Latvijas Pilnvaroto Auto tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Olafs Ozols uzskata, ka Latvijas masu medijos izplatītā ziņa par Latvijas automašīnu cenām kā dārgākajām Eiropas Savienībā maldina mediju auditorijas pārstāvjus, kā arī auto tirgotāju esošos un potenciālos klientus.
"Eiropas Komisijas automašīnu cenu apskata rezultāti tiek interpretēti visdažādākajos veidos, izceļot dažādas auto markas, kuras Latvijā it kā ir dārgākas vai pat dārgākās, salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības valstīm, taču trūkst skaidrojuma, ka apskatā izmantotie dati ir ražotāju sniegtās rekomendētās cenas," saka O.Ozols. "Savukārt, rekomendētās cenas atšķiras no reālajām mazumtirdzniecības cenām, jo joprojām katras valsts dīleri var variēt un piedāvāt zemākas cenas, kā arī īpašus cenu piedāvājumus saviem klientiem atkarībā no tirgus situācijas. Arī Latvija nav izņēmums un cenas, par kurām klients var iegādāties auto, nav tādas, kā minēts Eiropas Komisijas cenu apskatā."Apskata metodoloģijas aprakstā minēts, ka salīdzināti ir 17 Eiropas un 8 Japānas ražotāju iesniegtie dati par rekomendētajām mazumtirdzniecības cenām noteiktā valstī, un atsevišķi uzsvērts, ka tās var atšķirties no mazumtirdzniecības cenām.
O.Ozols uzskata: "Nav korekti apgalvot, ka lētākās automašīnas Eiropas Savienībā ir Dānijā, ja mēs apskatot galējo cenu, redzam, ka šajā valstī ir jāmaksā iespaidīgi nodokļi, un tas automašīnas cenu palielina divkārtīgi vai pat vairāk. Klientam, iegādājoties auto, būs jāmaksā gan nodokļi, gan arī reģistrācijas maksa un transportēšanas izdevumi, ko daļa Latvijas dīleru iekļauj jau bāzes cenā."
Tieši tāpēc, analizējot apskata informāciju, būtu lietderīgi arī izskatīt katras valsts automašīnas aprīkojuma nacionālo bāzi un to, kas ir vai nav iekļauts šajā tā saucamajā bāzes cenā – arī tas var atšķirties un veidot nozīmīgu cenas daļu. Piemēram, vairāki Latvijas luksus klases automašīnu dīleri ir atzinuši, ka nāk pretī klientiem un iekļauj bāzes cenā plašāku aprīkojumu un pakalpojumu klāstu.
Olafs Ozols, Latvijas Pilnvaroto Auto tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs.
Ko citu Olaf tev teikt? Ja es būtu tavā amatā teiktu to pašu, bet īstenība ir salīdzinoši smieklīga - mašīna (konkrēti interesējos un runāju par vienu japāni) visā pasaulē maksā vienādi no 19K-23K atkarībā no komplektācijas. Ir tikai viena būtiska nianse. ASV tā cena ir $, Eiropā tā cena ir EURO, bet Latvijā - LS. Līdz ar to, ņemot vērā esošo valūtas kursu, tā pati mašīna aiz okeāna maksā par 50% lētāk.
Es saprotu, ka cenu starpības skaidrojumam varētu pierakstīt grāmatu ar skaidrojumiem, kuri mani neinteresē, bet man interesē, lai tā pati mašīna Latvijā maksātu tik pat, cik citur un ne santīmu dārgāk. Varbūt Jums kā priekšsēdētājam varētu būt mērķis nodrošināt šādu vienlīdzību?