Apkopojot interneta plašumos pieejamo informāciju par to, kā tad mūsējiem veicas ar Krievijas dubļu pievārēšanu, sniedzam īsu pārskatu par to arī iauto lasītājiem. Uzreiz jāatzīmē, ka no Baltijas valstīm mūsējie šajā pasākumā pārstāvēti viskuplāk.
No Latvijas startējušajām trim komandām, kas pieteiktas „reida” klasē, par uzvaru jācīnās 45 automašīnu konkurencē; ieskaites grupā „Sport” 34 automašīnas - Latviju pārstāv A.Namajūna ekipāža. Auto monstru klasē „Proto sport”- I.Viduša ekipāžai jāspēkojas ar 11 konkurentiem.
Vēl pasākumā piedalās 24 tūristi, 10 motobraucēji un 47 tehniskās palīdzības. Kopā 171 tehnikas vienība, kas 6.jūnijā sāka mērot 1200 km garo bezceļu apkārt Ladogas ezeram. Atgriezīsies viņi Isākijevas laukumā pēc 9 dienām un vairāk nekā 100 km specposmu ar uzvaru - vispirms jau pašiem pār sevi.
Īpaši uzmundrinoši, droši vien, bija lasīt, ka pirmā specposma laika norma ir - 14 km 15 stundās. Kārtīgs rokenrols garantēts! Skaidrs taču, ka neviens tur nav braucis atpūsties pie dabas krūts; īpaši vēl, ja slapjums zem kājām un nāk arī no augšas.
Absolūti labākais laiks šajā posmā bija mazliet zem divām stundām. Otrs labākais laiks - 2h 35min, pieder Igaunijai. Mūsu ZEBRAI sabirusi sadales kārba, kas tiek izlabota, vēl paspējot iekļauties laika normā (10h 46min).
Otrajam posmam gatava vairs tikai apmēram puse visu ekipāžu - pārējās nav iekļāvušās laikā. Tomēr organizātori ļauj sacensību turpināt vismaz tiem, kas no purva izkūlušies pašu spēkiem. Pasākuma dalībniekiem jāveic 109 km pārbrauciens, laika norma 3h. Speciālais posms – 15 km, laika norma 7h. Mūsējiem "viss štokos", lai arī TĪĢERIS ar ZEBRU abi nomainījuši pa tiltam.
Trešais posms ved vēl dziļāk Karēlijā. 20km specposma 12 stundās. Mūsējā "Prāga" paspīd ar "vāku" pēc divu metru lidojuma. Beidzas viss laimīgi, bet visi pārējie dienas notikumi pret šo nobāl.
Tikmēr tehniskā palīdzība un evakuātors vēl melnās miesās raujas pa pirmo specposmu, kur darba tiem pietiks vismaz pāris dienām - daži auto guvuši nopietnus bojājumus. 3.posmā mūsējie (ekipāžas 306, 307, 321) grupā "reids" - labākie.
Ceturtais posms, lai arī ne pārāk grūts, apvieno sevī visus bezceļa elementus sākot ar triālu un beidzot ar brasliem un purvu. Par galveno sensāciju atkal parūpējās absolūtais līderis grupā "reids" - Latvijas komanda, lielāko posma daļu velkot aiz sevis vienu no automašīnām, kam nedarbojās pilnīgi nekas, izņemot vinču.
Tālāk ekskluzīvs pasākums - nakšņošana 2 naktis vienā un tajā pašā nometnē. Sacensību dalībniekus sagaida disciplīnas "Pludmale" un "Kāpas".
No starta pagājusi nepilna nedēļa, bet dalībnieki jau paspējuši izbaudīt turpat vai visus četrus gadalaikus. 10.jūnijā pat esot ticis gaidīts sniegs. Piektajā dienā "reida" grupai remontēšanās mijās ar atpūtu - tā arī visa sacensība.
Ceturtais specposms, pateicoties dāsnajām lietavām, tomēr esot nodrošinājis sportiskas izjūtas ne vienam vien dalībniekam. Mūsējiem vairāk vai mazāk viss ok, bet kāda igauņu ekipāža tā arī esot visu posma laiku kalpojusi par "stafetes kociņu" un sacensību dalībnieki to pārmaiņus vilkuši aiz sevis līdz pat finišam.
Atliek tikai novēlēt veiksmi turpmākajos posmos un gaidīt tālākas ziņas un rezultātus no organizātoru puses!
http://www.ladoga-trophy.ru
Informāciju apkopoja kiska
Vēl par mūsējiem Ladogā - www.mazozoli.lv
Paldies, Kiska! Bučas, ziedi utt....