Sākusies reģistrācija Latvijas vasaras autosprinta čempionāta pirmajam posmam

24.marts 2009 10:56

Kad līdz Latvijas vasaras autosprinta čempionāta pirmajam posmam, kas 18. aprīlī risināsies „333” trasē, palicis mazāk par mēnesi, sacensību oficiālajā mājas lapā www.vasarassprints.lv sākusies dalībnieku reģistrācija.

Jau tradicionāli pietiekšanās Latvijas vasaras autosprinta čempionāta posmiem notiek on-line režīmā oficiālajā mājas lapā www.vasarassprints.lv, slinkākiem dalībniekiem gan atstājot iespēju pieteikties arī sacensību rītā sacīkšu norises vietā. Parasti lielāko intrigu sagādā tieši pirmā posma pieteikumi, jo allaž dalībnieku sarakstā parādās pazīstami autosportisti no citām disciplīnām, savukārt kāds no regulārajiem braucējiem ir pārsēdies citā automašīnā. Šobrīd, kad reģistrācija atklāta vien dažas dienas, nekas sensacionāls dalībnieku sarakstā vēl nav atrodams un arī baumu līmenī netiek solīta, piemēram, F-1 pilota Džensona Batona līdzdalība.


2009. gada sezonā ar nolūku samazināt izmaksas aizliegta riepu sildīšana. (autors: Aigars Tīdmanis (www.go4speed.lv))

Latvijas vasaras autosprinta čempionāts sāksies pēc nepilnām četrām nedēļām 18. aprīlī „333” trasē pie Rīgas. Kopumā paredzēti seši posmi, no kuriem divi notiks līdz šim vasaras autosprintā neizmantotās trasēs – Biķernieku trases motoaplī un Kandavā. Tāpat kā pērn posmi vēl risināsies Jelgavas, Smiltenes un Madonas kartinga trasēs. Līdzīgi kā iepriekšējā sezonā Latvijas čempiona titula ieguvēji tiks noskaidroti trīs ieskaites grupās, dalot automašīnas pēc dzinēja tilpuma – 1800 (automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 1799 kub. cm.), 2500 (automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 2499 kub. cm.), 2500+ (automašīnas ar dzinēja tilpumu virs 2500 kub.cm).

Atkarībā no izmantotajām riepām, rezultāti tiks vērtēti vēl trīs papildus ieskaitēs (nedalot automašīnas pēc dzinēja tilpuma), kurām gan nebūs čempionāta statuss – „Street” (visi dalībnieki ar ielas riepām, kuras atrodamas sacensību rīkotāju publicētajā sarakstā), „Kumho Street” (visi dalībnieki ar „Kumho” ielas riepām), „Kumho Sport” (visi dalībnieki ar „Kumho” sporta riepām).

Vasaras autosprinta čempionāta rīkotāji ir vienojušies ar „Kumho Tyres” par sadarbību 2009. gada sezonā. Šī Āzijas riepu ražotāja produkciju, kas sevi autosportā jau pierādījusi pasaules mērogā, vasaras autosprinta dalībnieki varēs iegādāties par īpašām cenām. „Street” klases mērķis ir piesaistīt jaunus dalībniekus, radot viņiem iespēju pacīnīties par balvām savas ieskaites ietvaros, neieguldot papildus līdzekļus speciālu slick tipa riepu iegādei. Papildus ieskaišu ieviešana radījusi daudz jautājumu no dalībnieku puses, tāpēc sacensību organizators Eduards Kalve skaidro situāciju: „Piemēram, uz sacensībām ierodas braucējs ar automašīnu, kuras dzinēja tilpums ir 1600 kub.cm. un uz tās ir viņa ikdienas riepas, kuru ražotājs sakritības rezultātā ir „Kumho” – šis braucējs, tāpat kā visi pārējie, veiks divus braucienus, piesakoties pamatklasei 1800. Taču viņa uzrādītie rezultāti paralēli tiks vērtēti arī „Street” un „Kumho Street” ieskaitē. Šādi arī iesācējiem un finansiāli mazāk nodrošinātiem braucējiem tiek radīta iespēja tikt pie atzinības un balvām, jo gandrīz visi vadošie braucēji startē ar sporta riepām un viņu rezultātus abās „Street” ieskaitēs nevērtēs.”

Šosezon vasaras autosprinta čempionātā paredzēti uzreiz vairāki jauninājumi. Izmaiņas skārusi punktu piešķiršanas sistēmu – turpmāk punktus saņems 20 ātrākie, turklāt samazināta punktu vērtības starpība starp pirmajām vietām, līdz ar ko ieguvēji būs tie braucēji, kuri spēs uzrādīt stabilus rezultātus visas sezonas garumā, nevis tikai izšaut atsevišķās sacīkstēs. Nosakot noslēguma kopvērtējumu, katram braucējam tiks atmests viens sliktākais rezultāts. Lai samazinātu izmaksas, ir aizliegtas riepu sildīšanas ierīces. Šosezon mainīta arī starta kārtība – starts būs no vietas.

Līdz ar to pieaugs prasības dalībnieku meistarībai, jo nāks klāt jauni elementi – starta reakcija un pareiza braukšanas uzsākšana, lai nerastos lieka riteņu izspolēšana. Pāragra starta gadījumā dalībnieks tiks sodīts ar 10 sekunžu sodu. Starts no vietas padarīs problemātiskāku gludo sliku lietošanu, jo nāksies startēt ar neuzsildītām riepām, kas sacensību pirmajā daļā slīdēs. Ieguvēji, startējot no vietas, būs pilnpiedziņas automašīnu lietotāji, it īpaši jau uz slapja seguma.

Atgādināsim, ka vasaras autosprinta čempionātā ar savu ielas automašīnu var startēt ikviens brauktgribētājs. Plašāka informācija pieejama www.vasarassprints.lv.

Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji: tehniskaisveikals.lv, autosport.lv, KUMHO, iAuto, FORSĀŽA.

LAF Standartauto komisijas preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Droni pārvērš liesmās pasaules lielāko naftas pārstrādes rūpnīcu; naftas ieguve sarūk uz pusi (+ VIDEO) 6

Pēc uzbrukumiem Saūda Arābijas naftas rūpniecības objektiem, par kuriem atbildību uzņēmušies Jemenas hutiešu nemiernieki, naftas ieguve Saūda Arābija sarukusi par vairāk nekā uz pusi. Lasīt vairāk

 

No 41 590 eiro – Škoda Superb ar Plug-in tehnoloģiju (+ FOTO)

Škoda sāk piedāvāt savu pirmo pie mājas elektrotīkla uzlādējamo modeli. Tas ir Superb iV, kas būs pieejams liftbeka un universāla versijās un ar elektrību spēs nobraukt 56 km. Lasīt vairāk

 

Baumanim sarežģīta pirmā diena Rīgā (+ FOTO)

Negaidīti saulainos laikapstākļos CSDD Biķernieku trasē, Rīgā, iesācies FIA Pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas priekšpēdējais posms – Neste World RX of Latvia. Lasīt vairāk

 

Motociklists Liepājā bez tiesībām, reibumā pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu un bēg no policijas (+ VIDEO) 10

Vakar, 11.septembrī ap pulksten 22:45, Liepājā, Brīvības ielā Valsts policijas trafarētā automašīna fiksēja motociklu “Kawasaki”, kura vadītājs, ignorējot luksofora sarkano aizliedzošo signālu, šķērsoja krustojumu ar ātrumu 88 kilometri stundā vietā, kur atļauts pārvietoties ar 50 kilometriem stundā, tādējādi pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu par 38 kilometriem stundā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti