Apvidus autobraukšanas cienītāju grupa no Latvijas gatavojas nākamā gada jūnijā piedalīties trofi-reidā apkārt Ladogas ezeram. Reida starts un finišs tradicionāli notiek Sankt-Pēterburgā, un veicamās distances kopgarums pārsniedz 1200 km. Par ikgadēju ofroudistu salidojumu kļuvušais trofi-reids Ladoga ir viens no ekstrēmākajiem bezceļu autobraukšanas pasākumiem Eiropā.
Ladoga 2003 solās kļūt par starptautiku pasākumu, jo bez latviešiem uz turieni izteikuši interesi doties arī Somijas, Polijas un, iespējams, arī citu valstu pārstāvji. Bezceļu braucēji no Latvijas Krievijā ir labi pazīstami, jo kaimiņvalstī rīkotajās sacensībās un ekspedīcijās ar panākumiem piedalās jau no 1997. gada. Godalgotas vietas 1997. un 1998. gadā ir izcīnītas arī trofi-reidā Ladoga. Latvijas komandu startam nākamā gada Ladoga 2003 izveidoja SO Mazozoli 4reiz4, kas ir lielākā trofi pasākumu rīkotāja Latvijā, biedri. Jūnijā uz Krieviju paredzēts doties ar vismaz 12 sacensībām sagatavotiem apvidus automobiļiem. Cik zināms, tas ir lielākais skaits automobiļu un attiecīgi arī dalībnieku, kāds no Latvijas jebkad devies uz bezceļu sacensībām Krievijā. Šobrīd gatavību iesaistīties pasākumā izteicis arī pazīstamais ceļotājs Valdis Brants, kurš šīgada vasarā vadīja autoekspedīciju uz Ķīnu. Saskaņā ar Ladoga 2003 organizētāju nolikumu, trofi-reida sacensība tiks vērtēta vairākās automobiļu (atkarībā no sagatavotības līmeņa) grupās, kā arī uzvarētāji tiks noteikti komandu vērtējumā. Mūsējie paredzējuši startēt ekstrēmākajā grupā proto-sport, kas dod visreālākās cerības cīnīties par uzvaru absolūtajā vērtējumā. Braucēju vidū būs arī ne viens vien Latvijas rallijreidu un karuseļralliju čempionāta dalībnieks. Starp pazīstamākajiem ir Jānis Lazdāns un Edgars Zaķis, kuri ir arī paredzētā Krievijas brauciena galvenie koordinatori. Trofi-reids Ladoga 2003 noritēs no 7. līdz 15. jūnijam. Ainārs Zariņš, žurnāls Salons
Ja izdosies viss kā patreiz ir paredzēts uz šo gonku no Latvijas dosies aptuveni 65 cilvēku delegācija. Tā jau ir reāla dzīvā masa. Pagājušajā vasarā aizbraučām četras ekipāžas tobiš divas komandas. Žēl bet tehnisku iemeslu un nepareizas sratēģijas dēļ finišēja tikai viena un ieņēma piekto vietu no septiņpadsmit startējušām komandām. (bija reālas iespējas kāpt uz goda pjedestāla) Liekas ka organizētājiem šogad ir pienācis pēdējais laiks mācīties mūsu piņķerīgo valodiņu :))