Reaģējot uz pircēju pieprasījumiem un augstajām degvielas cenām Ford oficiālais pārstāvis Baltic Motors, Ltd uzsācis vairāku Ford modeļu tirdzniecību ar sertificētām autogāzes iekārtām.
Benzīna un dīzeļdegvielas arvien pieaug, līdz ar to ikdienas darbi un ērtības, ko nodrošina pārvietošanās ar dienesta vai personīgo auto, prasa arvien lielākus izdevumus. Viens no risinājumiem ir benzīna automašīnu pārbūvei uz gāzes barošanu. Baltic Motors, Ltd ir pirmais auto tirgotājs Latvijā, kurš piedāvā jaunas automašīnas, kas aprīkotas ar sašķidrinātās jeb LPG gāzes barošanas iekārtām Latvijā, saglabājot Ford garantiju – 5 gadi jeb 100 000 km nobraukums.
Tūlītēja ekonomija un ekoloģija
Lai gan gāzes patēriņš ir par aptuveni 10% lielāks nekā benzīna patēriņš, autogāze ir ievērojami lētāka. Nobraucot 30 000 kilometrus gadā ar Ford Focus 1.6 iegūtā ekonomija pēc diviem gadiem būs aptuveni 660 latu. Turklāt dzinēja jaudas samazinājums ir nebūtisks. Piemēram, 1,6 litru Duratec dzinējam tie ir aptuveni 4 zirgspēki, tātad no 105 uz 101 zirgspēkiem.
Neredzama un nesajūtama
Gāzes iekārtas Ford automašīnām uzstāda pieredzējuši, sertificēti speciālisti. Gāzes balons tiek uzstādīts rezerves riteņa vietā, savukārt, uzpildes vārsts - pie degvielas tvertnes vāciņa. Tādējādi no ārpuses nekas neliecina, ka automašīnai ir gāzes barošana. Jaunākās paaudzes gāzes iekārtas veidotas un uzstādītas tā, lai ne salonā, ne arī pie automašīnas nebūtu jūtama gāzes smaka.
Pilnībā automātiska darbība
Ja gaisa temperatūra ir zemāka par +5° C, motors sākotnēji tiek uzsildīts ar benzīnu, un automašīnā ievietotais termostats automātiski pārslēdz benzīna sistēmu uz gāzes sistēmu, kad dzinēja siltums sasniedz +35° C. Ja gāze beigsies, vadītāju par to informēs gāzes iekārtas signāllampiņa. Ford uzstādītās gāzes iesmidzināšanas sistēmas izgatavotas tā, lai automašīnai būtu nodrošināta nepārtraukta degvielas padeve. Ja braucot ar auto gāzi, tā beidzas, sistēma automātiski pārslēdzas uz benzīna patēriņa režīmu un izmanto automobiļa bākā iepildīto benzīnu. Brauciena laikā jebkurā brīdī var izvēlēties braukt izmantojot auto gāzi vai benzīnu. Pārslēgšanās notiek uzreiz un neietekmē automašīnas gaitu. Gāzi iespējams uzpildīt 140 autogāzes stacijās visā Latvijā, 40 no tām atrodas Rīgā. Staciju skaits nemitīgi pieaug, tomēr speciālisti iesaka uzpildīt kvalitatīvu autogāzi uzticamās gāzes uzpildes stacijās.
Ford ar gāzi var iegādāties jau tagad
Baltic Motors, Ltd piedāvā izvēli no vairākiem Ford modeļiem ar autogāzes iekārtām. Lētākais no tiem, Ford Fiesta LPG ar 1,25 litru dzinēju maksā 8775 latus. Bez tam iespējams iegādāties arī Focus LPG, Mondeo LPG, kā arī mazizmēra komercauto Fiesta VAN LPG. Ford Focus jau šobrīd ir pieejams testa braucieniem ikvienam interesentam, kā arī ir veikti jau pirmie ar autogāzi aprīkoto automašīnu pasūtījumi.
UUSA
Neeļļo nekādus traktus, un arī "speciālo" eļļu nav jālieto-tādas vienkārši neeksistē...
=========================
Vispār "eļļo" jau gan, ir tādas sistēmas, kuras padod kopā ar gāzi , ja tā var
izteikties, "piedevu" (eļļa tā nav!), kura uzlabo ieplūdes vārstu darba apstākļus.
Bet ne vienmēr, jo, konstruējot dzinēju jau no sākuma ar aprēķinu, ka lietos gāzi, visbiežāk tiek izvēlēti materiālu pāri, kuri šādos apstākļos strādās vislabāk. "Speciālas" eļļas arī ir, parasti tās "speciālums" izpaužas augstākā termiskajā noturībā (gāzes degšanas process kopumā ir "karstāks"), mēdz
būt savādāks dažu piedevu daudzums un to kompozīcija. Bet nu tas vairāk attiecas uz tīrajiem gāzes dzinējiem. Automobiļu motoreļļām normāli piemērotību nosaka pēc termiskās noturības, visvairāk pēc oksidācijas augstā
temperatūrā, normāli uz etiķetes vai produkta aprakstā tad ir pieminēti "gāzes dzinēji"!
Man ir labs paziņa Bavārijā, viens no reģiona lielākajiem riepu tirgotājiem, tirgo t.s. industriālās riepas, no traktoriem un sējmašīnām līdz noliktavu iekrāvējiem. Viņa saimniecībā ir vairāki Mercedes "garie +augstie" busi preces
izvadāšanai / savākšanai. Visi ir benzīns / gāze. Kā pats Hansītis stāstīja, normāli katrs buss noskrien ap 300 000 km, apmēram 2 līdz 2.5 gadu laikā. tad ņem atkal jaunu tādu pat, "nobrauktos" ļoti labprāt atpērk nebagātas pašvaldības utt., kam šādu transportu vajag "no reizes uz reizi". Uz jautājumu, vai ar LPG nav kādas problēmas, Hansītis atbildēja, ka, ja normāli kopj mašīnas (un kopj! Tie taču ir "maizes auto!), tad tos 300 000 un vairāk tās nobrauc bez jebkādām problēmām. Pēdējo reizi, kad biju, tie busi viņam bija 8 gabali... Plus cita tehnika un ... savs servisiņš - esot izdevīgāk, nekā dzenāt uz servisiem tuvējās pilsētās, Augsburgā u.c...