Autovadītājus kaitina agresīva braukšana 18

 
13.aprīlis 2005 9:48

Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums, kas autovadītājus kaitina visvairāk, ir agresīva braukšana, liecina pētījums par autobraucējiem, ko veicis izstādes "Auto 2005" organizators, starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība "BT 1" sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Data Serviss".

Agresīvu braukšanu kā kaitinošāko pārkāpumu atzinuši 64,5% aptaujāto autovadītāju, kas ikdienā brauc ar auto. Nedaudz atpaliek braukšana alkohola reibumā, ko pieminējuši 60,6% aptaujāto. Savukārt kaitinošāko pārkāpumu trijnieku noslēdz ielas šķērsošana neparedzētās vietās. To minējuši 56,9% autovadītāju.

Kā liecina pētījums, paši autovadītāji visbiežāk ceļu satiksmes noteikumus pārkāpuši, pārsniedzot braukšanas ātrumu - to minējuši 56,9% aptaujāto. Savukārt 51% atzinis, ka nelieto drošības jostu.

Salīdzinot vīriešu un sieviešu viedokli par pārkāpumiem, kas kaitina visvairāk, secināts, ka agresīva braukšana, braukšana alkohola reibumā, kā arī braukšanas ātruma pārsniegšana vairāk nepatīk sievietēm. Savukārt vīriešus vairāk nekā sievietes kaitina pārāk lēna braukšana un satiksmes kavēšana. Sievietes kopumā minējušas vairāk kaitinošu aspektu, līdz ar to pētījuma autori secina, ka viņas uz ceļa ir satrauktākas un mazāk pārliecinātas par sevi.

Pētījums liecina, ka sievietes kopumā retāk pārkāpj satiksmes noteikumus, taču viņas biežāk nekā vīrieši kavē satiksmi, nepareizi pārvadā pasažierus un kā gājējas nepareizi šķērso ielu.

Vīrieši savukārt biežāk pārsniedz braukšanas ātrumu - to atzinuši 66,7% aptaujāto vīriešu un tikai 44,6% sieviešu. Tāpat vīrieši biežāk brauc agresīvi, apdzen neatļautās vietās un novieto auto neatļautās vietās.

Pēc pašu šoferu stāstītā, visvairāk noteikumus pārkāpj "Mitsubishi", BMW un "Mercedes" marku automašīnu vadītāji. Savukārt vismazāk pārkāpumu veic "Peugeot" un "Nissan" vadītāji.

Kopumā laika posmā no 21.februārim līdz 3.martam veiktas 1026 intervijas. Ikdienā ar auto brauc 57% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18-74 gadiem.


LETA
 
Visi komentāri
 
164409. viesis 13.aprīlis 2005 9:56
0 0 Atbildēt

Nu tagad ir modē jēdziens 'agresīva braukšana' . Katrs mīzējs , kuram pietuvosies no sāniem tuvāk par 1 m nekavējoties iebļausies , ka agresīvie uzbrūk . A varbūt liela daļa slikti izjūt ātrumu , gabarītus u.t.t ? Vienkārši jāpamācās , pirms uz ceļa līst , arī agresīvie neuzbruks tik daudz :)

164433. viesis 13.aprīlis 2005 10:11
0 0 Atbildēt

par agresiivu braukshanu arii var uzskatiit taadu, kas kavee satiksmi, braucot leenaak par atlauto

164442. viesis 13.aprīlis 2005 10:19
0 0 Atbildēt

Nespēju "iebraukt", kāpēc ar agresīvu braukšanu saistās tikai distance starp automašīnām vai braukšanas ātrums - man reāli "krīt uz nerviem" censoņi, kas sastrēgumu apbraukšanai izmanto pretējo joslu (šķērsojot dubulto nepārtraukto līniju), veic kreiso pagriezienu no labās malējās joslas, mēģina "paspēt" veikt kreiso, iedegoties zaļajai gaismai u.t.t. Un šādu "asprāšu" nav maz...

Cilvēkam, kas ir "164433. viesis" varu ieteikt palasīt satiksmes noteikumu grāmatiņu - ceļa zīmes norāda maksimāli atļauto, nevis minimāli ieteicamo ātrumu :P

164445. viesis 13.aprīlis 2005 10:21
0 0 Atbildēt

Ja ievēro likumu - iekļauties kopējā straumē, tad neviena agresīvā tikpat kā nav. Un nevajag stresot! Tas ir daudz kaitīgāk par agresīvu braukšanu.

164449. viesis 13.aprīlis 2005 10:28
0 0 Atbildēt

Man , piemēram , neliekas agresīvs tas , kurš aizlido man garām 2x pārkāpdams ātrumu un pazusdams aiz līkuma . Viņš man nekādi nav patraucējis un aizskāris ar to , ka ir aizlidojis . Te bija , te vairs nav . Vairāk traucē tie , kas patiešām traucē : neapbrauc pieturās stāvošus autobusus , nesāk braukt pie zaļā , bremzē , lien ārā no stāvošiem auto neskatīdamies spoguļos , nerāda pagriezienus, piebrauc priekšā un bremzē .

164451. viesis 13.aprīlis 2005 10:30
0 0 Atbildēt

Taatad- 64.5 % autovadiitaaju ir seenes :)

164469. viesis 13.aprīlis 2005 10:58
0 0 Atbildēt

un pilniigaakie loli pietam :D ja jau kaitina lai njokjer un meegina paarmaaciit :D:D:D

164497. viesis 13.aprīlis 2005 11:48
0 0 Atbildēt

Kaitina gan...

Jesļi pošol takoj razgovor...

Piem. vakar uz Rūpniecības ielas viens atsaldenis ar acaino mersi bliež tieši purnā, tā kārtīgi, pedālis grīdā. Nu sorre, avāriju negribēju, lai gan tas idiņš būtu vainīgs 200 %gi, knapi parāvu malā. Vārda tiešā nozīmē - knapi. Iemesls - tam idiņam braukšanas virzienā ielas malā bija sastājušās māsinites un pēc CSN viņam bija jāpiestāj maliņā, jāpalaiž mani u.t.t....

Pēēē!

164502. viesis 13.aprīlis 2005 11:51
0 0 Atbildēt

to -164497. viesis , nabadziņš, cik tev grūti bija biki pierauties tuvāk maliņai, a mani besī tādi kā tu, man ir taisnība un pārējais viss po....

164510. viesis 13.aprīlis 2005 12:00
0 0 Atbildēt

to "comment"

vairaak atsaucos un nesenu interviju, kur Zivtinsh nosauca leenos divplaakshnus par agresiiviem brauceejiem, deel kuriem rodas avaarijas situaacijas uz celiem tos apdzenot.

Pilniigi tam arii piekriitu.

Mani neviens netraucee, ja apdzen, vai arii fiksi nogriezhas pa kreisi tikko iedegas zalais, kameer kaads cits meegjina atrast pirmo robu...

Viesis ...433

164517. viesis 13.aprīlis 2005 12:07
0 0 Atbildēt

mani nebeidz izbriinit idioti uz celja, kuri vispirms pashi sev chakaree braukshanu (peec tam protams arii citiem) un lai sevi nechakaretu vajag tikai nedaudz padomaat, nu pavisam nedaudz - luuk par shiem idiotiem es briinos

mani vairs neparsteidz, bet tikai izraisa nozheela dalja komenteetaaju, kuri automaatiski izdala sevi supermeni un citus seenes

mani vairs nepaarsteidz, bet izraisa tikai nopuutu tie komenteetaaji, kuri ir paarliecinaati ka noteikumu ieveeroshana kaitee satiksmei - nu tas nu ir ##%#%%%#$

iipashi briinos par tiem, kuri iedomaajas ka maks aatrums 90 te Latvijaa ir vinjiem iipashss apvainojums un nekaadi nespeeju saprast paarvietoshanos virs 100 pa vieteejiem celjiem, no taa nevienam nav nekaada ieguvuma

kopumaa aciimredzami veel ilgi nevarees droshi un aatri mizot pa Latvijas celjiem - iepriekshmineeto idiotu un nejeegu deelj

164525. viesis 13.aprīlis 2005 12:29
0 0 Atbildēt

kaa nav ieguvima :? CP ir :lol:

164528. viesis 13.aprīlis 2005 12:38
0 0 Atbildēt

Pievienojos, mani ari kaitina!

Noteikumi ir rakstiti, lai tos ieverotu un shita svepsteshana: "lai jau brauc, ja nevienam netrauce..." ir totala urlu un atsaldetibas pazime!

164551. viesis 13.aprīlis 2005 14:05
0 0 Atbildēt

Nezinu, ko ir aptaujājuši, bet tie lēnie braucēji vēl vairāk kaitina. Ja tādi braucēji mēdz braukt par 2 vai 3 brauktuves joslu (pie lēna ātruma) un nelaiž garām ātrāk braucošos, un tad jāapdzen par 1 joslu. Un redz, te jau esam agresīvie braucēji!!!! Tā nevar spriest, jo tie lēnie ir rada arī sastrēgumus pilsētā, jo kā Tūļas lēnām izbrauc krustojumu.

164575. viesis 13.aprīlis 2005 14:41
0 0 Atbildēt

Tieši tā arī ir, besī šī čammāšanās. Pilna Rīga ar vecām sprāgoņām tipa 1.6 - 1.8 l motori un tad velkas.

Ja gribi muļāties uz ielas, tad brauc ar tramvaju un tas, ja tev ir jāapdzen vesels muļu bars, tas nebūt nenozīmē agrsīvu braukšanu.

Raiciks.

164611. viesis 13.aprīlis 2005 15:39
0 0 Atbildēt

Kurš te ir tas muļķis, kas braukšanas ātrumu pilsētā saista ar motora kubatūru, atsaucies, viesi!

164631. viesis 13.aprīlis 2005 16:45
0 0 Atbildēt

Manuprāt, braukšanas kultūra Rīgā pēdējā gada laikā ir nedaudz uzlabojusies. Vairs pirms krustojumiem tik daudz kā agrāk "naglijus" priekšā līdējus tik daudz nemana. Atceros, vēl pirms dažiem gadiem, ik rītus "līdēji izleca" uzreiz aiz Kalnciema ielas viadukta centra virzienā, to bija kā biezs uz VIP joslas pirms Vanšu tilta, netrūka arī FIKSO iepretim vecajai Domei uz valdemārenes. Protams, arī daudzās citās vietās. Bet pēdējā laikā , salīdzinoši reti šos izlecējus vai agresīvos braucējus iespējams pamanīt. BIEZIE bembisti,mersisti un džipisti izskatās visnotaļ NOMIERINĀJUŠIES, vienīgi maršrutnieki mikrobi vēl turpina ierastās ,sliktās tradīcijas.

No rītiem /ap pl. 8.30/ interesentiem /arī iauto redakcijai/ ieteiktu pavērot ar IT KĀ ar notektām ceļa zīmēm ierobežoto braukšanu pa Torņa ielu Jēkaba ielas virzienā. Reiz pusstundas laikā es saskaitīju ap 50 netrafarētu "operatīvu" auto, kuru vadītāji Saeimas Drošības dienesta dežurantiem uzrādīja SPĒCĪGUS PAPĪRUS, un saņēma caurbraukšanas atļauju caur Torņa/Jēkaba ielu, tādejādi apbraucot Vanšu tilta sastrēgumu. Interesanti, kas ir šie daudzie "operaķivņiki" ?

164700. viesis 13.aprīlis 2005 20:31
0 0 Atbildēt

Manupraat tieshaam agresiivu brauceeju, kas apdraud satiksmes droshiibu ir kaadi 0,2% , bet taadu kas bremzee satiksmi un taisa korkjus ir kaadi 50%, kad beidzot aizvaaks tos st..... trolejbusus !!! Visi tik apcelj tos taksobusus, pats diendienaa braukaaju pa Riigu un mani vairaak tracina tie leenie trolejbusi, kuriem taas antenes kriit nost uz katra stuura un pashi aiznjem pusotru joslu, taaka lai tiktu garaam jaabrauc pa preteejo joslu, tad jau labaak vinju vietaa taksobusus, kurus var apbraukt, tie vismaz pieskreeja un aizskreeja !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti