Pasaules auto tirgū, kas krities par 4,8 %, arī Renault Grupas pārdošanas apjomi kritušies par 4,2 %, taču tirgus daļa pieaugusi par 3,6%. Grupa ir panākusi starptautisku izaugsmi, jo gandrīz 37% no automašīnām tiek pārdots ārpus Eiropas, kopumā – 873 798 vienību.
Rezultāti pa reģioniem
Eiropas reģionā Renault palielina pasažieru automašīnu tirgus daļuKrīzes pārņemtajā Eiropas tirgū, kas samazinājies par 8,1 %, Renault Grupa palielinājusi savu tirgus daļu par 0,2 punktiem. Renault turpina stratēģiju – samazināt pārdošanas apjomus īstermiņa līzingā, pašreizējā situācijā tas ir izdevīgi tāpēc, ka tādējādi samazinās automašīnas atpirkšanas vērtība pēc līzinga beigām.
Amerikas reģions: Renault paziņo par lielāko tirgus daļas pieaugumu starp autoražotājiem Brazīlijā
Renault Grupa Brazīlijā ir palielinājusi pārdošanas apjomus par 56,4%, sasniedzot rekordlielu pārdoto mašīnu skaitu – 115 000. Renault Grupa aizvadītajā gadā ir iekļuvusi Brazīlijā izplatītāko auto zīmolu top 6, pārdodot ap 40 000 Sandero un ap 36 500 Logan automašīnu.Euromed reģions: Renault iekaro Krieviju, pārdodot vairāk nekā 100 000 vienību
Krievijā Renault Grupas pārdošanas apjomi palielinājušies par 6,8 %, konsekventi turpinot pieaugt jau otro gadu pēc kārtas. Grupa joprojām ir tirgus līdere Marokas tirgū, tai pieder 27,8% no šīsvalsts auto tirgus.Āzijas- Āfrikas reģions: 12,2 % pieaugums
Irānai pērn piegādāts vairāk nekā 54 000 Logan automašīnu, palielinot tirgus daļu par 3,5%Rezultāti – automašīnu modeļu pārdošana
• 2008. gadā Renault Grupa piedāvāja 10 jaunus automašīnu modeļus: Clio Estate, Grand Modus, New Megane hečbeks un kupeja Lagūna kupeja, Kangoo , Kangoo Compact, Logan pikaps un Logan furgons, Talia. Prognozējams, ka 2009. gadā Renault būs līderis citu autoražotāju vidū jauno modeļu skaita ziņā.• Šī stratēģija – piedāvāt patērētājam pēc iespējas vairāk jaunu modeļu, ir sevi pozitīvi pierādījusi, jo pagājušajā gadā zem Renault un Dacia zīmoliem pārdots 510 000 jauno modeļu vienību, tas ir pieaugums par 38,7 %
• Twingo ir nr.1 Francijā un top 3 Eiropā savā kategorijā pārdošanas ziņā. Clio saglabā savu trešo vietu Eiropā savā segmentā.
• Pateicoties lieliskajam Modus un Grand Modus modeļu sniegumam (+28,4%), kas tuvojas Twingo panākumiem un turpina Clio uzvaras gājienu, Renault pārdošana A un B segmentos (Twingo, Modus, Clio) Eiropā palielinājusies par 2,4 %.
• Jaunās Megane hečbeks un kupeja, kas plašākai sabiedrībai tika prezentētas Parīzes motoršovā, atjaunoja Renault iespējas pretendēt uz nozīmīgu vietu C segmentā.
• Francijā Renault Lagūna bija vislabāk pārdotais ģimenes sedans, uz to pieteikušies vairāk nekā 33 000 pircēji.
• Vieglie komercauto: Renault ir neapstrīdams līderis šajā kategorijā Eiropā jau 11 gadus. Ar pārdotām 86 000 vienībām, Kangoo Express ir nr. 1 kompakto furgonu kategorijā 2008. gadā.
• Renault Eco programma: 60% no automašīnām, ko Renault pārdevis Eiropā, CO2 izdala mazāk nekā 140g/km (2007.gadā - 48%), bet trešdaļa no šīm automašīnām izdala vēl mazāk nekā 120 g/km.
Situācija 2008. gadā
Aizvadītais gads bijis zīmīgs ar globālās finansiālās un ekonomiskās krīzes iezīmju parādīšanos. Šī krīze sāpīgi ietekmēja auto tirgu, būtiski samazinot tā apjomus.Pasaules tirgus apjomi auga pirmajos četros gada mēnešos – šajā laikā Eiropas tirgus bija stabils, bet pārējie – jaunie tirgi piedzīvoja būtisku izaugsmi. Itālijas un Spānijas auto tirgi bija vienīgie, kuros iezīmējās kritums. Aprīļa beigās Grupas pārdošanas apjomi pieauga par 7,3 %, pateicoties augstiem rādītājiem Francijā un citos reģionos.
Starplaikā starp maiju un septembri, kritums bija vērojams visā Eiropā, īpaši jūtami – Lielbritānijā. Jaunajos tirgos izaugsme arī vairs nebija tik strauja, tā nespēja kompensēt Eiropas tirgus kritumu.
Sākot no oktobra, tirgus kritums Eiropā kļuva intensīvāks, arī jaunajos tirgos (Krievija, Brazīlija, Rumānija, Turcija) parādījās lejupejošas tendences.
„Krīze, kas tik nesaudzīgi skārusi auto tirgu un straujais pārdošanas apjomu kritums, lika mums pārskatīt 2008. gadā plānotos mērķus. Par spīti krīzei Renault Grupa ir palielinājusi savu tirgus daļu, „ komentē Patriks Bleins (Patrick Blain) Renault Grupas pārdošanas daļas viceprezidents.
Kopējie secinājumi:
Par spīti ekonomiskajai krīzei, kas neizbēgami turpināsies arī 2009. gadā, Renault Grupa ir izvēlējusies trīs balstus, kas palīdzēs palielināt tirgus daļu.- Automašīnu klāsts tiks nemitīgi papildināts ar modeļiem, kas ir tirgus līderi Eiropā – Jaunā Megane, Jaunais Scenic un Grand Scenic, Clio III 2. fāze un Master. Jaunajos tirgos tiks prezentēta Fluence/SM3 un SM5.
- Patērētājiem Eiropā tiks piedāvāts Renault Eko klāsts, kas ir īpaši nozīmīgs šī brīža vides aizsardzības un taupības režīma kontekstā.
- Patērētājiem tiks piedāvātas automašīnas par zemu cenu, kas piemērotas mūsdienu ekonomiskajiem apstākļiem un ir augošs segments, kā to pierādījuši Dacia zīmola panākumi.
Renault pārstāvniecība Baltijā