Par spoguļiem un «aklajām zonām» 13

 
20.aprīlis 2011 9:01

Autovadītāji parasti pielāgo sānu spoguļus tā, lai redzētu automašīnas abas puses. Tomēr arī šādā gadījumā izveidojas tā dēvētā aklā zona, tādējādi padarot citas automašīnas mums neredzamas.

Katru dienu, vadot automašīnu, mēs nokļūstam citu vadītāju „aklajās zonās”, bet viņi – mūsējās, tāpēc, ja nevēlaties nokļūt satiksmes negadījumā, pārliecinieties, ka esat pareizi noregulējis spoguļus.

„Pirms uzsākat braukšanu vienmēr pārbaudiet un, ja nepieciešams, pielāgojiet visus spoguļus. Pat tad, ja plānojat pavisam īsu braucienu, jums ir jāpārliecinās, ka spoguļi noregulēti precīzi. It īpaši svarīgi tas ir, ja plānojat braukt ar automašīnu, ko nesen izmantojis cits autovadītājs,” brīdina Renault Braukšanas Skolas direktors. Noteikti jāatceras pielāgot sānu spoguļus pēc auto mazgāšanas vai to notīrīšanas. Labs ieradums ir pārbaudīt spoguļus pēc automašīnas novietošanas stāvvietā, jo var gadīties, ka netīšām kāds to sabojājis. Jāatceras, ka, tiklīdz būsiet nonācis satiksmē, pielāgot spoguļus vairāk nebūs laika. „Nepareizi noregulēti spoguļi palielina „aklo zonu”, savukārt precīzi pielāgoti spoguļi ievērojami samazina potenciālo satiksmes negadījumu risku,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors.

Ir ļoti svarīgi ievērot pareizu sagatavošanās kārtību automašīnas vadīšanai. Vispirms noteikti ir jāpielāgo sēdvieta, un tikai pēc tam Jūs varat pielāgot spoguļus. Ja pēc spoguļu pielāgošanas Jūs mainīsiet sēdvietas pozīciju, noteikti atkārtoti jāpielāgo spoguļi.

Aizmugurējā skata spoguli ir relatīvi viegli pielāgot: tam jābūt novietot pēc iespējas taisnāk – tā, lai tas maksimāli sevī ietvertu visu aizmugurējo logu. „Nepielāgojiet spoguli tā, lai redzētu, kas notiek sānu malās – tam domāti sānu spoguļi,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori. Ja braucat diennakts tumšajā laikā, arī tad attiecīgi pielāgojiet aizmugurējā skata spoguli, lai izvairītos no apžilbināšanas.

Izvairieties no iebraukšanas citu automašīnu „aklajās zonās”. Ja tomēr tā notiek, apdzeniet vai, tieši pretēji, piebremzējiet. Ja jūs braucat pa sānu joslu aiz kādas citas automašīnas, pārliecinieties, ka tā var redzēt jūs arī aizmugurējā spīgulī. Ja nē, tad iespējams, ka viņi jūs neredz.

„Mainot braukšanas joslas, vispirms apskatieties sānu spoguļos, tikai pēc tam ieslēdziet virzienrādītājus, vēlreiz pārbaudiet spoguļus un tad veiciet manevru. Ja situācija atļauj, tad pēc joslas maiņas pirms atgriešanās savā braukšanas joslā vēlreiz pārbaudiet spoguļus,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Braucot atpakaļgaitā, nekad nepaļaujieties tikai uz spoguļiem. Vienmēr atgriezieties atpakaļ. Braucot atpakaļgaitā ārā no stāvvietas, vispirms noteikti pārliecinieties, ka nekas jums netraucē. Pārliecinieties, ka automašīnas aizmugurē nestāv bērni, vai tuvumā nav citas automašīnas, kas varētu traucēt veikt manevru. Vienmēr ieskatieties gan spoguļos, gan atgriezieties atpakaļ. Pirms uzsākat braukšanu, apskatieties pār labo un kreiso plecu. Atpakaļgaitā brauciet lēni.

Likumi, ko ir vērts atcerēties:
• Vispirms pielāgojiet savu sēdvietu un tikai pēc tam – spoguļus;
• Vienmēr pārbaudiet savu spoguļu stāvokli. Ja nepieciešams, pielāgojiet tos;
• Aizmugurējā skata spogulim vajadzētu būt novietotam pēc iespējas taisnāk – tā, lai tas pilnībā ietvertu aizmugurējo logu;
• Sānu spoguļiem vajadzētu atspoguļot tikai un vienīgi jūsu automašīnu;
• Veicot manevrus autostāvvietā, vairākkārt pārliecinieties, ka nekas netraucē. It īpaši, vai tuvumā nav bērnu.
 

 
Visi komentāri
 
282531. viesis 20.aprīlis 2011 9:23
0 0 Atbildēt

Kautkas nav pareizi ar šo (pārrakstīšanās?):" Sānu spoguļiem vajadzētu atspoguļot tikai un vienīgi jūsu automašīnu;"

Mandomāt, ka labākajā gadījumā tur jāredz sava auto durvju rokturis, ne pats auto. Ja redz sava auto durvis pilnībā, tad aklā zona ir ļoti liela

282532. viesis 20.aprīlis 2011 9:38
0 0 Atbildēt

Es sānu spoguļus regulēju tā, lai savējā auto sānu vairs neredzētu. Tāpat zinu, ka tas tur ir.

282533. viesis 20.aprīlis 2011 9:43
0 0 Atbildēt

Es spoguļus regulēju tā lai mazliet redz sānus - tad nav jāgriež galva braucot atpakaļgaitā - tīri labi var redzēt auto gabarītus gan parkojoties, gan arī lienot pa šaurām spraugām !!! Un aklās zonas "novēršanai - manam auto spoguļi ir "dalītie".

282534. viesis 20.aprīlis 2011 9:48
0 0 Atbildēt

Tur tiešām ir kaut kāda pārrakstīšanās kļūda par sānu spoguļiem! :D

282535. viesis 20.aprīlis 2011 10:23
0 0 Atbildēt

varbūt reņiem viss ir savādāk? kur pirmais?

282536. viesis 20.aprīlis 2011 11:40
0 0 Atbildēt

Kā man patīk šitie pārbaudītie teksti...

Redaktoram derētu pārlasīt, pirms kādas muļķības publicēt...

A raksts jau nu tāda 4. klases skolnieka līmenī...

282538. viesis 20.aprīlis 2011 12:18
0 0 Atbildēt

visai šķidrs raksts...

un par to "likumu, ko ir vērts atcerēties":

"Sānu spoguļiem vajadzētu atspoguļot tikai un vienīgi jūsu automašīnu;"

izklausās tā pat kā, ja būtu rakstīts:

"Aizmugurējā skata spogulim vajadzētu būt novietotam tā, lai tas pilnībā ietvertu Jūsu seju vai bikšu priekšu"

282540. viesis 20.aprīlis 2011 13:04
0 0 Atbildēt

Pat twe tā huiiiņja ielikta. Ar delfiem nepietika.......

282544. viesis 20.aprīlis 2011 14:10
0 0 Atbildēt

Es sānu spoguļus nelietoju vispār, jo braucu uz priekšu.

282546. viesis 20.aprīlis 2011 15:15
0 0 Atbildēt

"Ja jūs braucat pa sānu joslu aiz kādas citas automašīnas, pārliecinieties, ka tā var redzēt jūs arī aizmugurējā spīgulī. Ja nē, tad iespējams, ka viņi jūs neredz." - Neko nesapratu :).

282548. viesis 20.aprīlis 2011 21:18
0 0 Atbildēt

282546. viesi - tas droši vien domāts tā ka lai pārliecinātos tu uztaurē un tad ja tas no tās "citas automašīnas" nerāda pirkstu pie deniņiem, vai kā citādi norāda ka "stulbs esi ko taurē", tad šis vadītājs pilnīgi noteikti pat nenojauš par tavu eksistenci :D:D:D

282551. viesis 21.aprīlis 2011 13:41
0 0 Atbildēt

Mjā, padomjlaikos braucot izmantojām tikai vienu spoguli - atpakaļskatnieku salonā. Bet, jau 70-tajos parādījās pirmie entuziasti, kas lika klāt saviem auto ārējo sānskata spoguli. Volga 24 bija pirmais auto, kam sērijveidā bija komplektacijā ārējais kreisais spogulis. Diemžēl, arī tolaik tas bija populārs zagļu iekārots objekts. Autovadītāji montēja spoguļus uz specialām noņemamām sliecēm un atstājot auto spoguli ņēma līdzi. Tikai esksporta moskviciem uz priekšējiem spārniem 70-tajos gados abās pusēs tika montēti importa sferiskie spoguļi - tā tolaik skaitījās liela ekstra. 80-tajos arī 05 un 07 žiguļi eksportā tika sūtīti ar abiem ārskata spoguļiem, kas bija regulējami no salona. Bet masveidā tikai abu pušu āra spoguļi ieguva popularitāti 90-tajos, kad pie mums sākās rietumu auto ēra. Reti kurš vispār zināja, kā labo āra spoguli izmantot. ŠODIEN jau vairs bez visiem trim spoguļiem braukt neprotam. Protams, spoguļi nav dekoratīvs elements, bet svarīga lieta drošibai. Tāpēc par spoguļu precīzu regulējumu vienmēr ir jāatceras.

Visiem iauto lasītājiem - priecīgas Lieldienas !

282717. viesis 8.maijs 2011 22:59
0 0 Atbildēt

Es jau gan ieteiktu atcerēties, ka smagajiem ir milzīgas aklās zonas labajā pusē, gan labu gabalu uz priekšu no auto purna, gan milzīgs laukums uz aizmuguri no durvīm. Nelien, ja vien tev ir mazākās aizdomas, ka viņš varētu tevi neredzējis mainīt joslu. Pats sev to atkārtoju laiku pa laikam. Otra lieta - neraugoties uz spoguļu regulēšanu, aklās zonas tāpat būs. Mainot joslu, es vienmēr paskatos arī pār plecu, ja vien neesmu sekojis satiksmei jau labu gabalu. Visaklākais ir punkts gandrīz blakus manam kreisajam plecam, spoguli, kā likums, tik tālu pagriezt nevar. Rietumos tā māca darīt. Un trešā lieta - daudz labāk ir stāvvietā iebraukt atpakaļgaitā, tad ārā braucot nav jādomā, vai kāds nestiepj iepirkumu maisiņus tieši gar auto pakaļu. It kā lieta, ko pat bērns varētu zināt, bet tik daudzi brauc iekšā ar priekšu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti