Neste atjaunojamā degvieleļļa samazina Lumene ražošanas procesa radītos kaitīgos izmešus 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 29.aprīlis 2021 9:25

Somijas kosmētikas uzņēmums Lumene savā ražotnē Kauklahti, Espo, Somijā šajā pavasarī sācis izmantot atjaunojamo degvieleļļu Neste MY Non-Road Diesel™.

Šī atjaunojamā degvieleļļa aizstāj fosilo degvieleļļu, kas iepriekš tika izmantota rūpnīcā. Pārslēdzoties uz Neste 2021. gada sākumā tirgū laistā atjaunojamā risinājuma izmantošanu, Lumene spējis ražošanas procesā samazināt siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas pat par 90%*, salīdzinot ar fosilās degvieleļļas izmantošanu.

“Ilgtspēja ir viena no Lumene pamatvērtībām, un produktu kvalitātes un vides draudzīguma nodrošināšana visā mūsu produktu dzīves ciklā mums ir ārkārtīgi svarīga. Pēdējā gada laikā mēs esam koncentrējušies uz siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisiju samazināšanu Kauklahti rūpnīcā, un Neste atjaunojamās degvieleļļas izmantošanas ieviešana radījusi būtiskas izmaiņas. Fosilo degvieleļļu aizstājot ar no atjaunojamiem izejmateriāliem izgatavotu alternatīvu, mēs jau esam spējuši samazināt mūsu rūpnīcas siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas. Ilgtspējīgāku nākotni nav iespējams sasniegt vienatnē. Sadarbība starp partneriem ilgtspējas jautājumos ir ārkārtīgi svarīga,” norāda Lumene ražošanas direktore Kristina Enkvista (Kristina Enqvist).

Vienīgais tiešais kaitīgo emisiju avots Lumene rūpnīcā bijusi fosilā degvieleļļa. Vidēji tā nodrošinājusi 10 % no rūpnīcas kopējā enerģijas patēriņa. 2020. gadā Lumene izmantotā fosilā degvieleļļa radīja 192 000 kg siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas. Fosilās degvieleļļas aizstāšana ar atjaunojamu alternatīvu vidēji samazina kaitīgās emisijas tikpat daudz kā tad, ja Somijā uz gadu pārtrauktu izmantot 70 vieglos automobiļus.

Atjaunojamā degvieleļļa tiek arī ražota ar zemākiem kaitīgajiem izmešiem

Gada sākumā Neste bija pirmais uzņēmums Somijā, kas tirgū laida no pilnībā atjaunojamiem izejmateriāliem ražotu degvieleļļu. Tādējādi tiek atbalstīts Somijas mērķis līdz 2035. gadam kļūt par oglekļa neitrālu valsti un sniegta palīdzība apkures un ražošanas nozarēm to kaitīgo izmešu samazināšanas mērķu sasniegšanā.

“Mēs esam apņēmušies līdz 2030. gadam samazināt mūsu klientu siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas par 20 miljoniem tonnu gadā. Mūsu partnerība ar Lumene kļūs ciešāka mums sadarbojoties, lai samazinātu kosmētikas ražošanas nozares radītās kaitīgās emisijas. Aplūkojot produktu dzīves ciklā radītās emisijas, kurināmā transportēšana uz rūpnīcu arī ir svarīga. Atjaunojamā degvieleļļa no Porvo pārstrādes rūpnīcas uz Lumene ražotni tiek transportēta ar Neste kravas automobiļiem, kas tiek darbināti ar mūsu atjaunojamo dīzeļdegvielu Neste MY. Tādējādi mēs arī samazinām transportēšanas radītās emisijas,” saka Neste ilgtspējas partnerību vadītāja Heidi Peltonena (Heidi Peltonen).

 
Visi komentāri
 
Krotow 29.aprīlis 2021 13:43
0 0 Atbildēt

Kaut kā izlasījās ka Lumene krēmus ražo no kaitīgajiem izmešiem.

krix 30.aprīlis 2021 6:17
0 0 Atbildēt

Kurš klauns ir ticis pie tulkošanas?

Vai tad nevar vienkārši apskatīties Valsts likumdošanā, kādi degvielas veidi ir? Benzīns, dīzeļdegviela un gāzeļļa. Kas pie velna ir degvieleļļa?

PS kosmētikas ražošanā izmanto visādus draņķus, kurus transportējot klasificē kā bīstamās kravas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti