Vai Latvija ir ES dalībvalsts satiksmes drošības jomā?

 
14.septembris 2010 23:59

Viena no Eiropas Komisijas darbības prioritātēm ir ceļu satiksmes drošības stiprināšana, par ko liecina ES Ceļu drošības programma 2011 – 2020.

 Tā paredz pasākumu īstenošanu, lai desmit gadu laikā uz pusi samazinātu ceļu negadījumos bojāgājušo skaitu. Kā liecina Eirobarometra pētījums, satiksmes drošības veicināšanu atbalsta dominējošs ES iedzīvotāju vairākums. Pasākumi paredz automašīnu tehniskās drošības modernizāciju, apmācību, tajā skaitā jauniešu aktīvāka izglītošanu un administratīvo sodu efektivizāciju.

Diemžēl satraucošais Swedbank Ceļa skolas pētījums par Latvijas vecāku bieži vien bezatbildīgo attieksmi pret satiksmes noteikumiem liek apšaubīt vai de facto esam ES dalībvalsts.

Šā gada maijā Latvijas Automoto biedrība (LAMB) kopā ar citām Latvijas institūcijām un organizācijām pievienojās Eiropas Ceļu drošības hartai, kuru īstenojot tiktu samazināts uz ceļa bojāgājušo skaits. Satraucoša statistika liecina, ka kopumā pasaulē tieši satiksmes negadījumi ir galvenais iemesls 14 – 19 gadus vecu jauniešu traģiskai bojā ejai.

Tajā pat laikā ko dos visi šie ikvienam ES un arī Latvijas iedzīvotājam nozīmīgie pasākumi, ja vairāk nekā puse vecāku Latvijā rada greizu priekšstatu par satiksmes noteikumu nozīmi. Kā liecina minētais pētījums, vecāki bieži runā pa mobilo telefonu, pārsniedz atļauto ātrumu, neizmanto drošības jostas, daudzi nav izstaigājuši kopā ar savām atvasēm ceļu līdz skolai, bet mēdz kopā ar bērniem šķērsot brauktuvi pie sarkanās gaismas. Jājautā kāda jēga dažādām apmācību programmām un akcijām, kuras īsteno gan par satiksmes drošību atbildīgās institūcijas un sabiedriskās organizācijas, ja ģimenē šis jautājums nav aktuāls.

LAMB kā sabiedriska organizācija un Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) biedre atbalsta nepieciešamību apmācīt satiksmes organizāciju un kultūru skolā kā atsevišķu priekšmetu. Tomēr katram ir skaidrs, ka nav iespējams ieaudzināt skolēnā cieņu pret satiksmes drošību, ja to neaudzina mājās. Prasot atbildību no atbildīgajām institūcijām, būsim godīgu pret sevi, un novērtēsim savu ieguldījumu pašu un bērnu drošībā.

Autoklubs LAMB,
Preses dienests

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti