Neste izmēģina pirmo elektroauto uzlādes pakalpojumu 9

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 7.jūnijs 2021 11:22

2021. gada jūnijā Neste uzsāk elektrisko transportlīdzekļu uzlādes pakalpojuma pilotprojektu ar mērķi piedāvāt to loģistikas uzņēmumiem Somijā.

Pirmo šādu pakalpojumu ieviesīs Niemi Services savā bāzē Helsinku Konalas rajonā. Ar šo pilotprojektu Neste un Niemi varēs vieglāk sasniegt savu klimata stratēģiju mērķus, kā arī ļaus Niemi, kas ir Somijā vadošais kravas pārvadājumu un loģistikas uzņēmums, samazināt klimatu ietekmējošās emisijas. Neste plāno 2021. gada beigās Somijā palaist komerciālu elektroauto uzlādes pakalpojumu.

“Mēs vēlamies palīdzēt saviem klientiem samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas un pastāvīgi meklējam jaunas iespējas, kā palīdzēt uzņēmumiem sasniegt oglekļneitralitāti. Ar vienu universālu risinājumu nevar pietiekami samazināt transporta radītās emisijas. Turpmākos gados kravas autotransporta nozarē fosilās dīzeļdegvielas patēriņš samazināsies, bet nākotnē būs pieprasījums arī pēc atjaunojamās dīzeļdegvielas. Vienlaikus jāatzīmē, ka Somijas transporta nozare arvien vairāk izmanto elektroauto, jo īpaši vieglo transportlīdzekļu flotei. Mēs vēlamies veicināt šos procesus. Ar šo pilotprojektu mēs varam paplašināt piedāvāto pakalpojumu klāstu, iekļaujot pakalpojumus elektrisko automašīnu lādēšanai, un izveidot vispusīgu risinājumu savam ilgtermiņa partnerim,” norāda Neste pārdošanas, mārketinga un pakalpojumu vadītājs Tomass Kulola (Tuomas Kulola).

Šobrīd Niemi Services flotē ietilpst 163 transportlīdzekļi, no kuriem 120 darbojas ar atjaunojamo dīzeļdegvielu, 35 — ar biogāzi, bet 8 — ar elektrību. Ar šo pilotprojektu Niemi varēs savā bāzē katru dienu uzlādēt vairākus autofurgonus, izmantojot 22 kW AC parasto uzlādi un 180 kW DC ātro uzlādi. Uzlādi var uzsākt ar Neste mobilo lietotni un RFID ierīcēm, kas elektroauto šoferiem jau ir pazīstamas. Emisiju samazinājums tiek apstiprināts Neste emisiju ziņošanas pakalpojumā. Neste uzlādes pakalpojuma ietvaros tiek nodrošinātas uzlādes iekārtas un atbilstošā apkalpošana, tāpēc klientam nav jāiegulda papildu līdzekļi lādēšanas iekārtu iegādē. Neste sadarbības partneris elektrības infrastruktūras un uzlādes iekārtu uzstādīšanā ir Plugit Finland Oy.

Nākotnē arvien vairāk transporta un loģistikas uzņēmumu veidos jauktas flotes

Somija ir noteikusi ambiciozu mērķi, vēloties līdz 2035. gadam kļūt oglekļneitrāla valsts. Šī mērķa sasniegšanai ir nepieciešami jauni enerģijas avoti transportlīdzekļiem un viegli pieejami risinājumi.

“Mūsu mērķis ir līdz 2030. gadam daļiņu emisijas samazināt līdz nulles līmenim. Šī mērķa sasniegšanai Somijā būtiski ir jāpaplašina biogāzes uzpildes un elektrisko transportlīdzekļu uzlādes tīkls. Šobrīd elektroautomobiļu uzlādes tīkls ir sadrumstalots un neuzticams, tāpēc iespējas izmantot elektriskos transportlīdzekļus ir ierobežotas. Kravas autotransporta uzņēmumu flotēm kļūstot daudzpusīgākām, ir nepieciešams plašāks elektrouzlādes tīkls. Mēs esam sajūsmā par sadarbību ar Neste šī pilotprojekta ietvaros un nevaram jau sagaidīt atsauksmes no mūsu šoferiem par viņu pieredzi pakalpojuma izmantošanā. Niemi klimata stratēģijas un oglekļneitralitātes mērķu sasniegšanā nozīmīga loma joprojām būs ne tikai elektrifikācijai, bet arī atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanai,” norāda Niemi Services lielo uzņēmumu apkalpošanas direktors Juha Niemi.

Nākotnē arvien vairāk transporta un loģistikas uzņēmumu savās flotēs iekļaus dīzeļdegvielas, elektriskos un gāzes transportlīdzekļus. Tiek izlaisti konkurētspējīgāki elektroauto, transportlīdzekļu dzīves cikla izmaksas samazinās un mainās tiesību akti, kā rezultātā palielinās elektrisko transportlīdzekļu skaits.

“Pirmais solis transporta nozares elektrifikācijā ir palīdzēt uzņēmumiem ar elektriskās uzlādes pakalpojumu izveidi to bāzēs. Mēs arī meklējam iespējas apkalpot korporatīvos klientus citur, piemēram, izmantojot publisko uzlādes tīklu. Kravas autotransporta uzņēmumu uzlādes tīkls atšķirsies no patērētāju uzlādes stacijām. Piemēram, tajās būs lielākas autostāvvietas, uzlādes iekārtas būs jaudīgākas, un to būs vairāk. Manuprāt, ar saviem uzlādes risinājumiem mēs klientiem varam radīt patiesu pievienoto vērtību, kopā ar partneriem attīstot mūsu pakalpojumus,” stāsta Kulola.

 

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bet 7.jūnijs 2021 16:42
3 0 Atbildēt

Labāki būtu taisīt pie meitumājām - lai gan auto lādējas, gan vadītājs izlādējas.

Limbažnieks 7.jūnijs 2021 12:36
1 1 Atbildēt

Skatos uz savas pilsētas Nestes staciju un priecājos, ka par mums raksta

Alvis 7.jūnijs 2021 15:47
1 0 Atbildēt

Gan jau ka pa EU fondu naudu to uztaisījuši.

Bet pareiz vien ir ka elektroauto uzlades punktus taisa benzina stacijās kur var padzer paest palasit avizi un ari papirst, nevis kā pie mums sēdēt pie Latvenergo ēkas un gaidīt stundu kamer varēs tālāk dudināt.

Pie mums vēl pieklibo tā padarīšana.

Bet

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 

Alpine stāsts - sacīkšu apģērba nozīmīgums

Autosporta augsto tehnoloģiju pasaulē risks ir it visur. Tāpēc sacīkšu apģērbam ir jāatbilst stingrām drošības prasībām, līdz ar to jūs nekad neredzēsiet, ka vadītājs pie stūres sēž ikdienā valkājamās kokvilnas biksēs. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plūdi, bet Tesla tas neskādē (+ VIDEO) 8

Izskatās, ka elektromobilis ir viens no drošākajiem transportlīdzekļiem, ja runa ir par braukšanu pa dziļu ūdeni un cietu pamatu. Lasīt vairāk

 

"Nissan" finanšu gada pirmajā ceturksnī strādājis ar peļņu

Japānas autobūvnieks "Nissan" šī finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnija beigās, strādājis ar 114,5 miljardu jenu (880 miljonu eiro) peļņu salīdzinājumā ar 285,6 miljardu jenu zaudējumiem pagājušā finanšu gada pirmajā ceturksnī, liecina uzņēmuma pārskats. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti