Neste atjaunojamā degviela 2018. gadā ir palīdzējusi klientiem samazināt pasaules klimata emisijas par 7,9 miljoniem tonnu 1

 

Foto: Ekrānšāviņš

Neste | 14.februāris 2019 10:03

2018. gadā Neste atjaunojamā degviela dažādos ģeogrāfiskajos tirgos palīdzēja gan privātiem autobraucējiem, gan profesionālajiem un komerciālajiem autovadītājiem samazināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas kopumā par 7,9 miljoniem tonnu*.

Šī ietekme ir vienāda ar oglekļa pēdu, ko gada laikā rada vidēji 1,2 miljoni ES pilsoņu (avots: Pasaules Banka), vai arī efektu, ja 3 miljonus vieglo automašīnu neizmantotu veselu gadu.

“Kamēr mēs turpinām runāt par dažādām nākotnes alternatīvām, kas ļautu samazināt transporta nozares emisijas, tikmēr tāda augstas kvalitātes degviela kā Neste MY atjaunojamā dīzeļdegviela turpina stabili mazināt transporta nozares emisijas. Šī degviela nodrošina autovadītājiem rentablu veidu, kā cīnīties ar klimata pārmaiņām, vienlaikus palīdzot dažādām organizācijām, pilsētām, pašvaldībām un pat veselām valstīm izpildīt uzņemtos emisiju mazināšanas un oglekļa emisiju neitralitātes mērķus,” norāda Neste prezidents un izpilddirektors Peters Vanakers.  

Uzņēmums Neste ik gadus aptuveni 80 % no izmantotajām atjaunojamām izejvielām iegūst no atkritumiem un izejvielu pārpalikumiem, kas ļauj maksimizēt Neste atjaunojamās degvielas vidējo emisiju samazinājumu. Pāreja no fosilās degvielas uz Neste MY 100 % atjaunojamo dīzeļdegvielu, kas pilnībā ražota no atkritumiem un izejvielu pārpalikumiem, nodrošināja vidēji par 90 % mazākas siltumnīcefekta gāzu emisijas (SEG, gCO2eq/MJ), salīdzinot abu degvielu dzīves ciklā radītās emisijas. Lai pārietu uz Neste MY atjaunojamo dīzeļdegvielu, nav nepieciešami ieguldījumi jaunos transportlīdzekļos vai izmaiņas esošo dīzeļdzinēju pārbūvē.

Jau vairāk nekā desmit gadus Neste pastāvīgi palielina tirgū pārdoto atjaunojamo produktu apjomu. Šobrīd Neste ražotnes Somijā, Nīderlandē un Singapūrā spēj katru gadu saražot 2,7 miljonus tonnu atjaunojamo produktu.

2018. gada decembrī uzņēmums paziņoja par savu lēmumu ieguldīt aptuveni 1,4 miljardus EUR, lai paplašinātu atjaunojamo produktu ražošanu Singapūrā, līdz ar 2022. gadu palielinot atjaunojamo produktu gada ražošanas jaudu līdz 4,5 miljoniem tonnu.

Līdz ar ražošanas jaudas pieaugumu palielināsies Neste atjaunojamo produktu pozitīvā ietekme uz dažādām sabiedrības jomām. Neste mērķis ir no 2022. gada panākt ikgadējo SEG emisiju samazinājumu par 9 miljoniem tonnu, pateicoties atjaunojamo produktu izmantošanai.

“Neste palīdz transporta nozarei un pilsētām, aviācijas nozarei, kā arī polimēru un ķīmisko vielu ražotājiem uzlabot savas uzņēmējdarbības ilgtspējību. Turpinot koncentrēties uz dažādu atkritumu un izejvielu pārpalikumu efektīvu izmantošanu mūsu ražošanas procesos, mēs varam maksimizēt pozitīvo ietekmi uz dažādiem dzīves aspektiem," norāda Vanakers.

*Produkta dzīves cikla laikā radīto emisiju un to samazinājuma aprēķinos izmantotā metodoloģija atbilst ES Atjaunojamo  energoresursu direktīvas (2009/28/EK) regulējumam. Neste atjaunojamās degvielas kopējais gada emisiju samazinājums 2018. gadā bija nedaudz mazāks nekā iepriekšējā gadā, jo Neste Singapūras un Roterdamas pārstrādes rūpnīcās tika veikta plānotā tehniskā apkope, kā rezultātā saražotais apjoms bija mazāks. Vieglo automašīnu skaits, kas atbilst emisiju samazinājumam, ir saglabājies iepriekšējā gada līmenī, jo ir uzlabojusies vieglo automašīnu energoefektivitāte.

 
Visi komentāri
 
as 14.februāris 2019 11:42
0 0 Atbildēt

Piegāzu pilnu bāku ar MY, no kopējā cipara gandrīz apkritu - vairāk kā 120EUR!

Lai arī auto kūp stipri mazāk, tehnisko izgāju...knapi,-dēļ dūmainības.

Godīgi sakot, biju cerējis, ka kūpēs pavisam nemaz, bet kad ieber, kvēps joprojām ir gana! Ja MY dīzelis maksātu pāris centus dārgāk kā "parastais", noteikti lietu to ikdienā, tomēr pašreizējie 1,90/litrā ir pārāk skarba cena veciem dīzeļiem! Savukārt, jaunie dīzeļauto, kas, iespējams, varētu atļauties maksāt šo augsto cenu, domāju, neredz motivāciju to darīt, jo jauni dzinēji ar EU 4-6 normām, kūp maz vai gandrīz nemaz, līdz ar to kāpēc maksāt vairāk.

90% emisiju samazinājums ir pasniegts viltīgi - lielākā daļa klientu ar to saprot par 90% mazāku kvēpu skaitu, kamēr, lasot uzmanīgāk, ir skaidrs, ka domāts degvielas ražošanas cikla emisijas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti