Igauņu jaunuzņēmums “VOOL” piesaistījis 1,7 miljonus eiro elektroauto uzlādes ierīces masveida ražošanai 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 3.februāris 2023 10:33

Igaunijas jaunuzņēmums “VOOL” ir piesaistījis 1,7 miljonus eiro kā sēklas investīciju, kopā iegūstot finansējumu 4,7 miljonu eiro apmērā. Investīciju vākšanu vadīja riska kapitāla fonds “Specialist VC”, piesaistot vairākus nozīmīgus investorus, to skaitā bijušo Igaunijas prezidenti Kersti Kaljulaidu (Kersti Kaljulaid).

Kā liecina uzņēmuma “McKinsey” veiktais pētījums, līdz 2030. gadam Eiropā būs nepieciešami 29 miljoni privāto elektroauto uzlādes staciju. Tas ir 77 reizes vairāk nekā 2021. gadā pieejamie 375 tūkstoši uzlādes staciju. Līdz ar to būs nepieciešamas arī nopietnas izmaiņas esošajā elektrotīklā, lai sadalītu elektroenerģiju jaunajiem uzlādes punktiem. “VOOL” radītais elektroauto uzlādes risinājums izmanto esošo elektrotīklu trīs reizes efektīvāk, neradot tajā pārslodzi un nodrošinot uzticamu un izmaksu ziņā draudzīgu uzlādes alternatīvu gan biznesa, gan privātajiem klientiem.

“Mūsu risinājums izmanto esošo elektrotīklu trīs reizes efektīvāk,” stāsta Juhans Harms (Juhan Härm), “VOOL” līdzdibinātājs un izpilddirektors. “Pašlaik mājās esošajām elektroierīcēm – trauku mazgājamajai mašīnai, uzlādes ierīcei un tējkannai, ir pieejama tikai daļa no elektrotīkla jaudas, kaut gan visā Eiropā ir trīsfāžu elektrība. Mēs izmantojam visas trīs fāzes un automātiski pārslēdzamies starp tām, kad nepieciešams. Tādējādi mēs varam piedāvāt uzticamu un ilgtspējīgu automātisko elektroauto uzlādi,” skaidro Harms.

Turklāt “VOOL” nodrošina arī izmaksu efektivitāti. Radītā programmatūra seko līdzi elektrības cenām biržā un nodrošina to, ka elektroauto tiek uzlādēts brīdī, kad cena ir viszemākā noteiktajā laika periodā. “Šāds risinājums var ietaupīt pat 90% no uzlādes izmaksām,” uzsver Harms. “Vēl jo vairāk – nekustamā īpašuma attīstītāji var izvairīties no papildus izmaksām, kas var rasties no infrastruktūras uzlabojumiem vai jaunu uzlādes staciju izbūves,” pamato uzņēmuma pārstāvis.

Bijusī Igaunijas prezidente un viena no “VOOL” investoriem, Kersti Kaljulaida, ir droša par uzņēmuma radīto risinājumu. “Es investēju uzņēmumos, kuri darbojas nozarēs, ko es pārzinu, un kas rada īstas lietas, pēc kurām ir pieprasījums. Es neatbalstu risinājumus, kas vēl meklē savu nišu un problēmu, ko risināt. Taču par “VOOL” šajā ziņā nav jāsatraucas. Nevar noliegt to, ka pieaug pieprasījums pēc elektroenerģijas. Šī problēma pastāv. Līdz ar to uzņēmumam tikai jārada produkts, ar ko šo problēmu risināt un kas ir labāks nekā tas, ko piedāvā konkurenti,” skaidro Kaljulaida.

Papildus viņa slavē arī “VOOL” piedāvāto ideju. “Mēs varam būvēt apjomīgāku elektrotīklu, lai apmierinātu pieaugošo elektroenerģijas pieprasījumu, taču tas nebūs ilgtspējīgi. Prātīgāk ir rast risinājumus, ko iespējams izmantot ar esošo infrastruktūru. Tieši to ir izdarījis “VOOL”. Ja esam godīgi, tad uzņēmuma radītais produkts ir tik vienkāršs, ka es brīnos par to, kāpēc neviens to nebija izveidojis iepriekš.”

Atzinīgi par jaunuzņēmuma piedāvāto produktu izsakās arī viens no Baltijas lielākajiem autobusu uzņēmumiem, “Hansabuss”, kas, pateicoties ieviestajam risinājumam, spēj ietaupīt daļu no autoparka uzlādes izmaksām. “Sadarbība ar “VOOL” mums ļauj izmēģināt ilgtspējīgākas pasažieru pārvadājumu iespējas, vienlaicīgi uzturot mūsu pašreizējo uzņēmuma teritoriju bez lielām infrastruktūras izmaiņām. Mēs esam uzstādījuši “VOOL” uzlādes ierīces autobusu vadītāju mājās, lai autobusus būtu iespējams uzlādēt tur. Turklāt vadītājiem nav jāsatraucas par papildus izdevumiem vai dokumentāciju – rēķini par patērēto elektroenerģiju automātiski tiek nosūtīti mums, un uzņēmums tos apmaksā,” pieredzē dalās Sergejs Vahnitskis (Sergei Vahnitski), “Hansabuss” valdes loceklis.

Ar iegūto finansējumu “VOOL” plāno palielināt ražošanu un izplatīties Eiropas tirgū. Uzņēmums ir apņēmies līdz 2023. gada beigām uzstādīt 20 000 uzlādes stacijas.

Finansējuma piesaisti vadīja riska kapitāla fonds “Specialist VC”, piedaloties bijušajai Igaunijas prezidentei, Kersti Kaljulaidai, uzņēmuma “Pipedrive” pirmajam darbiniekam, pašreizējam “VOOL” darbiniekam, Elaram Nellis (Elar Nellis), bijušajam Igaunijas Galvenajam informācijas speciālistam, kas zināms kā e-Residency programmas dibinātājs, Tavi Kotka (Taavi Kotka), uzņēmējiem Justinam Jenkam (Justin Jenk) un Tomasam Kouhknam (Toomas Kõuhkna), uzņēmumiem “Opus 11 VC” un “Startup Wise Guys” un citiem investoriem.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 3.februāris 2023 10:53
1 0 Atbildēt

Bremzīgie igauņi grib līdz 2023. gada beigām uzstādīt 20 000 uzlādes stacijas un kur vēl, te jau Enefit...

Jūrmalnieks 3.februāris 2023 14:26
1 0 Atbildēt

Uz trendīgajam lietām var labi piesasitīt investīcijas un labi nopelnīt... Bet tas nenozīmē, ka tas sabiedrībai un reālajā pasaulē ir kas noderīgs. Jeb pārsvarā ta ir plika naudas tērēšana.

### 3.februāris 2023 23:20
1 1 Atbildēt

Būtu jāizgudro uzlādes vads, kam vienu galu nomet zemē, otru spraud auto un tas lādējas ka prieks. Un par baltu velti. Tikai jānopērk supervads. Nu ko, labs pirkums? Lieto visu mūžu un atstāj vēl nākamajam kredīta maksātājam.

imzz 4.februāris 2023 11:15
0 0 Atbildēt

"Mēs izmantojam visas trīs fāzes" Ar to piezīmi, ka izmantot 3 fāzes var tikai tie, kam tās pievilktas. Un tie, kuriem ir, taču var lietot bez visa VOOL jau tagad.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Lai tiktu uz savu īpašumu Jūrmalā, tomēr jāpērk caurlaide! Kā tas var būt? (+ VIDEO) 12

Jūrmalas iedzīvotājiem ir tiesības doties uz savu dzīves vietu nemaksājot par iebraukšanas caurlaidi. Taču praksē nākas maksāt, jo caurlaide ir piesaistīta transportlīdzeklim nevis iedzīvotājam. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām elektrisko Korando e - motion (+VIDEO) 2

Elektromobilitāte paver ceļu autotirgū mazpazīstamiem un mazākiem spēlētājiem. Šoreiz Autoziņu testā nonācis 100% elektrisks krosovers KGM Korando e-motion, no firmas dīlera Andre Motors. Tas ir pirmais pilnībā elektriskais modelis bijušā Ssangyong, tagad KGM vēsturē. Lasīt vairāk

 

Rīgas centrā ierobežos koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrumu 17

Rīgas centrā tiks ierobežots koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrums, paredz koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošos noteikumu projekts, kuru akceptēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja. Lasīt vairāk

 

Zaļā mobilitāte – Mercedes atkāpjas no plāna 13

Mercedes-Benz atkāpjas no saviem ambiciozajiem plāniem zaļās mobilitātes jomā, iepriekš uzlikto latiņu nolaižot krietni zemāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti