Neste MY atjaunojamā dīzeļdegviela palīdzēs samazināt transporta uzņēmuma HRX Group oglekļa dioksīda pēdu Latvijā 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 6.oktobris 2020 14:39

Starptautiskais transporta uzņēmums HRX Group, kas koncentrējas uz ekspress pārvadājumiem, uzsāk Neste MY atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanu vietējos pārvadājumos sākotnēji ar vienu transporta vienību.

Pateicoties šai unikālajai dīzeļdegvielai, HRX Group varēs samazināt transporta siltumnīcefekta gāzu emisijas visā tā dzīves ciklā līdz pat 90%* salīdzinājumā ar fosilo dīzeļdegvielu. Sadarbība ar atjaunojamās dīzeļdegvielas globālo tirgus līderi Neste sekmēs kompānijas vides stratēģijas īstenošanu.

“Mūsu konkurētspējas priekšrocības ir ātras piegādes un loģistikas pakalpojumu elastīgums. Tomēr arvien vairāk mūsu klienti vēlas redzēt konkrētu rīcību klimata un vides aizsardzības jomā. Tāpēc mēs vēlamies nekavējoties samazināt mūsu radītās emisijas, kas būs iespējams pateicoties tieši Neste MY atjaunojamajai dīzeļdegvielai. Būtiski ir tas, ka siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinājums ir tūlītējs, jo nav nepieciešams mainīt esošo autoparku, un līdz ar to nav nepieciešamas arī papildu investīcijas” saka Peka Mikonens (Pekka Mykkänen), HRX Group prezidents un izpilddirektors.

“Transporta uzņēmumi ieņem svarīgu lomu autotransporta radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanā. Mēs esam radījuši unikālu un ilgtspējīgu risinājumu klimata izmaiņu novēršanai, kuru izmantojot, ir viegli ievērojami samazināt transporta oglekļa dioksīda nospiedumu. Mums ir prieks palīdzēt ikviena uzņēmuma vides stratēģijai ceļā uz klimata neitralitāti, bet jo īpaši sadarboties ar nozīmīgiem spēlētājiem, kāds transporta jomā ir HRX Group,” papildina Armands Beiziķis, SIA “Neste Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Neste MY atjaunojamā dīzeļdegviela ir ražota no 100% atjaunojamiem resursiem, un tajā nav ne piles naftas. Vairāk nekā 80% no atjaunojamiem resursiem, kas izmantoti Neste MY ražošanā, ir pārtikas un zivjrūpniecības atkritumi un pārstrādes atlikumi, un ik gadu šis īpatsvars mērķtiecīgi tiek palielināts. Tai pat laikā Neste MY ķīmiskā formula ir identiska fosilajai dīzeļdegvielai. Šī iemesla dēļ Neste MY ir piemērota visiem dīzeļdzinējiem gan kā pievienojums fosilajai dīzeļdegvielai, gan tīrā veidā bez to pielāgošanas. 

Neste ir lielākais atjaunojamās dīzeļdegvielas ražotājs pasaulē ar rūpnīcām Somijā, Singapūrā un Nīderlandē, un izplatīšanas tirgiem Eiropā un ASV. 2019. gadā vien Neste kopā ar klientiem samazināja globālo emisiju apjomu par 9,6 miljoniem tonnu,  kas ir tik pat daudz kā tad, ja 3,5 miljoni pasažieru automobiļu būtu izņemti no satiksmes uz vienu pilnu gadu. Latvijā šī unikālā dīzeļdegviela patlaban ir pieejama divās Neste degvielas uzpildes stacijās Rīgā: Skanstes ielā 7 un Kārļa Ulmaņa gatvē 84.

HRX Group ir 1991. gadā dibināts Somijas uzņēmums ar birojiem Helsinkos, Stokholmā, Tallinā, Rīgā, Viļņā un Varšavā. HRX Group autoparki Somijā, Igaunijā tagad arī Latvijā izmanto Neste MY un drīzumā šim pilotprojektam pievienosies arī Lietuva.

 
Visi komentāri
 
Dīzelists 6.oktobris 2020 14:48
3 0 Atbildēt

MY ir tiešām laba degviela un pat motorama pavisam cita dziesma! Bet ir viens liels bet, MY ir 2 x dārgāka par parasto dīzeli! Tas nozīmē 2 x lielākas izmaksas un 2x mazākas iespējas konkurēt ar citiem pārvadātājiem!

ccc 6.oktobris 2020 17:21
5 0 Atbildēt

atjaunojamā dīzeļdegviela - nobrauc un no izmešiem atkal to atjauno?

ja domāta bioloģiskā izcelsme, tad nafta tāda ir - vajag tikai augus, noteiktus apstākļus un zināmu laiku))

Krotow 6.oktobris 2020 18:53
0 0 Atbildēt

Pašreizējā dīzeļu norietā - smalks trollings no Neste puses.

Dīzelists 7.oktobris 2020 13:02
0 1 Atbildēt

Tu ar pavilkies uz USA radīto dīzeļgeitas problēmu, jo USA nevarēja konkurēt ar ES dīzeļa tehnoloģijās.

Dīzelim ir mazāki CO izmeši, kā benzīnam, bet MY tiešām sadeg tīrāk, kā fosilais dīzelis un arī citu kaitīgo izmešu līdz ar to mazāk. Visi nojātie dīzeļi, kas nevar iziet TA, uz skati lej MY un iet skati uz urrā.

Pļurkt 7.oktobris 2020 18:28
1 0 Atbildēt

Negvelz pilnīgas muļķības!!

Te neiet runa ka "tīrāk" sadeg, jo tiek skatīts tikai CO2, NEVIS CO!!!

Dīzelists 8.oktobris 2020 9:08
0 1 Atbildēt

Izlasi vēlreiz ko uzrakstīju, pirms iepļurkšķināt!

Pļurkt 8.oktobris 2020 12:22
2 0 Atbildēt

Lasi kaut 50 reizes kamēr apjēgsi, ka te vispār neviens IZŅEMOT tevi par CO vai dūmainību nerunā!!!

650 7.oktobris 2020 13:26
1 0 Atbildēt

Nuja, šitas ir.Kādreiz lēja nost no lokomotīvēm,traktoriem un kuģiem.Bet tagad paskat,visi mauc pa 1.97.

650 8.oktobris 2020 15:11
1 0 Atbildēt

Īstenībā šis būtu diezgan interesants jautājums- bet (kā jau bij gaidāms) tie "runātāji" ir uz pirkstiem skaitāmi.Es no "lietotāja" viedokļa varu teikt, ka šībrīža MYdd cena ir vienkārši neadekvāta.Privāto lietotāju šādi nav iespējams piesaistīt.Jo tam NAV pamatojuma.Ekonomija tur ir labi ja kāda pus/glāze šī šķidruma uz simts km.

Ja lietotājs "vēlēsies" izbaudīt atšķirību un trīs dienas sajūsmā spaidīs pedāļus- viņš uzreiz nosvilinās pat puslitru vairāk, nekā ar parasto vai Pro dd.

Ja ir jurid persona ar vairākiem auto- nu nezin vai arī tam ir loģisks pamats samaksāt 2x vairāk tikai "par skaistu motora dziesmu".Skaidrs, ka šeit reklamējošais uzņēmums šo te MY lej visdrīzāk neba jau par "garāmgājējam" noteiktajiem 1,97eur/l.

Nestei (būtu..) jādomā citās kategorijās- nevis ka MY interesents ir vienkārši naudīgs/lohs, kuram ir vienalga cik un pofig par ko maksāt.Ja cenu pieauguma brīdī MY tika pacelts par 10cent/l, nu tad normalizācijas brīdī arī MY cenai bija dinamiski jāmainās uz leju.Nevis ka truli ieslēgt tos 1,97 un demonstratīvi aizmirst.Ja būs pusotru reiz dārgāks- daudzi to lies.Ja 2x- tā jau ir tīra demagoģija un necieņa pret varbūtējo lietotāju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 7

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti