Pētījumā noskaidrots, ko Gen Z paaudze sagaida no viedtālruņa 1

 

Foto: Pexels.com

Paula Katrīna Kirštuka | 16.februāris 2022 10:57

Nozīmīgākais informācijas kanāls, ko ikdienā izmanto 88% aptaujātie Baltijas valstu jaunieši, ir sociālie mediji, liecina Samsung Electronics Baltics veiktā aptauja. Katru dienu 61% aptaujāto izmanto Instagram, kam seko Snapchat un YouTube (53%), visbiežāk meklējot izklaidējošu un izglītojošu saturu.

Digitālajai paaudzei jeb Gen Z, kurai ir mazs priekšstats par pasauli pirms viedtālruņiem, telefons ir būtisks pašizpausmes rīks. Tāpēc pērkot viedtālruni, svarīgi aspekti ir akumulatora kapacitāte (76%), darbības ātrums (73%) un kameras piedāvātās iespējas (67%), kā arī ekrāna kvalitāte (63%) un atmiņas ietilpība (59%).

Viedtālruni izmanto satura radīšanai

69% aptaujāto norāda, ka visbiežāk izmanto viedtālruni saziņai, taču vairāk kā puse (60%) sociālajiem medijiem, kas nozīmē, ka viedtālrunim jābūt aprīkotam ar jaudīgu procesoru, lai garantētu ātru veiktspēju video filmēšanai, montāžai un fotogrāfiju apstrādei. Tāpat nozīmīga ir kameras izšķirtspēja un pieejamās funkcijas, gandrīz puse jauniešu (42%) viedtālruni izmanto foto un video iemūžināšanai.

Instagram un TikTok satura veidotāja Alise Mankus (@alishuksm) uzsver, ka viņai telefona izvēlē būtiskas ir funkcijas, kas atvieglo attēlu rediģēšanu un video montāžu. "Izvēloties savu viedtālruni, es īpašu uzmanību pievērsu tieši kameras iespējām. Ar Galaxy S21 FE es varu uzņemt augstas izšķirtspējas, dzidrus attēlus pat tumsā, izmantojot nakts režīmu. Tāpat man ļoti patīk duālā kameras ierakstīšanas funkcija ­­– vienlaicīgi ar priekšējo kameru varu filmēt sevi, bet ar aizmugurējo to, kas notiek apkārt. Īpaši ērta ir satura apstrāde – viedtālruņa galerijā uzreiz varu koriģēt dažādas attēla nianses, piemēram, krāsas, spilgtumu, asumu un pat izdzēst nevēlamus objektus no kadra."

58% Gen Z paši iegādājas viedtālruni

Lēmumu par ierīces iegādi (83%), kā arī pirkumu lielākajā daļā gadījumu (58%) veic paši jaunieši. Taču galvenais iemesls, kas attur jauniešus no jauna viedtālruņa iegādes, ir cena (63%). Ņemot vērā šo tendenci un galvenos kritērijus attiecībā pret ierīces funkcijām, Samsung pievērš īpašu uzmanību, lai radītu tehnoloģijas, kas pieejamas vēl plašākam interesentu lokam. "Samsung viedtālruņu lietotāju vidū šobrīd vispieprasītākā ir S21 sērija, kurai pavisam nesen esam izveidojuši fanu sērijas modeli – Galaxy S21 FE. Šis viedtālrunis ir tieši tas, ko patērētāji vēlas – augstākās klases flagmanis par zemāku cenu. Turklāt, modeļi pieejami četrās, iepriekš šajā sērijā neredzētās krāsās – olīvzaļā, lavandas, melnā un baltā," stāsta Jurijs Bušmaks Samsung mobilās pieredzes produktu nodaļas vadītājs Baltijā.

Galvenais papildu aksesuārs – austiņas

Kā apliecina aptaujas dati, īpaši nozīmīgs viedtālruņa papildinājums jauniešu vidū ir austiņas (61%). Tās ir piemērotas gan satura baudīšanai, lai klausītos mūziku, podkāstu vai skatītos video, gan satura radīšanai. Piemēram, filmējot video lietotnē TikTok, viens no svarīgākajiem pamatprincipiem ir kustēties vai runāt reizē ar izvēlēto skaņu. To visefektīvāk iespējams panākt tieši izmantojot bezvadu austiņas, jo netraucēs apkārtējie trokšņi un varēs skaidri dzirdēt katru mūzikas niansi. Tāpat bezvadu austiņas var palīdzēt mācību procesā vai ikreiz, kad nepieciešams brīdis klusuma, jo, aktivizējot trokšņu slāpēšanas funkciju, austiņas aizturēs apkārtējo skaņu.

Balstoties uz patērētāju vēlmēm, Samsung turpina radīt inovatīvas tehnoloģijas, kas atvieglo lietotāju ikdienu. Tā kā jauniešiem īpaši nozīmīgas ir funkcijas satura radīšanai un baudīšanai, galvenais uzsvars tiek likts uz foto un video uzņemšanas iespējām un apstrādi ar viedtālrunī esošajiem rīkiem. Tāpat ir padomāts arī par ātru veiktspēju un izturīgu akumulatoru, lai ierīce būtu piemērota pat visaktīvākajiem lietotājiem visas dienas garumā.

 

 
Visi komentāri
 
Krotow 16.februāris 2022 20:11
0 1 Atbildēt

Šo lasot, rodas pāris jautājumu. Vai TO vispār vairs var saukt par telefonu? Un vai caur to var arī sarunāties?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti