Motoreļļas automašīnām, kas aprīkotas ar LPG sistēmām 7

 

Foto: Pexels.com

Total | 11.decembris 2021 8:50

Mūsdienās dzinēji darbojas augstā temperatūrā un augstā darba spiedienā. Tas veicina eļļas oksidēšanos un negatīvi ietekmē molekulāro struktūru, izraisot paaugstinātu pretestību, piesārņojumu un nogulsnes dzinējā. Gāzes padeve var pastiprināt šīs parādības, īpaši, ja uzstādītā sistēma nav pietiekoši kvalitatīva vai ir slikti noregulēta.

Būtiskas atšķirības

Viens no svarīgākajiem faktoriem, kas jāņem vērā saistībā ar gāzes iekārtu, ir sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) sadegšanas temperatūra. Benzīnam tā ir zemāka nekā ar gāzi darbināmam dzinējam. Augstāka temperatūra sadegšanas kamerā (noturīga ilgākā laika periodā) noved pie visa dzinēja temperatūras paaugstināšanās, kas tiešā veidā ietekmē cilindru-virzuļu sistēmas izturību. Viena no galvenajām eļļas funkcijām ir siltuma mazināšana šajās dzinēja vietās. Attiecībā uz dzinējiem, kas sevi pierādījuši kā modeļi, kas labi darbojas ar gāzi, norādītās novirzes ir konstrukcijas rezervju robežās.

Temperatūra un motoreļļa

Augstāka temperatūra neietekmē motoreļļu – tā paātrina oksidēšanos. Šī parādība pasliktina eļļošanas īpašības un sūknējamību. Savukārt šis process palielina eļļas viskozitāti, paaugstinot tās skābes līmeni. Tas var radīt nogulsnes, kas nosēžas uz dzinēja sastāvdaļām. Nogulšņu veidošanos veicina arī naftas nitrēšana. Tas ir nevēlams stāvoklis, kas liecina, ka eļļa ir piesātināta ar slāpekļa oksīda savienojumiem. To reakcija ar ogļūdeņražiem, kas atrodas motoreļļā, izraisa organisko nitrātu veidošanos. Tam var būt destruktīva ietekme uz eļļā esošo piedevu darbību.

Sēra ietekme

Vēl viens svarīgs faktors, kas ietekmē sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) degvielas ietekmi uz motoreļļu, ir degvielā esošais sērs. Patiesībā LPG degvielā to ir daudz vairāk nekā benzīnā. Sadegšanas kamerā sadedzinātā gāze tiek pārnesta uz karteri un līdz ar to arī uz eļļu. Tas izraisa eļļas paskābināšanos, kas savukārt var izraisīt dzinēja mehāniskās daļas koroziju, galvenokārt krāsaino metālu buksēs, tāpat veicināt eļļas viskozitātes un sūknējamības izmaiņas un nosēdumu veidošanos. Šī iemesla dēļ automašīnām, kas ir aprīkotas ar LPG sistēmām, ieteicama biežāka eļļas nomaiņa īsākos intervālos.

“Ja izmantojat augstākās kvalitātes pussintētiskās vai sintētiskās eļļas, piemēram, “TotalEnergies”, tad nebūs nepieciešams iegādāties citu eļļu, jo tās lieliski veiks savu darbu. Pats svarīgākais, lai eļļa atbilstu auto ražotāja ieteiktajai kvalitātes un viskozitātes klasei. Tomēr eļļas paskābināšanās procesa dēļ ieteicams saīsināt intervālu starp eļļas maiņu par aptuveni 30% – 50%. Tie, kas izmanto lētākās minerālās motoreļļas, var apsvērt iespēju aizstāt esošo eļļu ar augstākas kvalitātes produktu,” norāda Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński), “Total Polska” tehniskās nodaļas vadītājs.

 
Visi komentāri
 
hvz... 11.decembris 2021 10:11
5 0 Atbildēt

Mūsdienās dzinēji darbojas augstā temperatūrā un augstā darba spiedienā.

Nu nezinu, manējais šodien darbojas temperatūrā ap nulli, ne zema, ne augsta. Arī spiediens viena atmosfēra te Rīgā, jūras līmenī.

Ja runa par kompresijas pakāpi, tad par to ir cits stāsts.

wons 11.decembris 2021 11:51
4 0 Atbildēt

Interesants raksts. ja nemaldos pirms tam bija viedoklis, ka LPG var retāk eļļu mainīt.

Slinkais 11.decembris 2021 12:23
3 2 Atbildēt

smieklīgi neveilks rakstelis. kas ir mūsdienas? nu tā pa istam mūsdienas ja? šodien??? 2000 gada autiņš mūsdienās arī sāk darboties savadāk, nu ķip viņam pieaug spiediens un temperatūra? zinu vairumu dzinēju kam jau 90-jos gados darba T ir ap simtu un pāri. jeb runa par autiņiem kuri ražoti mūsdienās un kuriem praktiski neliek lpg? kopš pirms desmit gadiem masveidā ieviesta tiešā iesmidze, lpg iekārtas liek x99 reizes mazāk. praktiski lpg iesprūda pagātnē.

GK1968 11.decembris 2021 12:23
1 0 Atbildēt

Tak nemaz neuzvelcieties- lēta TotalPolska reklāma ar deķīša vilkšanu uz savu pusi...

Kanibaals 11.decembris 2021 14:10
1 3 Atbildēt

Tak gāze nokauj motoru vienas eļļas mainas intervāla laikā, ko tur vēl iespringt...

(c) Pļurkt

GāzesPirdējs 12.decembris 2021 22:48
2 1 Atbildēt

Pfff man 2000 gada čuguna motors iet un iet uz gāzi bez problēmām, ar visiem sēra dioksīda šmoksīda nogulsnēm, kamēr jaunās paaudzes tiešās iesmidzes dzinēji jūk un brūk. No Ķīnas pa lēto plastmasu saštancē detaļas un Vacijā saliek, un pasaka Gžerman qualetey!

Latvietis 13.decembris 2021 6:36
0 1 Atbildēt

Čigānu Nitro!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 2

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 12

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti