Trešdien īpašā videokonferencē Dacia informēja par gatavošanās gaitu janvāra sākumā gaidāmajam Dakaras rallijreidam. Komandas sportisti šajās sacensībās brauks ar Dacia Sandrider sacīkšu auto.
Arī komandas nosaukums veidots pēc modeļa nosaukuma, proti, Dacia Sandriders, un komandas sastāvā būs pieredzējušie un titulētie piloti - Sebastians Lēbs (Sebastian Loeb), Kristīna Gutjereza (Cristina Gutiérrez) un Nasers Al-Atija (Nasser Al-Attiyah). Sacīkšu automobilis Dacia Sandriders būvēts, sadarbojoties Renault Group un britu autosporta un inženieru grupas Prodrive speciālistiem, un ar to komanda startēs T1+ grupā. Tas veidots, domājot ne tikai par augstu veiktspēju, bet arī labu redzamību un praktiskumu. Piemēram, auto ir pielāgots tā, lai ātri un viegli tiktu klāt remontējamajiem mezgliem un rezerves daļām. Savukārt automobiļa virsbūvē ir iebūvēta magnētiskā plāksne, lai riteņu stiprinājuma skrūves un citas nepieciešamās detaļas nepazustu smiltīs. Šo ieteikumu rosināja komandas pilotu pieredze.
Sandrider modulārais vadības panelis ergonomiku un noteiktu funkciju izkārtojumu ļauj pielāgot atbilstoši katra apkalpes locekļa prasībām, īsais, peldošais motora pārsegs veidots slīpi, pazūdot no apkalpes redzeslauka. Arī pretatspīdumu krāsa, kas izmantota uz vadības paneļa augšējās daļas – šis paņēmiens aizgūts no aviācijas nozares – nodrošina optimālu redzamību, bet modulārais vadības panelis ergonomiku un noteiktu funkciju izkārtojumu ļauj pielāgot atbilstoši katra apkalpes locekļa prasībām.
Dacia Sandrider aprīkots ar trīslitrīgu V6 twin-turbo dzinēju no Nissan, kas attīsta 360 Zs jaudu un 539 Nm lielu griezes momentu. Tiesa šos raksturlielumus ierobežo sacensību tehniskie noteikumi.
Video konferencē piedalījās arī deviņkārtējais Pasaules Rallija čempions Sebastians Lēbs, kuram ar Dacia Sandriders komandu līgums ir līdz 2027. gada beigām. Runājot par Sandrider sacīkšu auto priekšrocībām, salīdzinot to ar iepriekš pilotētajiem auto, Lēbs īpaši izceļ auto manevrētspēju un veiklību, kā arī labu redzamību no pilota vietas.
Pirmo reizi Dakaras rallijreidā transportlīdzekļi dažādās kategorijās - motocikli, vieglās un kravas automašīnas veiks vairākus posmus (kopā piecu) ar katrai kategorijai atšķirīgiem maršrutiem. Šī jaunā kārtība sniegs unikālus izaicinājumus katrai konkurentu grupai, ņemot vērā transportlīdzekļu un braukšanas stilu specifiku. Tas arī ierobežos apdzīšanu starp automašīnām un motocikliem, un ietekmēs stūrmaņus, kuri būs atbildīgi par ceļagrāmatas interpretāciju un maršruta vadīšanu, jo šajos posmos vairs nevarēs izsekot un vadīties pēc divriteņu braucēju pēdām. Arī Sebastians Lēbs uzsvēra, ka šajos posmos būs grūti braukt priekšgalā: “Pirmie būs lēnāki, nekā tie, kas brauks aiz viņiem jau pa iebrauktu ceļu. Tādēļ ir sarežģīti veidot stratēģiju. Turklāt uzvarot vienā posmā, nākamais posms uzvarētājam ir jābrauc pirmajam, tā zaudējot priekšrocības. Izaicinošs būs arī 48 stundu etaps jau sacīkšu sākumā, kas prasīs gan braucēju, gan tehnikas izturību, ņemot vērā to, ka šajā etapā būs ierobežota iespēja veikt tehnikas apkopi.”
Dacia Sandriders komanda 2025. gadā piedalīsies visās Pasaules Rallijreida čempionāta sacensībās. Pirmās no tām ir Dakāras rallijreids, kas notiks Saūda Arābijā no 3. līdz 17. janvārim.
NU, un tad sāksies "kāpēc Daša tik dārga". Lohi domā, ka varēs braukt ar Dakāras dalībnieku pa lēto? Nē, viss maksā naudu, čabulīši. Arī piederība Dakāras klubam.