Motoreļļas automašīnām, kas aprīkotas ar LPG sistēmām 7

Foto: Pexels.com

Total | 11.decembris 2021 8:50

Mūsdienās dzinēji darbojas augstā temperatūrā un augstā darba spiedienā. Tas veicina eļļas oksidēšanos un negatīvi ietekmē molekulāro struktūru, izraisot paaugstinātu pretestību, piesārņojumu un nogulsnes dzinējā. Gāzes padeve var pastiprināt šīs parādības, īpaši, ja uzstādītā sistēma nav pietiekoši kvalitatīva vai ir slikti noregulēta.

Būtiskas atšķirības

Viens no svarīgākajiem faktoriem, kas jāņem vērā saistībā ar gāzes iekārtu, ir sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) sadegšanas temperatūra. Benzīnam tā ir zemāka nekā ar gāzi darbināmam dzinējam. Augstāka temperatūra sadegšanas kamerā (noturīga ilgākā laika periodā) noved pie visa dzinēja temperatūras paaugstināšanās, kas tiešā veidā ietekmē cilindru-virzuļu sistēmas izturību. Viena no galvenajām eļļas funkcijām ir siltuma mazināšana šajās dzinēja vietās. Attiecībā uz dzinējiem, kas sevi pierādījuši kā modeļi, kas labi darbojas ar gāzi, norādītās novirzes ir konstrukcijas rezervju robežās.

Temperatūra un motoreļļa

Augstāka temperatūra neietekmē motoreļļu – tā paātrina oksidēšanos. Šī parādība pasliktina eļļošanas īpašības un sūknējamību. Savukārt šis process palielina eļļas viskozitāti, paaugstinot tās skābes līmeni. Tas var radīt nogulsnes, kas nosēžas uz dzinēja sastāvdaļām. Nogulšņu veidošanos veicina arī naftas nitrēšana. Tas ir nevēlams stāvoklis, kas liecina, ka eļļa ir piesātināta ar slāpekļa oksīda savienojumiem. To reakcija ar ogļūdeņražiem, kas atrodas motoreļļā, izraisa organisko nitrātu veidošanos. Tam var būt destruktīva ietekme uz eļļā esošo piedevu darbību.

Sēra ietekme

Vēl viens svarīgs faktors, kas ietekmē sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) degvielas ietekmi uz motoreļļu, ir degvielā esošais sērs. Patiesībā LPG degvielā to ir daudz vairāk nekā benzīnā. Sadegšanas kamerā sadedzinātā gāze tiek pārnesta uz karteri un līdz ar to arī uz eļļu. Tas izraisa eļļas paskābināšanos, kas savukārt var izraisīt dzinēja mehāniskās daļas koroziju, galvenokārt krāsaino metālu buksēs, tāpat veicināt eļļas viskozitātes un sūknējamības izmaiņas un nosēdumu veidošanos. Šī iemesla dēļ automašīnām, kas ir aprīkotas ar LPG sistēmām, ieteicama biežāka eļļas nomaiņa īsākos intervālos.

“Ja izmantojat augstākās kvalitātes pussintētiskās vai sintētiskās eļļas, piemēram, “TotalEnergies”, tad nebūs nepieciešams iegādāties citu eļļu, jo tās lieliski veiks savu darbu. Pats svarīgākais, lai eļļa atbilstu auto ražotāja ieteiktajai kvalitātes un viskozitātes klasei. Tomēr eļļas paskābināšanās procesa dēļ ieteicams saīsināt intervālu starp eļļas maiņu par aptuveni 30% – 50%. Tie, kas izmanto lētākās minerālās motoreļļas, var apsvērt iespēju aizstāt esošo eļļu ar augstākas kvalitātes produktu,” norāda Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński), “Total Polska” tehniskās nodaļas vadītājs.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
hvz... 11.decembris 2021 10:11
5 0 Atbildēt

Mūsdienās dzinēji darbojas augstā temperatūrā un augstā darba spiedienā.

Nu nezinu, manējais šodien darbojas temperatūrā ap nulli, ne zema, ne augsta. Arī spiediens viena atmosfēra te Rīgā, jūras līmenī.

Ja runa par kompresijas pakāpi, tad par to ir cits stāsts.

wons 11.decembris 2021 11:51
4 0 Atbildēt

Interesants raksts. ja nemaldos pirms tam bija viedoklis, ka LPG var retāk eļļu mainīt.

Slinkais 11.decembris 2021 12:23
3 2 Atbildēt

smieklīgi neveilks rakstelis. kas ir mūsdienas? nu tā pa istam mūsdienas ja? šodien??? 2000 gada autiņš mūsdienās arī sāk darboties savadāk, nu ķip viņam pieaug spiediens un temperatūra? zinu vairumu dzinēju kam jau 90-jos gados darba T ir ap simtu un pāri. jeb runa par autiņiem kuri ražoti mūsdienās un kuriem praktiski neliek lpg? kopš pirms desmit gadiem masveidā ieviesta tiešā iesmidze, lpg iekārtas liek x99 reizes mazāk. praktiski lpg iesprūda pagātnē.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Ķīniešu Tesla” izpērk rekordātrumā 2

Pieprasījums pēc Ķīnas uzņēmuma BYD elektriskā sedana Seal Marine, ko dēvē par ķīniešu atbildi Tesla Model 3, pārsteidzis pat ražotāju – 22 000 rezervācijas tikai sešu stundu laikā. Iemesls – pievilcīgāka cena un dizains. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Volkswagen ID.5 kupejas maģiskā elegance (+VIDEO) 2

Volkswagen ID.5 ir jaunākais papildinājums Volkswagen bezizmešu flotē, ja neskaitām komercauto nodaļai piekrītošo busiņu ID Buzz. Tehniski ID.5 bāzēts uz Volkswagen ID.4 bāzes, bet ārēji atšķiras ar noslīpinātu aizmuguri un zemāku gaisa pretestību. Lasīt vairāk

 

Vācijā no 1.jūnija pazeminās degvielas cenas 21

Vācija no 1.jūnija uz trim mēnešiem samazinās enerģijas nodokli degvielai, tādēļ daudzi autovadītāji jau sāk gatavoties „tankšteļļu šturmēšanai”. Lasīt vairāk

 

BMW svin M nodaļas 50. gadu jubileju – īpašs motocikls un M4 kupeja (+ FOTO) 1

BMW M sportisko automobiļu ražotne šogad svin 50 gadu jubileju, atzīmējot to ar M4 CSL kupejas un motocikla M 1000 RR īpašo versiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti