kā arī samazināts CO2 pēdas nospiedums (carbon footprint).

Ķīmiskā pārstrāde paaugstinās pārstrādes intensitāti

Eiropā katru gadu gala patērētāji rada aptuveni 27 miljonus tonnu plastmasas atkritumu. Tikai aptuveni trešā daļa no šī apjoma šobrīd tiek vākta ar mērķi to pārstrādāt.

2018. gada janvārī Eiropas Savienība (ES) publicēja stratēģiju attiecībā uz plastmasas apriti ekonomikā. Tajā par vienu no mērķiem ir noteikts līdz 2030. gadam palielināt plastmasas pārstrādi un plastmasas iepakojuma atkārtotu izmantošanu. ES tiesību aktu kopums attiecībā uz atkritumiem paredz mainīt pārstrādes mērķi plastmasas iepakojuma pārstrādei, paaugstinot to līdz 50% 2025. gadā un līdz 55% 2030. gadā.

"Lai sasniegtu ambiciozos ES plastmasas pārstrādes mērķus, ES noteikumos ir jāiekļauj gan ķīmiskā, gan mehāniskā pārstrāde,” norāda Mati Lehmuss.

Ar ķīmisko pārstrādi tiek saprasta plastmasas atkritumu kā izejvielas izmantošana pārstrādes un petroķīmiskajās nozarēs, pārveidojot tās tādos gala produktos kā degviela, ķimikālijas un jauni plastmasas izstrādājumi. Ķīmiskā pārstrāde var radīt jaunus plastmasas atkritumu pārstrādes veidus, radot augstas kvalitātes gala produktus un tādējādi papildinot tradicionālās mehāniskās pārstrādes metodes.

Vērtībās balstīta darbība ar līdzīgi domājošiem

Lai produktu ražošana no plastmasas atkritumiem sasniegtu rūpnieciskus apmērus, joprojām ir nepieciešama tehnoloģiju attīstība, kā arī noteikts darbību cikls, kas ir saskaņā ar kompānijas vērtībām. Lai paātrinātu šo procesu, Neste meklē partnerus, kuriem ir līdzīgas vērtības un kas tiek ievērotas visā darbības ciklā. Sadarbības partneri ir dažādi – sākot no inovatīviem, ilgtspējīgiem atkritumu apsaimniekotājiem un beidzot ar dažādu tehnoloģiju izstrādātājiem.

"Aprites ekonomiku var izveidot tikai kopīgiem spēkiem," atzīst Mati Lehmuss. "Mēs vēlamies sadarboties ar vadošajiem savas nozares uzņēmumiem, kuriem arī ir svarīgas mūsu ilgtspējas vērtības un centieni. Uzņēmumi, kuri ir gatavi virzīties uz priekšu kopā ar mums saskaņā ar šīm vērtībām, kas redzamas ikdienas biznesa darbībās."

Līderis arī bioloģiskas izcelsmes plastmasas jomā

Neste ne tikai meklē veidus, kā izmantot plastmasas atkritumus kā izejvielu, bet arī palīdz plastmasas nozarei un dažādiem plastmasu patērējošiem uzņēmumiem mazināt atkarību no naftas un samazināt klimata pārmaiņas izraisošas emisijas, piedāvājot izturīgus un pārstrādājamus plastmasas produktus, kas iegūti no bioloģiskas izcelsmes izejvielām, tostarp taukus saturošiem atkritumiem un eļļas. Piemēram, 2018. gada rudenī Neste un IKEA komerciālos apmēros sāks ražot polipropilēna plastmasu no bioloģiskas izcelsmes izejvielām, kas nesatur fosilās vielas. Šī ir pirmā reize pasaulē, kad bioloģiskas izcelsmes polipropilēns tiek ražots komerciālos apmēros.

 

 
Visi komentāri
 
reku 8.augusts 2018 12:12
0 0 Atbildēt

Līdz 2030gadam no dīzeļdzinējiem nebūs i ne smakas,bet neste ražos dīželdegvielu no plastmasas pudelēm un kurš būs tas kurš rikēs gāzt gāzt bākā to plastmasas izstrādājumu dīzeli.

Kalvis99 3.novembris 2018 11:24
0 0 Atbildēt

Transportam izmantojot ap 25% pasaules enerģijas.

Dīzelis ar benzīnu prognozē 7lpp arī tuvā nākotnē vienādās proporcijās.

www.eia.gov/analysis/stud...sportation.pdf

Traktortehnikai, kuģiem un smagajiem jau īstu alternatīvu vēl nav

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti