Pirmoreiz igaunis - Tenaks izcīna Igaunijai vēsturisku WRC čempiontitulu 2

 

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/otttanak

Nozare.lv | 28.oktobris 2019 8:11

Igaunijas pilots Ots Tenaks ar stūrmani Martinu Jerveoju svētdien izcīnīja savai valstij vēsturisku pasaules autorallija čempionāta (WRC) čempiontitulu.

Ar Igaunijai pirmo WRC titulu viņš pārtrauca Francijas autosportistu 15 gadus ilgušo dominanci.

Lai iegūtu titulu, "Toyota" pilotam WRC sezonas 13.posmā - Katalonijas rallijā - bija jāiekrāj tikai par diviem punktiem vairāk nekā francūzim Sebastjanam Ožjē ("Citroen"). Tenaks izcīnīja otro vietu, bet Ožjē bija astotais.

Uzvaru sezonas priekšpēdējā posmā svinēja beļģis Tjerī Nevils ("Hyundai"), kurš Tenaku summā apsteidza par 17,2 sekundēm, bet vēl nieka 0,4 sekundes atpalika spānis Dani Sordo ("Hyundai").

Aiz pirmā trijnieka bija vēl viens "Hyundai" pilots, titulētais francūzis Sebastjans Lēbs, piektais finišēja soms Jari Mari Latvala ("Toyota"), bet pirmo sešinieku noslēdza brits Elfins Evanss ("Ford").

Ožjē piektdien jau otrajā ātrumposmā saskārās ar auto stūres mehānisma problēmām, kā dēļ tikpat kā zaudēja cerības uz titula nosargāšanu.

Tenaks šajā rallijā uzvarēja piecos no 17 ātrumposmiem, tajā skaitā svētdien notikušajā pēdējā "dopā".

"Jūtos lieliski. Tas spiediens, ko izjutu šajā nedēļas nogalē, bija pavisam citā līmenī," pēc uzvaras pauda Tenaks.

Kopvērtējumā Tenaks 13 posmos iekrājis 263 punktus, Nevila kontā ir 227 punkti, bet Ožjē rēķinā - 217 punkti. Pārējie sekotāji ir vairāk nekā 100 punktu attālumā.

Ots Tenaks uzvarēja arī Igaunijas rallijā 2019, kuram bija piešķirts WRC promotion sacensību stauss. Vai mēs drīzumā ieraudzīsim Igaunijā arī WRC posmu?

Tenaks, kurš oktobra vidū svinēja savu 32.dzimšanas dienu, iepriekšējās divas sezonas kopvērtējumā bija trešais. WRC savu laimu iemēģinājuši vairāki igauņi, bet pirms Tenaka lielākos panākumus guva Marko Mertins, kurš uzvarēja piecos rallijos un 2004.gadā kopvērtējumā bija trešais.

Ožjē ir iepriekšējo sešu gadu čempions, bet kopumā Francijas piloti bija dominējuši jau kopš 2004.gada, kad deviņus titulus pēc kārtas izcīnīja viņa slavenais tautietis Lēbs.

Līdz čempionāta beigām palicis vairs tikai viens posms, nākamajām sacensībām notiekot pēc trim nedēļām Austrālijā.

 
Visi komentāri
 
WALA 28.oktobris 2019 9:58
6 0 Atbildēt

Apsviecu igauņus un Toyota, malači !!! Tā turēt !

arba 28.oktobris 2019 11:49
4 0 Atbildēt

Apsveicu igaunus !

Ipasi ar autosporta federacijas prieksnieka izveli !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti